۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین افتتاح دفتر تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین
کد خبر: ۱۴۸۹۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۹ ساعت: ۱۵:۴ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولین استانی صورت گرفت؛

افتتاح دفتر تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین

با حضور مسئولین استانی دفتر تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین افتتاح شد.

افتتاح دفتر تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، دفتر تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) با حضور حجت الاسلام عابدینی نماینده دفتر امام جمعه قزوین، حجت الاسلام علی نعمت اللهی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین، سید علی موسوی فرماندار شهرستان قزوین و دیگر مسئولین استانی افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام نعمت اللهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین اظهار کرد: امام رضا(ع) می‌فرمایند:" خدا رحمت کند کسی را که علوم ما را یاد بگیرد و آن را به مردم بیاموزد"، این جمله امام یک استراتژی فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ دینی است.

وی در ادامه افزود: امروز عصر انفجار اطلاعات است که در این دوره تعارض فرهنگی، ناتوی فرهنگی، تزلزل و تعامل فرهنگی دیده می‌شود در تعارض فرهنگی حضور خرده فرهنگ‌ها خیلی نگران کننده نیست؛ اما با تبدیل شدن این تعارض به تزلزل فرهنگی مسیر خطرناکی در جامعه شکل می‌گیرد.

این مسئول ابراز کرد: در فضای مجازی سرعت شبهه افکنی در بین جوانان رشد زیادی داشته است که در این شرایط یادگیری علوم ائمه(ع) و انتقال مناسب این افکار در جامعه زمینه پاسخگویی به شبهات را فراهم می‌کند.

وی اذعان کرد: یکی از رسالت‌های سازمان تبلیغات حرکت در فضای فرهنگی و دینی است و با همه کمبودها تلاش در راستای سیاست‌های دینی است.

نعمت اللهی با بیان اینکه برنامه‌های دینی باید اندیشه محور باشد، بیان کرد: ما باید از سبد احساسات کم کرده و سبد عقل و دانش عملکردهای خود را پر کنیم و بحث فکر را گسترش دهیم.

وی با اشاره به راه اندازی دفتر تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین عنوان کرد: دفتر شهرستان در جهت دار شدن برنامه‌ها کمک شایانی می‌کند و هم اکنون ما 9 نیرو برای این دفتر تامین کرده‌ایم.

شهرستان قزوین در استان مظلوم واقع شده است
در ادامه سید علی موسوی فرماندار قزوین اظهار کرد: سازمان تبلیغات وظیفه ترویج فرهنگ قرآنی و پاسخگویی به شبهات دینی را دارد و افتتاح دفتر شهرستان تبلیغات اسلامی جزء ضروریات استان بود.

وی افزود: از زمانی که قزوین به استان ارتقاء پیدا کرد همه سازمان‌های به مدیرکل تبدیل شدند و شهرستان قزوین مظلوم واقع شد و ادارات استان شهرستانی که 60 درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده است به فراموشی سپرده شد.

این مسئول بیان کرد: قسمتی از اعتبارات این دفتر پرداخت شده است و بخش دیگر آن در کمیته برنامه ریزی شهرستان در ابتدای سال بعد انجام می‌گیرد.

رسالت فرهنگی استان قزوین در کشور چشمگیر است
حجت الاسلام محمد عابدینی، در ادامه این مراسم گفت: رسالت بزرگ و مشترک تمام مجموعه‌های فرهنگی و دینی تحقق آرمان‌های الهی و انقلابی و دینی است و همه مجموعه‌های دینی همسو در این زمینه دغدغه دارند.

وی بیان کرد: با رسالت فرهنگی بر روی دوش استان‌هایی است که دارای عقبه فرهنگی و باستانی و دینی و حوزوی است، استان قزوین نیز در این زمینه دارای برجستگی‌هایی است که آن را ممتاز کرده و سهم رسالت فرهنگی آن در کشور چشمگیر است.

عابدینی عنوان کرد: افتتاح دفتر تبلیغات اسلامی شهرستان قزوین را به فال نیک می‌گیریم زیرا این خلاء در شهرستان به خوبی به چشم می‌آمد و امروز این نقطه ضعف به قدرت تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه انتظار ما از سازمان تبلیغات حرکت در مسیر انقلاب است، بیان کرد: حضور حجت الاسلام صفی خانی در این جایگاه و بازگشت وی بعه سازمان تبلیغات برای استان باعث توسعه امور خواهد شد.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان