۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین دفاع از ولایت و عفاف حضرت زهرا الگوی صحیح جامعه اسلامی است
کد خبر: ۱۴۱۷۶۵ نویسنده: حجت الاسلام پورآرین تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۴ ساعت: ۹:۵ ↗ لینک کوتاه

قائم‌مقام دبیر ستاد امر به ‌معروف و نهی‌از منکر قزوین:

دفاع از ولایت و عفاف حضرت زهرا الگوی صحیح جامعه اسلامی است

قائم‌مقام دبیر ستاد امر به ‌معروف و نهی‌از منکر قزوین گفت: حضرت زهرا(س) در هر شرایط سخت و دشواری همدوش حضرت علی(ع) در حد جان دادن و فدا نمودن فرزند خودشان ایستادگی می‌کردند ایشان حلقه اتصال نبوت و امامت و یگانه است.

دفاع از ولایت و عفاف حضرت  زهرا الگوی صحیح جامعه اسلامی است
حجت الاسلام مهدی پور آرین، قائم‌مقام دبیر ستاد امر به‌معروف و نهی‌از منکر استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، با بیان اینکه تمام ابعاد زندگی ما باید براساس سبک زندگی فاطمی باشد، گفت: خصوصیات حضرت فاطمه(س) بهترین الگوی زنان مسلمان است و ابعاد مختلف زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) را باید از دیدگاه قرآن کریم و نبی مکرم اسلام مورد تحلیل و بررسی قرار داد.
وی در ادامه اظهار کرد: فضایل حضرت زهرا(س) از جهت کثرت و عظمت آن چنان است که کسی قادر به کتمان آن نیست. فاطمه زهرا(س)، دختر پیامبر اکرم اسوه تمام ‏عیار زن مسلمان است.
این کارشناس دینی اضافه کرد: دختر رسول گرامي اسلام، افتخار همسري بزرگ مردي چون حضرت علي (علیه السلام) را داشتن و يا مادر سلسله نوراني امامت بودن و اينها همه به تنهايي هر کدام‌شان فضيلتي گرانسنگ و بي‌همتاست و حضرت فاطمه (س) را بايد مجزا از وابستگي‌هاي ارزشمندش، تنها به عنوان يک انسان در نظر گرفت تا پي به علو درجاتش برد.
وی تصریح کرد: دختر گرامی پیامبر(ص) در تمام لحظات عمر شریف خود در انجام وظایف خانوادگی و تربیتی و فراهم آوردن آسایش و آرامش خانه، کمک و همراه امام علی(ع) بودند و کانونی مالامال از محبت و مهربانی برای پرورش فرزندانش فراهم آورده بودند.
پورآرین با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) در بُعد خانه داری و مدیریت داخلی خانه الگو و بهترین شاخص برای زنان امروز جامعه اسلامی هستند، گفت: حضرت صدیقه طاهره(س) بسیار بی‌آلایش، ساده، دور از تجملات و خودبینی زندگی می‌کردند.
وی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) پرچمدار نهضت استمرار بخش رسالت و امامت هستند، گفت: حضرت زهرا(س) در هر شرایط سخت و دشواری همدوش حضرت علی(ع) در حد جان دادن و فدا نمودن فرزند خودشان ایستادگی می‌کردند ایشان حلقه اتصال نبوت و امامت و یگانه است.
قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین با اشاره به روایاتی در مورد اینکه حضرت زهرا(س) حتی در مواجهه با فرد نابینا حجابشان را رعایت می‌کردند، گفت: خطبه حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت و پیروی از حضرت علی(ع) نشانگر این است که زن با بهره مندی از عفاف حجاب و عفاف می‌تواند در مسائل اجتماعی و حکومتی نقش آفرینی کند.
وي در پایان با توصيه به بانوان جامعه اسلامي نسبت به الگو گيري از زندگي حضرت زهرا (س) كه تربيت يافته دانشگاه نبوت و ولايت است، بیان کرد: زندگي حضرت زهرا (س) بهترين و كاملترين الگوي رفتاري و اخلاقي براي زنان ايران اسلامي در رسيدن به كمال و سعادت است.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان