۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی از برکات انقلاب اسلامی است
کد خبر: ۱۳۸۷۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۲۴ ساعت: ۲۱:۴۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین:

توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی از برکات انقلاب اسلامی است

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: یکی از دستاوردها و برکات مهم انقلاب اسلامی ایران، توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی است.

توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی از برکات انقلاب اسلامی است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، همایش بزرگ قرآنی با حضور استاد سید محمد حسین طباطبایی (علم الهدی)، مسئولین، مربیان و قرآن آموزان شعب جامعه القرآن استان قزوین عصر امروز در سالن آمفی تئاتر شهید رجایی قزوین برگزار شد.

فاطمه اشدری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین اظهار کرد: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران این است که توانستیم در برنامه‌های بلند مدت همگام با سایر استان‌ها در موسسات قرآنی که در سطح شهر و استان داریم نونهالان، نوجوانان و جوانان را با آموزه‌های قرآنی، قرائت و حفظ قرآن آشنا کنیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرموده‌اند؛ اگر کسی تصور کند پیش از اینکه تلاوت دلنشین قرآن رواج پیدا کند می‌توان مردم را با مضامین قرآن و عمل به آن آشنا کرد اشتباه کرده است.

اشدری خاطرنشان کرد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین نیز با برگزاری برنامه‌های آموزشی و تشویق قرآن‌آموزان اقدامات ارزشمندی را در جهت توسعه فعالیت‌های قرآنی انجام داده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: خانواده نقش مهمی در تربیت فرزندان قرآنی، خانواده‌های قرآنی و در نهایت جمعیت‌های قرآنی دارد.

وی در ادامه به ارائه گزارشی پیرامون فعالیت‌های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در حوزه علوم قرآنی پرداخت و گفت: تجلیل از دو هزار و 575 نفر از حافظان قرآن شهر قزوین طی 11 مرحله داوری و در قالب 3 هزار و 775 جزء قرآن یکی از اقدامات سازمان است که آغاز این طرح از مهر ماه سال 92 می‌باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: انجام 3 مرحله داوری در خرداد، تیر و شهریور ماه سال 94 از دو هزار نفر حافظ و برگزیده شدن یک هزار و 130 حافظ در قالب یک هزار و 550 جزء آماده تجلیل از دیگر فعالیت‌های سازمان فرهنگی ورزشی شهردارزی قزوین است.

وی اضافه کرد: در این راستا همچنین در ضیافت افطاری شهرداری قزوین که در ماه مبارک رمضان سال گذشته برگزار شد از 200 نفر از حافظان کل قرآن کریم و قاریان برجسته شهر قزوین تجلیل شد.

اشدری برگزاری کلاس‌های علوم قرآنی در فرهنگسرا و خانه‌های فرهنگ سازمان فرهنگی ورزشی، حمایت از موسسات قرآنی سطح شهر در قالب مساعدت‌های مالی، تجهیز و استفاده از سالن‌های اجتماعات سازمان را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد.

وی در پایان گفت: امیدواریم فرهنگسرایی با تمام امکانات لازم و با نام فرهنگسرای قرآنی در بودجه سال 95 از طرف شهرداری و شورای شهر قزوین در برنامه‌ها داشته باشیم.

معصومه علی‌نژاد، دبیر همایش و مسئول موسسه جامعة القرآن استان قزوین در این همایش اظهار کرد: سال 82 که به صورت رسمی کار تدریس و آموزش مفاهیم قرآنی را در قزوین شروع کردیم در کل استان فقط 2 مدیر با 150 قرآن آموز فعالیت داشتند.

وی افزود: در حال حاضر تعداد مدیران تلاشگر به 12 نفر، تعداد دفترداران به 14 نفر و تعداد قرآن آموزان به 3 هزار نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان