۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین شرایط سوریان،نوروزی و باباجانزاده ایده ال است/ برنامه آماده سازی تیم به خوبی انجام می شود
کد خبر: ۱۳۴۸۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۱۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

محمد بنا:

شرایط سوریان،نوروزی و باباجانزاده ایده ال است/ برنامه آماده سازی تیم به خوبی انجام می شود

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان،گفت: حمید سوریان، امید نوروزی و بشیر باباجانزاده زودتر از آن چیزی که فکر می کردیم به شرایط ایده ال رسیده اند.

شرایط سوریان،نوروزی و باباجانزاده ایده ال است/ برنامه آماده سازی تیم به خوبی انجام می شود
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، محمد بنا درخصوص لغو سفر تیم منتخب کشتی فرنگی به تورنمنت بین المللی سمباتهی مجارستان افزود: حضور در رقابت های اینچنینی با هدف بهتر آماده شدن ملی پوشان و شناخت بیشتر از آنان است.
وی اظهار داشت: سوریان، نوروزی و باباجانزده خیلی زود به شرایط ایده ال مورد نظر کادر فنی رسیده اند و برای آنکه برنامه تمرینی آنان بهم نخورد و وزن کم کردن به بدن این کشتی گیران آسیب نزند،تشخیص دادیم که تیم ملی به مجارستان نروند چرا که بعد از مسابقات نیاز به ریکاوری داشته و این امر آنان را از آمادگی دور می کرد.
بنا در عین حال افزود: از سوی دیگر نیز محمدعلی گرایی انگشت دستش شکسته بود، مجتبی کریم فر از ناحیه زانو و آرنج ضرب خورده بود و قاسم رضایی نیز وزن بالایی داشت و در کوران تمرینات پرفشار بود، به همین خاطر تصمیم گرفتیم که در این مقطع تمرینات را قطع نکنند و مقرر شد تنها داود عابدین زاده و بشیر باباجانزاده همراه تیم منتخب کشتی فرنگی در جام قهرمانان اوکراین شرکت کنند.
وی با اشاره به مشکلات صدور ویزا برای تعدادی از ملی پوشان، گفت: البته تداخل تورنمنت های بین المللی سمباتهی مجارستان (17 و 18 بهمن)، جام قهرمانان اوکراین (24 و 25 بهمن) و رقابتهای قهرمانی سال 2016 آسیا در تایلند (28 بهمن تا اول اسفند) ماه در تایلند نیز سبب شد نتوانیم برنامه ریزی بهتری داشته باشیم.
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی همچنین با اشاره به تمرینات تیم های بزرگ دنیا با توجه به شرایط حساس به دلیل در پیش بودن بازیهای المپیک پشت درهای بسته تصریح کرد: اگر رقابتهای بین المللی را نگاه کنید سطح آن پایین و معمولا تیم های خارجی کمتری شرکت می کنند و مانند جام تختی معمولا رقابت اصلی بین شرکت کنندگان داخلی کشورهای برگزار کننده است.
وی اظهار داشت: حمید سوریان، امید نوروزی و بشیر باباجان زاده کشتی گیران با تجربه ای هستند که دوران آماده سازی را به خوبی پشت سر گذاشته اند و 28 اسفند ماه باید برای کسب سهمیه باقیمانده در وزنهای 59، 66 و 130 کیلوگرم عازم قزاقستان شوند.
بنا با اشاره به اینکه ملی پوشان هفت مرحله اردوی آمادگی را به خوبی پشت سر گذاشته اند، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه رقابتهای لیگ، جام باشگاههای جهان، جام جهان پهلوان تختی و برخی تورنمنت های بین المللی همچون جام قهرمانان اوکراین و رقابتهای قهرمانی آسیا در زمان برگزاری اردوها تداخل داشت، این امر وقفه ای در روند تمرینات به وجود آورد و نتوانستیم به طور کامل برنامه های خودمان را انجام دهیم.
وی ادامه داد: تا پیش از لغو سفر تیم ملی به سمباتهی مجارستان فکر می کردیم که اردوی مرحله هفتم نیز کامل برگزار نخواهد شد اما با لغو این سفر، این اردو را به طور کامل برگزار کردیم و سوریان و نوروزی تا اسفند ماه و قاسم نوروزی، سعید عبد ولی، حبیب الله اخلاقی و مجتبی کریم فر نیز طی دو ماه آینده هیچ مسابقه ای ندارند و می توانند یک دوره تمرینی دو ماهه خیلی خوب داشته باشند.
وی همچنین با بیان اینکه کادر فنی فعلی بعد از روی کار آمدن، برنامه 10 ماهه تا آغاز بازیهای المپیک 2016 ریو تدوین کرده است، گفت: فصل به فصل برنامه های آماده سازی را انجام می دهیم.
بنا در خصوص برگزاری مرحله نهایی انتخابی تیم ملی در اواخر فروردین ماه، گفت: برگزاری این رقابتها در آن زمان برای کشتی آزاد با توجه به اینکه تنها به یک سهمیه نیاز داردیم و به طور حتم کمیل قاسمی در قزاقستان تنها سهمیه باقیمانده را در وزن 125 کیلوگرم کسب خواهد کرد، مشکلی ایجاد نمی کند اما برای کشتی فرنگی اگر شانس آوریم و هر سه سهمیه المپیک را بگیریم به طور حتم تا دوم فروردین درگیر رقابت های گزینشی المپیک در قزاقستان خواهیم بود و بعد از آن حمید سوریان، امید نوروزی و بشیر باباجانزاده نیاز به ریکاوری دارند و نمی توانند دوباره وزن کم کنند و در رقابتهای انتخابی کشتی بگیرند.
وی ادامه داد: اگر مرحله نهایی انتخابی تیم ملی را در خرداد و یا اردیبهشت ماه برگزار کنیم، جام جهانی سال 2016 در پیش است و به همین دلیل درخصوص زمان برگزاری مرحله نهایی انتخابی تیم ملی باید طی جلسه ای با حضور رسول خادم رییس فدراسیون و شورای فنی تیم های ملی بحث و بررسی کنیم.
مرحله هفتم اردوی فرنگی کاران که از دوم بهمن ماه در محل خانه کشتی تهران آغاز شده بود، ظهر روز گذشته (یکشنبه) به پایان رسید و با تصمیم محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، اردونشینان از روز چهارشنبه مجددا تمرینات خود را برای شرکت در جام اوکراین و رقابت های قهرمانی آسیا (تایلند) از سر خواهند گرفت.
فرنگی کاران در آخرین تمرین این مرحله از اردو، یک تمرین کشتی دیدنی و جذاب را زیرنظر کادر فنی در دو گروه مجزا در خاک و سرپا برگزار کردند و سپس اردوی هفتم برای حضور در المپیک در فاصله 186 روز مانده به آغاز این رقابت ها به پایان رسید.
رقابت های گزینشی المپیک اواخر اسفند ماه امسال در قزاقستان برگزار می شود که حمید سوریان، امید نوروزی و بشیر باباجانزاده برای کسب سهمیه المپیک در وزن های 59، 66 و 130 کیلوگرم کشتی فرنگی به این مسابقات اعزام می شوند.
تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران در پیکارهای قهرمانی سال 2015 جهان در لاس وگاس آمریکا موفق به کسب سهمیه در وزن های 75، 85 و 98 کیلوگرم شد.
در کشتی آزاد نیز تنها در وزن 125 کیلوگرم موفق به کسب سهمیه المپیک در رقابتهای قهرمانی سال 2015 جهان نشده ایم که کمیل قاسمی دارنده مدال برنز المپیک و نقره جهان به عنوان نماینده ایران باید در قزاقستان برای کسب این سهمیه باقیمانده حضور یابد.
البته نمایندگان کشورمان بعد از رقابت های قزاقستان در مسابقات گزینشی اولان باتور مغولستان (2 تا 4 اردیبهشت ماه 1395) و استانبول ترکیه (16 تا 18 اردیبهشت ماه 1395) نیز فرصت کسب سهمیه المپیک را خواهند داشت.

انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان