۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین وضعیت محیط زیست استان خطرناک و وخیم است
کد خبر: ۱۴۷۷۶۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۷ ساعت: ۱۵:۳ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان:

وضعیت محیط زیست استان خطرناک و وخیم است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین حفظ محیط ‌زیست را یک ضرورت عقلی دانست و افزود: مسئولان استان اقدامات خوبی را در زمینه حفظ محیط ‌زیست داشته‌اند اما اوضاع خیلی خطرناک و وخیم است و باید تلاش بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

وضعیت محیط زیست استان خطرناک و وخیم است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، آیت‌الله عابدینی، امام جمعه قزوین در مراسمی که امروز (دوشنبه) به مناسبت هفته گرامیداشت منابع طبیعی و درختکاری برگزار شد، با بیان این‌که در دین اسلام منابع بسیار غنی در حوزه حفظ و نگهداری منابع طبیعی و محیط ‌زیست وجود دارد، اظهار کرد: با وجود منابع غنی و بسیار زیاد اسلامی و دینی، اگر محیط ‌زیست کشور دست‌خوش تغییر و آسیب شود، باید جوابگو باشیم.
وی تصریح کرد: امام علی (ع) فرموده‌اند: «مبادا غیرمسلمانان در عمل به قرآن از شما پیشی بگیرند». هر تخریبی که امروز شاهد آن هستیم به‌واسطه فاصله گرفتن از قرآن و تخلف از چهارچوب دین است.
امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این‌که حکیم بودن، یکی از جلوه‌های خدای متعال است، خاطرنشان کرد: همه کارهای خدا بر اساس حکمت است و هر نوع تغییر و تخریبی که در این حوزه انجام می‌شود، تغییر در نقشه مهندسی‌شده خدای متعال است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان داشت: خدای متعال در قرآن به صراحت اعلام کرده که گیاهان زوج هستند و ماندگاری‌شان به یکدیگر مرتبط است و باران موجب جنب و جوش زمین و در نتیجه رشد گیاهان می‌شود و از بین بردن و فاصله انداختن بین آن‌ها، اکوسیستم و در نهایت انسان را به نابودی می‌کشاند.
وی ادامه داد: هر گیاهی که در عالم به وجود آمده، رسالتی را بر عهده دارد و انسان به رسالت همه گیاهان آگاهی و شناخت ندارد و نباید قضاوت عجولانه در خصوص علل وجودی آن‌ها انجام شود.
عابدینی حفظ محیط ‌زیست را یک ضرورت عقلی دانست و افزود: مسئولان استان اقدامات خوبی را در زمینه حفظ محیط ‌زیست داشته‌اند اما اوضاع خیلی خطرناک و وخیم است و باید تلاش بیشتری در این زمینه صورت گیرد.
امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این‌که در مهندسی عالم هیچ نقصی وجود ندارد، اضافه کرد: هر نقصی که در عالم مشاهده می‌شود و هر شری که به انسان می‌رسد، به خاطر اعمال نادرست انسان است، وگرنه خداوند همه خیر و برکت است.
وی با بیان این که با حفظ صورت ظاهر انسان با تقوا نمی‌شود، اظهار کرد: کسی که راضی نمی‌شود فصل کشت و کار درخت بگذرد و درختی نکارد، در جرگه انسان‌های با تقواست و تقوا تنها در حفظ ظاهر به‌دست نمی‌آید.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در پایان آینده جهان را آینده‌ای توأم با صلح و آرامش دانست و تصریح کرد: درست است که در محاسبات آدمی، آینده جهان آینده‌ای همراه با جنگ و آشوب است اما قرآن آینده جهان را آینده‌ای همراه با صلح، آرامش، نشاط و موفقیت توصیف کرده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان