۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین تماس تلفنی اسد و پوتین درباره خروج نیروهای روسی/دفتر اسد; اختلافی با مسکو نداریم
کد خبر: ۱۵۱۷۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۲۵ ساعت: ۱۰:۳۸ ↗ لینک کوتاه

درمورد وجود اختلاف میان روسیه و سوریه؛

تماس تلفنی اسد و پوتین درباره خروج نیروهای روسی/دفتر اسد; اختلافی با مسکو نداریم

ریاست جمهوری سوریه ضمن تکذیب اختلافات با مسکو اعلام کرد: خروج نیروهای روسی از سوریه پس از اعلام آتش بس در کشور بررسی شده و سنجیده است.

تماس تلفنی اسد و پوتین درباره خروج نیروهای روسی/دفتر اسد; اختلافی با مسکو نداریم
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، ریاست جمهوری سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: آنچه در رسانه‌ها و پایگاه‌های اجتماعی درباره وجود اختلاف میان روسیه و سوریه به دنبال تصمیم مسکو برای خروج نیروهایش منتشر شده حقیقت ندارد و هیچ گونه اختلافی میان مسکو و سوریه نیست.

در این بیانیه آمده است: ریاست جمهوری سوریه تاکید می‌کند که این موضوع با هماهنگی کامل میان طرف سوری و روسی صورت گرفته و اقدامی است که با توجه و دقت زیادی پس از تحولات میدانی اخیر به ویژه اعلام آتش بس صورت گرفته است. ما تاکید می‌کنیم که سوریه و روسیه مثل قبل همچنان به همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم در هر جای سوریه که باشد می‌پردازند.

پیش از صدور این بیانیه از سوی ریاست جمهوری سوریه، بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور و ولادیمیر پوتین، همتای روسی وی در گفت‌وگوی تلفنی با کاهش تعداد نیروهای روسیه در سوریه توافق کردند.

یک منبع دیپلماتیک سوری اعلام کرد: خروج نیروهای روسی از سوریه با توافق ما صورت گرفته و هیچ چیزی موجب نگرانی ما نیست.

این منبع درباره آینده عملیات نظامی مشترک ارتش روسیه و سوریه گفت: دو پایگاه نظامی روسیه در سوریه مثل همیشه به فعالیت خود ادامه خواهند داد و هیچ چیزی در روند عملیات نظامی تغییر نخواهد کرد.

این منبع اعلام کرد: پوتین در گفت‌وگوی تلفنی خود با اسد بسیار مثبت بود و بر پایبندی روسیه به ایفای نقش مثبت خود در سوریه تاکید کرد.

به گفته این منبع نیروهای سوریه با کمک روسیه طی روزهای آینده عملیات خود را برای آزادسازی شهر باستانی پالمیرا (تدمر) آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/7008

منبع: ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان