۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین عابدینی; کفاشیان پیچیدگی‌های رفتاری خود را دارد و معلوم نیست چه فکری در سر دارد
کد خبر: ۱۵۲۳۸۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲۶ ساعت: ۱۱:۲۸ ↗ لینک کوتاه

شاید کفاشیان پنهانی ثبت‌نام کرده باشد!

عابدینی; کفاشیان پیچیدگی‌های رفتاری خود را دارد و معلوم نیست چه فکری در سر دارد

عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ گفت: اگر کفاشیان در انتخابات ثبت‌نام نکرده باشد نمی‌تواند قانون را دور بزند، البته ایشان پیچیدگی‌های رفتاری خود را دارد و معلوم نیست چه فکری در سر دارد.

عابدینی; کفاشیان پیچیدگی‌های رفتاری خود را دارد و معلوم نیست چه فکری در سر دارد
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، امیر عابدینی، عضو هیأت رئیسه سازمان لیگ ادعا می‌کند کفاشیان با انصرافش از حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال اجازه نداد فوتبال تعلیق شود. امیر عابدینی به «نسیم آنلاین» گفت که ممکن است کفاشیان پنهانی ثبت نام کرده باشد که از بازگشت به انتخابات فدراسیون فوتبال صحبت می‌کند!

آقای عابدینی چطور شد که علی کفاشیان به یکباره تصمیم گرفت از حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال انصراف بدهد؟
من حرف‌هایم را قبلا زده‌ام. به هرحال فشارهایی بود که باعث شد ایشان در روز آخر از شرکت در انتخابات انصراف بدهند. چرا که دوست نداشتند در این مقطع فشاری را متوجه فوتبال کنند. من فکر می‌کنم آقای کفاشیان به خاطر فوتبال فداکاری کردند.

شما آخر فهمیدید که چه کسانی به کفاشیان فشار آوردند که در انتخابات شرکت نکنند؟
من اطلاعات کمی در این باره دارم ولی تا جایی که می‌دانم در روز آخر ثبت نام نماینده‌هایی از مراجع ذی‌صلاح و و وزارت ورزش در این جلسه حضور داشتند و آقای کفاشیان را منصرف کردند. آنها از ایشان خواستند که در انتخابات شرکت نکنند و به نظر من آقای کفاشیان هم به خاطر فوتبال این درخواست را قبول کرد.

چرا می گویید کفاشیان از خود گذشتگی کرد؟
چون اگر در انتخابات ثبت‌نام می‌کرد و بعد او را از حضور در انتخابات منع می‌کردند، مشکلاتی برای فوتبال درست می‌شد. شک نکنید که دوباره خطر تعلیق فوتبال ایران را تهدید می‌کرد چراکه این درخواست دقیقا مصداق بارز دخالت دولت در انتخابات است که از سوی فیفا منع شده است.

شما بعد از این موضوع به کفاشیان زنگ زدید. دقیقا به شما چه چیزی گفت؟
من با آقای کفاشیان صحبت کردم و ایشان دوست نداشتند چندان در مورد جزییات جلسه‌اش صحبت کند. ایشان فقط گفتند که به صلاح فوتبال نیست که در انتخابات شرکت کنند.

چرا درست روز آخر انتخابات این بحث‌ها مطرح شد؟
این دقیقا شبیه اتفاق‌های دور گذشته انتخابات است. باز خدا پدرشان را بیامرزد که قبل از انتخابات از ایشان خواستند که شرکت نکند چراکه در دوره قبلی شب قبل از انتخابات این درخواست را کردند و شما دید که چه مشکلاتی درست شد. در آن سال حتی فیفا فدراسیون فوتبال را تهدید به تعلیق کرد که در آخرین لحظات آقای کفاشیان مجوز حضور در انتخابات را پیدا کردند.

شما می‌دانید کفاشیان به چه دلیلی از انتخابات منع شد؟
به ایشان گفته‌اند که تو در اساسنامه که تصویب نشده بوده به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شدی. این در حالی است که آقای کفاشیان اصلا نقشی در تصویب اساسنامه نداشت و فقط به عنوان یک کاندیدا رای آورده بود. من نمی‌دانم تصویب اساسنامه که در دوره انتقالی اتفاق افتاده بود چه ربطی به آقای کفاشیان داشت.

پس بحث فساد مالی کفاشیان اصلا مطرح نشد. درست است؟
نه تا جایی که من می‌دانم اصلا صحبتی در این باره نشد. آقای کفاشیان فرد سالمی است و باید این موضوع را قبول کنیم. من فکر نمی‌کنم چنین بحثی وجود داشته باشد و کسی هم نمی‌تواند این تهمت‌ها را به ایشان بزند.

کفاشیان از شرکت در انتخابات انصراف داد ولی به یکباره اعلام کرد که اگر اساسنامه تصویب شود ممکن است در انتخابات شرکت کند. او از نظر قانونی می‌تواند در انتخابات شرکت کند؟
اگر ایشان ثبت نام نکرده باشد نمی‌تواند قانون را دور بزند. البته ایشان پیچیدگی‌های رفتاری خود را دارد و معلوم نیست چه فکری در سر دارد. شاید بهتر باشد خودشان در این باره توضیح بدهند. شاید هم ایشان به طور پنهانی در انتخابات ثبت نام کرده باشند و کسی از آن خبر ندارد.

معلوم هست که کفاشیان برای انتخابات از چه کاندیدایی حمایت خواهد کرد؟
فکر نمی‌کنم ایشان در این باره تصمیمی گرفته باشند. به هرحال قطعا تا روز انتخابات اتفاق‌هایی می افتد و آقای کفاشیان هم منتظر این اتفاق‌ها هستند.

قبول دارید کفاشیان از هر کاندیدایی حمایت کند به احتمال فروان او رئیس فدراسیون فوتبال خواهد شد؟
به طور حتم همین اتفاق خواهد افتاد. شاید به همین دلیل هم باشد که آقای اجورلو و تاج ایشان را به عنوان نایب رئیس معرفی کرده‌اند. البته باید تا روز انتخابات منتظر ماند و دید که چه اتفاقی روی می‌دهد.

شما در هیئت رییسه فدراسیون فوتبال ثبت نام نکرده‌اید؟
من نه چون شرایط سنی نداشتم دوست نداشتم قانون را دور بزنم و به همین دلیل در پست عضو هیئت رییسه ثبت نام نکرده‌ام.

مگر چند سال دارید؟
من 67 سال سن دارم و در اساسنامه جدید شرایط سنی 65 سال شده است. به همین دلیل هم اصلا ثبت نام نکردم.

آقای کفاشیان که مشکل سنی برای شرکت در انتخابات ندارند؟
نه ایشان تا جایی که من می‌دانم حدود 63 سه سال سن دارند و بدون تردید مشکلی از این بابت وجود ندارد.

انتهای پیام/7008

منبع: نسیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان