۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین پایان جلسه صبح رأی اعتماد به ۳وزیر پیشنهادی/تاکید نمایندگان بر مرزبندی جدی با فتنه گران/ جلسه بعدی ساعت ۱۴
کد خبر: ۱۴۲۱۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

اخبار لحظه به لحظه/

پایان جلسه صبح رأی اعتماد به ۳وزیر پیشنهادی/تاکید نمایندگان بر مرزبندی جدی با فتنه گران/ جلسه بعدی ساعت ۱۴

نماینده مردم لنگرود: در برنامه آقای فرجی‌دانا به این موضوع توجه جدی شده و تمام ۷۴ بند از برنامه ارائه شده از سوی وی منطبق بر اسناد بالادستی و برنامه پنجم است.

پایان جلسه صبح رأی اعتماد به ۳وزیر پیشنهادی/تاکید نمایندگان بر مرزبندی جدی با فتنه گران/ جلسه بعدی ساعت ۱۴
به گزارش صبح قزوین به نقل از فارس، گزارش لحظه به لحظه از روند رای اعتماد مجلس به سه وزیر پیشنهادی دولت روحانی به شرح زیر ادامه پیدا کرد: لاهوتی:فرجی‌دانا معتقد به علم و تحقیق در فضای آرام و با نشاط است مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس که به عنوان موافق وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در پشت تریبون مجلس قرار گرفت، با اشاره به انتقادات مطرح شده درباره فرجی‌دانا گفت: آقای هروی از مشکلات و مسائل جاری وزارت علوم گفتند ولی آقای فرجی دانا تازه قرار است در صورت تأیید مجلس به این وزارتخانه بروند و قرار نیست مشکلات قبل را وی پاسخ دهد.
نماینده مردم لنگرود انتقاد یکی از نمایندگان به عدم پرداخت به موضوعات دانش‌بنیان در برنامه فرجی‌دانا را رد کرده و تصریح کرد: در برنامه آقای فرجی‌دانا به این موضوع توجه جدی شده و تمام 74 بند از برنامه ارائه شده از سوی وی منطبق بر اسناد بالادستی و برنامه پنجم است.
وی دغدغه نمایندگان مخالف در مورد عدم تناسب منابع مالی موجود و برنامه‌های فرجی‌دانا را دغدغه‌ای درست خواند و افزود: باید با کمک مجلس دغدغه‌ها در مورد منابع مالی وزارت علوم حل شود.
لاهوتی تعهد اخلاقی فرجی‌دانا را یکی از شاخصه‌های وی معرفی و ادامه داد: وزیر پیشنهادی علوم فردی ولایتمدار و دارای خانواده مذهبی و از مؤسسین سپاه استان فارس بوده است.
نماینده مردم لنگرود با اشاره به تحصیلات فرجی‌دانا اضافه کرد: وزیر پیشنهادی علوم از دانشمندان برجسته کشور بوده و سلسله مراتب کاری را دنبال و تمام سوابق کاری‌اش در وزارت علوم بوده است.
وی مدیریت فرجی‌دانا در دانشگاه تهران را یادآور شد و تصریح کرد: در زمان وی در دانشگاه تهران هیچگونه التهابی را شاهد نبودیم و از رشد علمی خوبی برخوردار بودیم.
لاهوتی افزود: آقای فرجی دانا اعتقاد دارد علم و تحقیق باید در فضای آرام و بانشاط در کنار هم قرار داشته باشد.
نماینده مردم لنگرود با اشاره به آمار فراوان فرار مغزها از کشور اظهار داشت: آقای فرجی دانا اعتقاد دارد این سرمایه‌های علمی باید در داخل کشور حفظ شوند.
وی در پایان با تأکید بر اینکه فرجی‌دانا همان میزان که به علم و پژوهش اعتقاد دارد به مسائل فرهنگی نیز معتقد است، از نمایندگان خواست به وزیر پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رأی اعتماد دهند.
  *علیمردانی: اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران شاهدان زنده مدیریت فرجی دانا هستند محسن علیمردانی نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه، پیشرفت همه جانبه ایران  اسلامی و تبدیل آن به مرجع علمی در جهان معاصر آرزوی همه ایرانیان است گفت: بدون شک این مهم بدون اعتلای علمی و فرهنگی کشور میسر نخواهد شد و تنها به دست مدیران صالح تحقق خواهد یافت.
وی با اشاره به جایگاه ایران در منطقه و در میان ملل مسلمان جهان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فعلی بر ما لازم است که هدایت وزارتخانه مهم و سرنوشت‌ساز دانش و دانشگاه را به مدیری لایق و صادق بسپاریم که در مقام عمل و نظر شایستگی و تعهد خود را در این مسیر اثبات کرده است.
علیمردانی با تمجید از تجارب علمی و مدیریتی فرجی دانا وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری متذکر شد: وی می‌تواند دغدغه‌های رهبری، دولت، ملت و مجلس را در زمینه مدیریت آموزش عالی تأمین نماید.
وی با بیان اینکه، آموزش عالی در ایران نیاز به حرکت اساسی و مستمر دارد و نهضت علمی و نرم‌افزاری را به سمت قله‌های موفقیت رهنمون سازد اظهار داشت: دانشگاه باید بتواند هدایت‌گر صنعت و تولید باشد با پرورش متخصصانی متعهد و مسئولیت‌پذیر چشم‌اندازی امیدبخش از پیشرفت توسعه کشور را ترسیم نماید.
نماینده مردم زنجام و طارم در مجلس شورای اسلامی، آموزش عالی را یکی از ارکان و عوامل اصلی کارآفرینی در کشور دانست و افزود: وزیر علوم باید بتواند با پیوند زدن نیروها و سرمایه‌های سرشار انسانی و علمی کشور به منابع و ذخایر عظیمی از اقتصادی و طبیعی مسیر حرکت تاریخی ایران را به نیکی هدایت کند.
علیمردانی لازمه تحول شایسته در فرایندهای آموزشی را به روزرسانی منابع علمی در کشور دانست و ادامه داد: تقویت و خودباوری اساتید و دانشجویان، رشد نشاط سیاسی و علمی، جلب مشارکت دانشجویان و محققان در مراکز علمی داخلی و خارجی، بهبود روابط و تعامل دانشگاه با صنعت و جامعه، انطباق بیشتر محتواها و برنامه‌های آموزشی با نیازهای کشور از جمله ضرورت‌های مسلم وزارت علوم است.
وی بر همین اساس ادامه داد: بدیهی است این اهداف عالیه با تصدی مدیری جامه عمل به خود می‌پوشاند که قدرت تعامل شایسته با دانشمندان داشته و از عهده جلب حمایت‌ها بر آید.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی،‌ با اشاره به تجارب و توانمندی‌های فرجی دانا در آموزش عالی یادآور شد: اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران که بخش مهمی از نخبگان علمی و فرهنگی ایران را تشکیل می‌دهند شاهدان زنده این ادعا هستند که خاطرات شیرینی از ابتکارات علمی و مدیریتی ایشان دارند.
علیمردانی مواجهه عالمانه، خلاقانه و متعهدانه ایشان با مسائل و نیازهای دانشجویان و اساتید و توجه ویژه به حوزه فرهنگ را از شاخص‌های مدیریتی فرجی دانا دانست و افزود: وی با تعامل سازنده با نهادها و تشکل‌های مختلف دانشگاهی و دوری از افراط و تفریط الگوی شایسته از موفقیت در جلب اعتماد و مشارکت گروه‌ها و جریان‌های گوناگون دانشگاهی را به نمایش گذاشته است.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد این رویکرد علمی، عقلانی و اعتدالی فرجی دانا بتواند بسیاری از ضعف‌ها و کاستی‌ها را برطرف نموده و تحرکی جدید در وزارت علوم سامان دهد.
آقایی: توجه ویژه به اسلامی شدن دانشگاه‌ها و کرسی‌های آزاد اندیشی از مهمترین برنامه‌های فرجی‌دانا علی اکبر آقایی در صحن علنی مجلس و درحمایت از وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم،‌تحقیقات و فناوری گفت: توجه ویژه به موضوع اسلامی شدن دانشگاه‌ها و اهداف اجرایی کرسی‌های آزاد اندیشی و نظریه‌پردازی در دانشگاه‌ها، همگرایی و هدف‌مندی پژوهش‌ها در کشور تمرکززدایی در مدیریت آموزش عالی و افزایش سهم دانش و فناوری کشور به عنوان مهمترین اهداف آقای فرجی‌دانا است.
وی ادامه داد: امروز اقبال مجلس با دولت و پشتیبانی در تکمیل کابینه دولت اعتدالی دولت و تدبیر می‌تواند نقطه عطفی در درک متقابل از مسائل و نیازهای کشور و تحقق اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی باشد و رای مثبت بالا به آقای رضا فرجی‌دانا بیانگر این اهمیت خواهد بود.
 نماینده مردم سلماس در مجلس اضافه کرد: اینکه یکی از نمایندگان (جواد هروی) از وزیر سؤال می‌کند که آیا شما تعداد اعضای کمیسیون آموزش را می‌دانید؟، باید به ایشان گفت که اگر آقای وزیر تعداد را بداند یا نداند شما به ایشان رای اعتماد یا عدم اعتماد می‌دهید؟.
یا اینکه خانم طبیب‌زاده در خصوص اعتبارات که باید در پاسخ به ایشان گفته شود که اعتبارات از سوی دولت پیشنهاد و توسط ما به تصویب می‌رسد و این از وظایف وزیر نیست.
آقایی اظهار داشت: آقای فرجی‌دانا در برنامه خود 21 بار از مقام تبعیت از رهنمون‌های مقام عظمای ولایت نام برده است.
دلیل مبین اعتقاد وی به مقام ولایت، امام و انقلاب پیوستن به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ابتدای انقلاب است.
 وی افزود: تمام نمایندگان به وظایف شرعی و قانونی خود عمل می‌کنند و دفاع حمایتی کمیسیون تخصصی و بخصوص اظهار علاقه آقای ابوترابی و ابراز علاقه اکثر نمایندگان در مجمع نمایندگان شمال غرب از حمایت دکتر فرجی‌دانا حکایت می‌کند و انشاءالله با رای بالا برای هر سه وزیر مجلس تعهد و همراهی خود را با رئیس‌جمهور اعلام خواهد کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان