۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین تقاضای عربستانی ها بدعت گذاری است/ برای فدراسیون فوتبال سرپرستی انتخاب نخواهد شد
کد خبر: ۱۳۴۴۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۱۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

کفاشیان:

تقاضای عربستانی ها بدعت گذاری است/ برای فدراسیون فوتبال سرپرستی انتخاب نخواهد شد

رییس فدراسیون فوتبال ایران ادعای عربستانی ها و اماراتی ها مبنی بر ناامن بودن ایران برای برگزاری دیدارهای فوتبال و درخواست انجام دیدار تیم های فوتبال این کشور در زمین بی طرف را نوعی بدعت گذاری توصیف کرد که خارج از قوانین و اساسنامه کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا است .

تقاضای عربستانی ها بدعت گذاری است/ برای فدراسیون فوتبال سرپرستی انتخاب نخواهد شد
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، علی کفاشیان با اشاره به سفر اخیرش به دوحه قطر به منظور شرکت در اجلاس کنفدراسیون فوتبال آسیا و بحث درمورد درخواست غیر منطقی مدیران فوتبال عربستان و امارات برای برگزاری مسابقات تیم های فوتبال این کشورها با ایران در زمین بی طرف در حاشیه این اجلاس، گفت: در این اجلاس درخصوص مسائل مختلفی ازجمله این درخواست عربستانی ها که یک نوع بدعت گذاری است،گفت و گو شد.
کفاشیان با بیان اینکه اگر درخواست اماراتی ها و عربستانی ها از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا مورد موافقت قرار گیرد، بدعتی خواهد شد که بعد از این اختلاف های سیاسی بین هر دو کشوری به حوزه ورزش تسری خواهد یافت؛ تاکید کرد: بوجود آمدن چنین وضعیتی اصلا برای ورزش و فوتبال پسندیده نیست.
به گفته رییس فدراسیون فوتبال، توضیحات وی در نشست دوحه مورد تایید مسئولان AFC قرار گرفته و براساس آن اجرای درخواست عربستانی ها برای مدت 2.5 ماه به تاخیر افتاده است تا در این فاصله مشکلات موجود بین دو کشور ایران و عربستان برطرف شود.
کفاشیان با بیان اینکه ما در این اجلاس بر نظر خود مبنی بر برگزاری مسابقات تیم های باشگاهی و تیم ملی با تیم های عربستانی در ایران و عربستان تاکید کردیم، افزود: اگر ظرف مدت تعیین شده ،مشکلات برطرف نشود مسابقات یا در کشوری بی طرف برگزار می شود و یا اینکه تصمیمی دیگری از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اتخاذ می شود و در این رابطه قرار است جلسه ای با مسئولان سازمان لیگ و باشگاه ها داشته باشیم تا تصمیم لازم را اتخاذ کنیم.

** تصمیم گیرنده نهایی درمورد فدراسیون فوتبال مجمع خواهد بود
کفاشیان در پاسخ به این سوال که گفته می شود در پایان دوره ریاست وی بر فدراسیون، قرار است برای این فدراسیون همچون دیگر فدراسیون های ورزشی سرپرست انتخاب شود، گفت: براساس اساسنامه فدراسیون فوتبال اگر دوره ریاست به اتمام برسد، مجمع درخصوص انتخاب جانشین آن فرد تصمیم گیری می کند و این طور نیست که سرپرست انتخاب شود.
وی ادامه داد: مجمع بالاترین مقام در فدراسیون فوتبال است و اگر هم بنا به انتخاب سرپرست برای فدراسیون باشد این کار توسط مجمع انجام خواهد شد و با توجه به اتفاقاتی که در مجمع اخیر فدراسیون فوتبال افتاد، این اختیار به هیات رییسه داده شد که درخصوص تعیین زمان انتخابات تصمیم گیری کند.
کفاشیان تاکید کرد: با توجه به اینکه براساس تصمیم مجمع قرار شد انتخابات فدراسیون فوتبال در اردیبهشت ماه سال 95 برگزار شود، رییس و هیات رییسه فعلی حدود دو ماه بعد از پایان ریاست نیز اداره این فدراسیون را برعهده خواهند داشت و اینطور نیست که سرپرست برای فدراسیون فوتبال انتخاب شود.
وی تصریح کرد: فدراسیون فوتبال با فدراسیون های دیگر تفاوت دارد و وزارت ورزش و جوانان نمی تواند درمورد این فدراسیون همچون دیگر فدراسیون های ورزشی تصمیم گیری کند.
به گفته کفاشیان درصورتی که رئیس فدراسیون فوتبال فوت کند و یا به هر دلیلی شرایط اداره این فدراسیون را نداشته باشد نایب رئیس اول او وظایف رییس را برعهده خواهد گرفت تا رئیس جدید از سوی مجمع انتخاب شود.
رییس فدراسیون فوتبال در بخش دیگری از این گفت و گو گزارش کمیسیون اصل 90 درمورد فساد در فوتبال را را یک گزارش کلی که خیلی از موارد آن فاقد سند و مدرک است خواند و افزود: به طور حتم اگر تخلفی در فوتبال صورت گرفته باشد که مستند باشد رکن قضایی فدراسیون یا قوه قضائیه با آن برخورد کرده است، ضمن اینکه فدراسیون فوتبال پاسخ لازم را به این گزارش خواهد شد.

انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان