۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین اجرای ۷۷ عنوان برنامه از ابتدای اجرای «طرح محله ما» تاکنون
کد خبر: ۱۳۹۸۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۲۸ ساعت: ۹:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیر اجرایی طرح محله ما عنوان کرد

اجرای ۷۷ عنوان برنامه از ابتدای اجرای «طرح محله ما» تاکنون

مدیر اجرایی طرح محله ما سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین از تدوین ۷۷ عنوان برنامه از ابتدای اجرای طرح محله ما تاکنون در سطح محلات شهر قزوین خبر داد.

 اجرای ۷۷ عنوان برنامه از ابتدای اجرای «طرح محله ما» تاکنون
امیر علی مظاهری مدیر اجرایی طرح محله ما سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده در سطح محلات اظهار کرد: در سال جاری برنامه‌های سطح محلات با محوریت آموزش‌های شهروندی در حوزه‌های مدیریت پسماند، آتشنشانی و خدمات ایمنی، سلامت، حمل و نقل و ترافیک همچنین موضوعات علمی تدوین شد.
وی افزود: جذب حداکثری نوجوانان جهت شرکت در کارگاه‌های آموزشی از اهداف مهم این طرح است که با محوریت مساجد برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی طرح محله با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در شش ماهه نخست سال گفت: کارگاه آموزشی و جشنواره نجات تخم مرغ، کارگاه آموزشی ساخت و طراحی گلایدر، کارگاه حوزه سلامت با موضوع پیشگیری از سرطان و ایدز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی همچنین ابر فیاض از جمله برنامه‌هایی بود که اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله نخست رویکرد ما اجرای برنامه‌ها با مشارکت و همکاری سایر دستگاه‌ها بود و در حال حاضر با مجموعه‌هایی همچون سازمان آتشنشانی، مدیریت پسماند، پلیس راهور، راهنمایی و رانندگی، ترافیک و حمل و نقل، جمعیت هلال احمر و آموزش و پرورش همکاری داریم.

مظاهری عنوان کرد: کارگاه آموزشی نجات تخم مرغ با استقبال زیاد نوجوانان و والدین آنها مواجه شد در این کارگاه در کنار آموزش موضوع علمی، افراد شرکت کننده توسط کارشناس مدیریت پسماند با مباحثی در حوزه مدیریت پسماند آشنا شدند.

وی در ادامه توضیح داد: در این کارگاه آموزشی شرکت کنندگان باید با کمک وسایل بازیافتی اقدام به ساخت سازه تخم مرغی خود می‌کردند که در نهایت 50 سازه با خلاقیت بچه‌ها ساخته شد.

مدیر اجرایی طرح محله با اشاره به تدوین 14 برنامه در 6 ماهه دوم سال بیان کرد: از ابتدای شروع برنامه‌های طرح محله ما در سال 91 تاکنون 77 عنوان برنامه برای اجرا در 14 محله شهر قزوین تدوین شده است.

مظاهری در خصوص ارزیابی میزان تاثیرگذاری برنامه‌های فرهنگی انجام شده اظهار کرد: تاثیرگذاری در حوزه فرهنگی نیاز به بازه زمانی نسبتا طولانی دارد و نمی‌توان در فاصله کوتاه در خصوص تاثیرگذاری اجرای برنامه‌های فرهنگی و خروجی آن نتیجه‌ای را عنوان کرد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که انجام شد و قابلیت تاثیرگذاری کوتاه مدت داشت برگزاری گارگاه آموزشی چهارشنبه ایمن بود که 17 دوره کارگاه آموزشی بعد از نماز مغرب و عشاء برای افزایش آگاهی خانواده‌ها در مساجد برگزار شد.

مدیر اجرایی طرح محله خاطرنشان کرد: با اجرای این برنامه بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی 18 و نیم درصد حوادث ناشی از خطرات و آسیب‌های چهارشنبه سوری کاهش یافت.

انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان