۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین بیشترین آمار عدم جذب نوآموزان مربوط به مناطق محروم استان است/ تکرار پایه مهم‌ترین پیامد نداشتن تجربه دوره پیش دبستانی
کد خبر: ۱۴۸۰۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۸ ساعت: ۸:۱۶ ↗ لینک کوتاه

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قزوین:

بیشترین آمار عدم جذب نوآموزان مربوط به مناطق محروم استان است/ تکرار پایه مهم‌ترین پیامد نداشتن تجربه دوره پیش دبستانی

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین تکرار پایه را مهم‌ترین پیامد حاصل از عدم جذب نوآموزان به مراکز پیش دبستانی عنوان کرد و گفت: بیشترین آمار عدم جذب نوآموزان مربوط به حاشیه شهرها و مناطق محروم استان است.

بیشترین آمار عدم جذب نوآموزان مربوط به مناطق محروم استان است/ تکرار پایه مهم‌ترین پیامد نداشتن تجربه دوره پیش دبستانی
رضا طاهرخانی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، اظهار کرد: 20 هزار و 750 نفر نوآموز پیش دبستانی در استان داریم که از این تعداد تاکنون 14 هزار و 963 نفر در سامانه وزارت آموزش و پرورش ثبت نام کرده‌اند.
وی افزود: بر اساس قرار داد آموزش و پرورش استان با وزارتخانه باید 15 هزار و 500 نفر اقدام به ثبت نام می‌کردند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به علل عدم جذب این تعداد نوآموزان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پیش دبستانی، دولتی با مشارکت مردم است برخی از افراد قادر به پرداخت شهریه نیستند لذا بیش از 5 هزار نوآموز به دلیل حاشیه نشینی و ساکن بودن در روستاهای محروم جذب نشدند در برخی نقاط نیز نوآموزان را نتوانستیم شناسایی کرده و یا اولیا را جهت ثبت نام فرزندانشان در پیش دبستانی توجیه کنیم.

وی بیان کرد: از این رو در جلسه شورای آموزش و پرورش، گزارشی را ارائه کرده و درخواست نمودیم که اعتباری را برای این امر اختصاص دهند تا ما این تعداد نوآموزان را نیز جذب کنیم که استاندار قزوین نیز موافقت نمودند.
طاهرخانی تاکید کرد: بیشترین آمار عدم جذب نوآموزان مربوط به حاشیه شهرها و مناطق محروم استان است.

وی تکرار پایه را مهم‌ترین مشکل و یا پیامد حاصل از عدم جذب نوآموزان به مراکز پیش دبستانی عنوان کرد و گفت: اگر این افراد بدون گذراندن تجربه پیش دبستانی وارد پایه اول شوند با مشکلاتی همچون افت تحصیلی، ترک تحصیل، بازمانده از تحصیل و بیسوادی مواجه خواهند بود.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: استان قزوین سال گذشته به لحاظ جذب نوآموزان به مراکز پیش دبستانی در کشور حائز رتبه چهارم است و در سال جاری هدفگذاری آموزش و پرورش استان کسب جایگاه دوم کشوری بوده است.

این مسئول اضافه کرد: همچنان در حال جذب نوآموزان هستیم که خرداد ماه سال آینده با مشخص شدن تعداد نهایی میزان جذب نوآموزان، رتبه استان قزوین نیز مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون نیز جایگاه استان در سامانه کشوری مطلوب است اما بر اساس تفاهم نامه آموزش و پرورش استان با وزارتخانه، چنانچه 500 نوآموز دیگر در سامانه وزاتخانه ثبت نام نمایند موفق به کسب رتبه نخست کشوری خواهیم شد.

طاهرخانی تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به دیدِ بلند استاندار محترم قزوین نسبت به این قضیه، در جلسه شورای آموزش و پرورش قول همکاری صددرصدی در خصوص ریشه کنی بی‌سوادی داده شد همچنین با تخصیص اعتبار جهت جذب نوآموزان به مراکز پیش دبستانی موافقت کردند.

وی در پایان تاکید کرد: ایشان اولین استانداری هستند که در زمینه جذب نوآموزان پیش دبستانی و شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل، اهتمام فراوانی دارند.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان