۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین دلم نمی آید فوتبال را رها کنم/ نیازی ندارم کی‌روش برایم رای جمع کند
کد خبر: ۱۴۴۴۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۱ ساعت: ۹:۵۰ ↗ لینک کوتاه

علی کفاشیان:

دلم نمی آید فوتبال را رها کنم/ نیازی ندارم کی‌روش برایم رای جمع کند

رئیس فدراسیون فوتبال ایران با بیان اینکه نیازی ندارد که سرمربی تیم ملی برایش رای جمع کند، گفت: من هشت سال برای فوتبال زحمت کشیده ام و دلم نمی آید آنرا رها کنم.

دلم نمی آید فوتبال را رها کنم/ نیازی ندارم کی‌روش برایم رای جمع کند
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، علی کفاشیان با حضور در برنامه نود به سئوالات، شبهه ها و مسائل مختلف پاسخ داد و تاکید کرد که کارلوس کی روش را وارد بازی انتخاباتی خود نکرده است. کفاشیان که شور و نشاط همیشگی را ندارد، از یک طرف گفت که دلش نمی آید فوتبال را رها کند و از طرف دیگر گفت که اصراری به ادامه کار در فدراسیون فوتبال ندارد. او همچنین درباره حضور نهادهای نظارتی در دفتر کارش و بردن وسایل و مدارکش و همچنین دلایل برکناری نواب رئیس و فشارهای وزارت ورزش توضیحاتی داد:

* در حال حاضر زیاد سر حال نیستم. یک مدت است که آن نشاط همیشگی را از دست داده ام!

* در انتخابات زیاد دیگر شرکت کرده بودم که نتایج آن قابل پیش بینی بود ولی اینبار انتخابات فیفا کاملا غیر قابل پیش بینی بود.

* اینفانتینو خیلی روی صحبتهایش مسلط بود ولی برای شیخ سلمان هم کار شده بود و رای خوبی هم آورد ولی در نهایت اینفانتینو انتخاب شد.

* به صلاح فوتبال نیست بگوییم به چه کسی رای داده ایم. شاید اگر شیخ سلمان رای آورده بود، می گفتیم به چه کسی رای دادیم. ما الان هم با شیخ سلمان کار داریم و هم اینفانتینو. برای همین نباید بگوییم به چه کسی رای دادیم. ما با هر دو نفر صحبت کرده بودیم. به صلاح است که رای ما مخفی باشد.

* بعد از انتخابات دیگر شیخ سلمان را ندیدم ولی نظر او روی ایران مثبت است. شیخ سلمان بر عکس بن همام در کنفدراسیون فوتبال آسیا حضور تشریفاتی دارد و دخالت زیادی در کمیته ها ندارد.

* اینکه چه کسی رئیس فیفا شود، مهم نیست. برای ما منافع فوتبال ایران مهم است. ما نمی توانیم مستقیم با رئیس فیفا در ارتباط باشیم و چیزی بخواهیم.

* اگر شیخ سلمان رئیس فیفا می شد، فضای بیشتری برای ما در AFC باز می شد. این یکی از استدلال های ما بود که رئیس فیفا آسیایی باشد. اینکه رئیس فیفا از آسیا و در واقع شیخ سلمان باشد، به ما نزدیک بود.

* اینفانتینو به یکی از دوستان ما گفته بود احتمال می دهم رای ایران به سمت شیخ سلمان باشد. تمام کارهای ما برای فیفا از طریق AFC صورت می گیرد. کنفدراسیون فوتبال آسیا برای ما اهمیت بیشتری دارد.

* بعضی ها به من می گویند دلمان را در فدراسیون فوتبال زده ای و باید یک نفر دیگر بیاید. من هشت سال کار کرده ام و با روزهای اول فرق دارم. روز اول به آنصورت سر و سامان نداشتیم. نسبت به هشت سال قبل خیلی پیشرفت داشته ایم. دلم نمی آید فوتبال را همینطور رها کنم. من هم در این ساختن فوتبال سهم داشته ام.

* فضای فوتبال را مسموم و فاسد نشان می دهند. این بد است. شما نگاه کنید ما هشت سال پیش کجا بودیم و حالا کجا هستیم. امکانات ما را با هشت سال پیش مقایسه کنید. اصلا ما را با یک فدراسیون موفق دیگر مقایسه کنید. ما با حداقل امکانات کار کرده ایم. من با رئیس بعضی از فدراسیون ها رفیق هستیم. شما نگاه کنید که آنها چه امکاناتی دارند.

* بودجه سال آینده ما ۵۰ میلیارد تومان است که ۲۲ میلیارد آن صرف تیم ملی بزرگسالان می شود که البته این پول را در می آوریم. ما درآمدزایی هم داریم. البته توقع کمک زیادی از وزارت ورزش نداریم ولی از ما حمایت کنند. وقتی ذهنیتها خراب شود که فوتبال فاسد است، بد است.

* خیلی از اعضای هیات دولت فوتبالی بودند ولی آنقدر فضا را بد نشان دادند که دیگر جرات نمی کنند از فوتبال حمایت کنند. این حمایت را ما برای خودمان نمی خواهیم.

* کی روش چندبار گفته نمی خواهم با این فضا کار کنم. او حق دارد. سرمربی تیم ملی امکانات بیشتری می خواهد که نتوانستیم آنرا فراهم کنیم. روند ما طوری نیست که نشان بدهد می توانیم امکاناتش را فراهم کنیم. برای همین کی روش استعفا داد تا دست رئیس بعدی فدراسیون باز باشد.

* شاید کی روش به من علاقه دارد که استعفا داده! نگاه او همیشه حمایتی است.

* من کی روش را وارد بازی تبلیغاتی خودم نکردم. من اصلا نیازی به این کار ندارم.

* کی روش آدم باهوشی است و بازی نمی خورد که بخواهد با من فضایی را ایجاد کند. مردم او را دوست دارند. بازیکنان تیم ملی هم او را خیلی قبول دارند. خب به همین خاطر او گاهی وقتها هم ناز می کند و ما هم ناچاریم نازش را بخریم. من نیازی ندارم که کی روش برای من رای جمع کند.

* اینکه بخواهیم در مجمع فدراسیون با وزارت ورزش اختلاف داشته باشیم، خطرناک است. به صلاح فوتبال نیست که هر روز دعوا باشد. در این دعوا، بچه، یعنی فوتبال لطمه می خورد. در مجمع قبل شرایط فرق داشت چون تصور این بود که دولت تغییر می کند و سازگاری بیشتری بین فدراسیون و وزارتخانه پیش می آید.

* آن اوایل وزارت فعلی ورزش فکر می کرد ما رو در روی آنها هستیم. ما اگر نایب رئیسها را هم عوض کردیم برای فوتبال و تعامل بود. تغییر نایب رئیسها و دبیر کل برای این نبود که خودم بمانم.

* خود اعضای هیات رئیسه به این نتیجه رسیده بودند که تغییراتی در فدراسیون ایجاد شود و حتی صحبت شده بود که آقای نبی را عوض کنیم.

* باید جوری کار کنم که نظر وزارت ورزش را هم جلب کنم! خب آنها می گویند مثلا ما به دو نفر شما اعتماد نداریم و دو نفر دیگر را معرفی کنید!

* از ۸ ماه قبل از رفتن خانم فریده شجاعی گفته بودند ایشان نباشد. ما صبر کردیم تا مجمع برگزار شود و در مجمع تصمیم گیری کنیم.

* یکی از افتخارات فدراسیون فوتبال این است که تراز مالی همه چیز آن شفاف است. اینبار حسابرسِ قسم خورده آمد و ما حتی مجمع را دو ماه عقب انداختیم.

* فکر می کنید کل بودجه ما در فدراسیون چقدر است؟ حساب مالی ما، اسپانسر لباس ما و سایر موارد همه چیز مشخص است. برای اسپانسر لباس ۱۰ شرکت جلو آمده اند. بعد از اجرای برجام، کلی شرکت جلو آمده اند و ما در حال مذاکره هستیم.

* برادر همسر من در فدراسیون فوتبال هیچ پستی ندارد. من ایشان را به عنوان معتمد خودم برای امضای مسائل مالی در کنار خودم دارم و در فدراسیون دو و میدانی و کمیته المپیک هم ایشان کنار من بوده است. تمام مسائل مالی زیر نظر برادر همسر من نیست. او فقط اسناد و مدارک را کنترل می کند که قبل از امضای من درست باشد.

* سیدرضا افتخاری رئیس کمیته فوتسال هنوز برای صحبت درباره اسپانسر تیم ملی فوتسال به اسپانیا نرفته است! از وی دعوت شده تا به اسپانیا برود و در یک همایش فوتسالی شرکت کند و بعد پیشنهاد اسپانسر را بیاورد تا ما بررسی کنیم.

* یک روز به دفتر ما آمدند و مدارک را بردند. وقتی همه جا می گویند فساد همه جا را گرفته و یک نماینده در تلویزیون می گوید من متهم درجه اول هستم، نهادهای نظارتی مشکوک می شوند و وسایل ما را خواستند. اگر به خودم می گفتند وسایلم را می دادم ولی با حکم آمدند و مدارک را با خود بردند. وسایل و مدارک آقای طباطبایی را هم بردند و از ایشان هم بازجویی شد و پاسخگو بودند.

* برادر همسر من در سفرهای تیم ملی حضور دارد چون نمی توانیم حساب ارزی داشته باشیم و پول را حواله کنیم. برای همین مجبوریم یک نفر کنار تیم ملی باشد و نقدی کار کنیم تا بعدا اسناد و مدارک را بیاورند.

* درست است برادر همسرم مدیر مالی فدراسیون است ولی مدیر مالی پست نیست و با کار اجرایی فرق دارد.

* قبل از اینکه با طباطبایی فامیل باشم، دوست بودم و او شخص مورد اعتمادم است. اگر ۱۰۰ میلیارد تومان هم به طباطبایی بدهم مطمئنم که آن پول را به من می دهد. خیالم از این بابت راحت است. من این کار را روی دیگران هم کرده بودم ولی خیالم اصلا راحت نبود!

* زمین کمپ تیم ملی بد است. آنجا یک مقدار خیار و هندوانه کاشته‌ایم تا بعدا استفاده کنیم! بازسازی زمین کمپ ۲ میلیارد تومان هزینه دارد که این پول را نداریم. در جاهای دیگر ایران هم زمین مناسب نداریم برای همین کی روش دنبال اردوهای خارجی است.

* مقایسه من با فدراسیون دادکان و صفایی درست نیست. باید حجم فعالیت را ببینیم. ضمن اینکه شرایط اقتصادی هم اصلا قابل مقایسه با آن روزها نیست. همین الان یک میلیارد و نیم از فیفا می خواهیم که هنوز نتوانسته ایم بگیریم.

* اصراری به ادامه حضورم در فدراسیون ندارم و آنرا به مجمع فدراسیون واگذار می کنم تا اگر فرد دیگری هست که توانایی را داشته باشد و بتواند بهتر از من کار کند، انتخاب کند.

* همه کارهای ما شکل و سامان دارد. حبیب کاشانی برنامه های تیم امید را در هیات رئیسه تصویب کرد و اسپانسرهای زیادی گرفت. ما همه کاری برای تیم امید کردیم و فقط مانده بود قراردادها که خود خاکپور امضا نکرد. برای افشین پیروانی هم همینطور ولی خودش نخواست امضا کند. به هر حال دیر و زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد.

* امروز به سازمان بازرسی دعوت شده بودیم ولی نتوانستم به خاطر فوت عمه ام به این جلسه بروم.

* من دوره اول فدراسیون هم بازنشسته بودم. اساسنامه فدراسیون فوتبال فرق می کند و فرد بازنشسته هم می تواند رئیس شود.

* نمی دانم منظورتان از برخورد محکم مقابل درخواست عربستانی ها چیست. در جلسه کنفدراسیون فوتبال آسیا علیرضا اسدی حضور داشت و با قدرت توضیحاتش را ارائه کرد.

* دو سال پیش از ما خواستند تا یک نفر را معرفی کنیم تا در کمیته وضعیت مسابقات فیفا عضو شود. ما از باشگاه ها خواستیم یک نفر واجد شرایط را معرفی کنند که از باشگاه سپاهان یک نفر انتخاب شد.

* از روز اولی که به فدراسیون آمدم، بدهکار بوده ایم تا الان ولی سعی کردیم اگر ۱۰ تومان پول داشتیم، از آن ۲۰ تومان استفاده کنیم.

* سال ۸۶ ما نبودیم که ببینیم اساسنامه فدراسیون فوتبال به تایید هیات دولت رسیده است یا خیر ولی در اساسنامه چنین چیزی ذکر شده که در هیات دولت تصویب شده است.

انتهای پیام/7008

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان