۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین اغراض پلیدی پشت پرده برخی کمپین‌های حامی زنان کاندیداست/ مراقب باشیم بر طبل دشمن نکوبیم
کد خبر: ۱۴۱۷۵۶ نویسنده: فاطمه محمدبیگی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۴ ساعت: ۸:۱۴ ↗ لینک کوتاه

کاندیدای نمایندگی مجلس در مصاحبه با صبح قزوین:

اغراض پلیدی پشت پرده برخی کمپین‌های حامی زنان کاندیداست/ مراقب باشیم بر طبل دشمن نکوبیم

فاطمه محمدبیگی با اشاره به اینکه باید مراقب باشیم تا بر طبل دشمن نکوبیم، گفت: برخی کمپین‌های حامی زنان کاندیدا به دست یکسری از گروه‌های خاص فمنیست و گروه‌هایی که در فتنه ۸۸ نقش داشتند اداره می‌شود و این موضوع نشان می‌دهد که اغراض پلیدی پشت این جریانات وجود دارد.

اغراض پلیدی پشت پرده برخی کمپین‌های حامی زنان کاندیداست/ مراقب باشیم بر طبل دشمن نکوبیم
فاطمه محمدبیگی، کاندیدای نمایندگی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، در خصوص تهدیدها و فرصت‌هایی که حضور بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و غیره می‌تواند ایجاد کند، گفت: اصل حضور زنان در اجتماع اصل مهم و مبارکی است و یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران اثبات حضور اجتماعی مثمر ثمر و تاثیرگذار زنان درعرصه‌های مختلف اجتماعی است.

وی با یادآوری سخن گوهربار امام خمینی (ره) که فرمودند، "از دامن زن مرد به معراج می‌ رود" ادامه داد: به بیان سخنان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی زنان در تمام زمان‌ها به خصوص در 8 سال دفاع مقدس پیشرو بوده و دوشادوش مردانشان برای زنده نگاه داشتن اسلام و قرآن تلاش کرده‌اند؛ چه بسیار زنانی که پسران، برادران، پدران و همسرانشان را با دست خود و رضایت قلبی و شجاعتی مثال زدنی راهی جبهه‌های حق علیه باطل کردند.

حضور جدی زنان در مجلس پس از پیروزی انقلاب اسلامی
این کارشناس با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی زنان توانستند به شکل جدی وارد عرصه‌های تصمیمات سیاسی شوند، افزود: پیش از انقلاب تعداد اندکی از زنان به صورت تشریفاتی در مجلس حضور داشتند و معمولا نقش قانون گذاری کمی نیز داشتند اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی زنان توانستند حضور جدی و موثری در مجلس داشته باشند.

محمدبیگی اضافه کرد: تنها یکی از راه‌های حضور زنان در اجتماع حضور فیزیکی است؛ بر اساس روایات مختلف حضور عمده و جدی زنان در جامعه می‌تواند براساس حضور همسر و فرزندانی که در دامن وی رشد و آرامش یافته‌اند معنی پیدا کند.

مراقب راه و بی راهه‌ها باشیم
مسئول بسیج جامعه پزشکی استان تاکید کرد: ورود زنان به شغل‌های کاذب و سخیف تنها به این بهانه که آنان باید وارد اجتماع شوند زیبنده زن مسلمان ایرانی نیست و بدعت غلطی است که امروزه متاسفانه برخی این مسائل را در بوق و کرنا می‌کنند و معتقدند زن‌ها باید در اجتماع حاضر باشند ولو به هر قیمتی اما ما باید دقت کنیم که راه را بیراهه نرویم.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم از زنان با عنوان ریحانه یاد می‌کند، تصریح کرد: زنان ویژگی‌ها و ظرافتی‌هایی به ارزشمندی گنج و جواهراتی قیمتی دارند که باید مورد حفاظت قرار بگیرند لذا ما به تفاوت‌های فطری زن و مرد تاکید داریم و معتقدیم زن و مرد بر اساس تفاوت‌های فیزیولوژیکی خود نقش‌های مختلفی را‌ می‌پذیرند.
 
اهداف کمپین‌های زنانه
این کارشناس ادامه داد: امروزه کمپین‌هایی با عناوین مختف مانند "زنان ژنرال" و "زنان به زنان رأی می‌‌دهند" که معمولا کمپین‌هایی برای تک جنسیتی کردن انتخابات هستند، ایجاد شده‌اند؛ برخی نیز قول‌هایی به سازمان‌های بین المللی داده‌اند که سی درصد نمایندگان مجلس زن خواهند بود؛ به نظر می‌رسد این حرکت‌ها در راستای تفکرات غلط غربی و فمنیستی است که متاسفانه به جز ضربه زدن به اصل زیبای زنانگی، کیان خانواده و تیشه زدن به ریشه جامعه که همانا زنان هستند هیچ نتایجی به بار نخواهد آورد.

محمدبیگی تاکید کرد: چنانچه حضور اجتماعی زنان چه از سمت خود بانوان و چه از سمت مسئولین به طور صحیح مدیریت نشود متاسفانه این حضور دچار انحراف خواهد شد؛ انحرافات می‌تواند از استفاده بانوان به عنوان نیروی کار ارزان قیمت آغاز و تا سوء استفاده‌های جنسی و آزارهای رفتاری پیش رود؛ متاسفانه این قضایا در دنیای سرمایه‌داری به وفور مشاهده می‌شود و با کمال تاسف کشور ما نیز در حال قدم گذاشتن در این مسیر است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان ادامه داد: رواج اینگونه انحرافات فضای جامعه را به فضایی تبدیل می‌کند که جنس زن و مرد به علت جذابیت‌های جنسیتی ارزش پیدا می‌کنند و امتیازات شخصیتی، تقوایی و علمی جایگاه خود را از دست می‌دهند.

وی افزود: چنانچه این فضا به فضای غالب جامعه تبدیل شود آن جامعه حتما به قهقرا کشیده شده و نهادهای اصلی جامعه که اصلی ترین آن خانواده است دچار فروپاشی می‌شوند.

محمدبیگی با تبریک به تمام بانوانی که با تشخیص درست ظرفیت و توان خود برای خدمت به مردم وارد صحنه کاندیداتوری شده‌اند، تصریح کرد: نظر من این است که برای فعالیت در این عرصه اهل افراط و تفریط نباشیم، افراط به معنی اینکه خانواده را رها کرده و تنها به حضور اجتماعی فکر کنیم و تفریط به این مضمون که دنباله‌رو یکسری از افکار و ایده‌های صرفا سنتی باشیم.

 حضور سالم در صحنه انتخابات برازنده زن ایرانی است
این کارشناس با تاکید بر اینکه حرکت بر مدار قرآن کریم و اصول اصلی اسلام می تواند چراغ راه همه کاندیداها به خصوص کاندیداهای خانم باشد، بیان کرد: قرآن کریم به کامل‌ترین شکل ممکن می‌تواند بهترین نحوه حضور بانوان در عرصه‌های اجتماعی را تعریف کند؛ رعایت حجاب و عفاف، توجه به اصل حلال و حرام، اخلاق مداری، سلامت سیاسی به دور از انگ‌ها و برچسب‌های ناعادلانه و خلاصه کلام حضور سالم انتخاباتی برازنده زن ایرانی است .

وی با تاکید بر اینکه باید با بصیرت کامل در این مسیر حرکت کنیم، گفت: یکی از درخواست‌های من این است که درگیر بازی‌های جناحی و سیاسی که به دست بیگانگان اداره می‌ شود نشویم به عنوان مثال کمپین "زنان ژنرال" به دست یکسری از گروه‌های خاص فمنیست و گروه‌هایی که در فتنه 88 نقش داشتند اداره می‌شود و این موضوع نشان می‌دهد که اغراض پلیدی پشت این جریانات وجود دارد.

بصیرت و هشیاری لازمه حضور مثمرثمر در انتخابات
مسئول بسیج جامعه پزشکی استان با تاکید بر اینکه مراقب باشیم بر طبل دشمن نکوبیم، ادامه داد: کنترل کنندگان اینگونه کمپین‌ها قطعا از حضور زنان در مجلس قصد احیای حقوق جامانده زنان را ندارند و درصدد ارتقا سطح معیشتی، تفکری و علمی خانواده‌ها به واسطه حضور زنان نیستند بلکه به دنبال سواستفاده‌های سیاسی و بهره‌برداری‌های فتنه‌گرانه هستند که بصیرت و هشیاری زنان و سنجش تمام جوانب می‌تواند فتنه‌های دشمنان نظام و اسلام را خنثی کند.

محمدبیگی با اشاره به اینکه حضور سنجیده و هشیارانه زنان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی می‌تواند برای حل مشکلات بسیار موثر باشد، گفت: حضور بانوان در مجلس می‌تواند موجب شود تا بسیاری از مشکلات حوزه زنان به دست خود زنان حل خواهد شد.

این کارشناس خاطرنشان کرد: حل مشکلات بانوان به دست نمایندگان زن باعث خواهد شد تا زنان جامعه یقین پیدا کنند که کاندیداهای زن تنها به قصد حل مشکلات وارد مجلس شده و در این راه کوشا هستند؛ زنان می توانند با دید علمی وسیع و جامع بسیاری از معضلات را حتی در بحث‌های کلان بین‌المللی، سیاسی و مسائل عمده اقتصادی حل کرده و تیم مجلس را تکمیل کنند.
انتهای پیام/9003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان