۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین آیین های عزاداری شهدای کربلا باشکوهتر از هر واقعه تاریخی در قزوین برگزار می شود
کد خبر: ۱۴۹۶۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

داود محمدی:

آیین های عزاداری شهدای کربلا باشکوهتر از هر واقعه تاریخی در قزوین برگزار می شود

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: آیین های عزاداری شهدای دشت کربلا و سالار شیهدان حضرت ابا عبدالله باشکوهتر از هر واقعه تاریخی برگزار می شود.

آیین های عزاداری شهدای کربلا باشکوهتر از هر واقعه تاریخی در قزوین برگزار می شود
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین، ˈداود محمدیˈ شامگاه جمعه در آیین ˈگردهمایی نینوایانˈ که از سوی آستانه مقدس امامزاده زبیده خاتون (س) در سالن اجتماعات شهرداری منطقه دو قزوین برگزار شد، افزود: وقایع جانسوز تاریخی زیادی داریم که در ذهن مردم گم شده است، اما پس از یکهزار و 400 سال واقعه کربلا هر سال باشکوه تر از سال گذشته آن برگزار می شود.
این مسوول اظهار کرد: این در حالی است که برگزاری آیین های محرم و صفر از سوی مردم خودجوش و تنها به خاطر عشق به اباعبدالله الحسین (ع) و خاندان مطهرش است.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری چنین آیین هایی به برکت خون شهدای صدر اسلام تاکنون است، اگر آن فداکاری ها و از خود گذشتگی ها نبود بدون تردید امروز از اسلام برای ما چیزی باقی نمی ماند.
محمدی، تکریم و احترام به ارزشهای مدهبی را ذخیره و توشه آخرت انسان ها خواند و تاکید کرد: خوشبختانه برگزاری آیین های مذهبی از سوی مردم ما همیشه و در طول تاریخ مورد توجه عام و خاص بوده و امسال نیز این مهم از سوی آنان به نحو چشمگیری اجرا خواهد شد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به پایان عملیات اجرایی و عمرانی امامزاده زبیده خاتون (س) اشاره کرد و گفت: به لحاظ ظاهری تمام کارهای عمرانی این امامزاده به خوبی پیش رفته و از این پس باید بسط و گسترش کارهای فرهنگی آن در دستور کار جدی هیات امنای آن قرار گیرد.
به گفته وی، مهمترین هدف در این راه ایجاد محیط فرهنگی مناسب برای بهتر برگزاری کردن عزاداری و سایر کارهای فرهنگی و دینی است.
محمدی اضافه کرد: برای دهه اول محرم حجت الاسلام نوربخش و برای دهه دوم صفر نیز حجت الاسلام آقامیری برای برنامه های سخنرانی از سوی اعضای هیات امنای این امامزاده دعوت شده اند.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان