۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین منابع داخلی برای توسعه صد در صدی کشور کافی است
کد خبر: ۱۳۳۸۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون توسعه، مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

منابع داخلی برای توسعه صد در صدی کشور کافی است

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: معتقدم منابع مالی و تجهیزی داخل برای توسعه صد در صدی کشور کافی است و لازمه آن داشتن برنامه‌ریزی دقیق مالی و اولویت بندی صحیح در انجام کارهاست.

منابع  داخلی برای توسعه صد در صدی کشور کافی است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، نشست خبری معاون توسعه، مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قزوین با موضوع توسعه و تحول در دانشگاه، ظهر امروز (پنج شنبه) در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد.

دکتر مهدی یوسفی، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه در این نشست اظهار کرد: معتقدم قوه محرک هر سازمانی عقلانیت و برنامه‌ریزی است و در هر صحنه‌ای از این دنیا که بنگریم دارای نگاه توسعه‌ای است.

وی افزود: در حوزه سازمانی به روایت کشورهای غربی سه رکن منابع انسانی، منابع مالی و تجهیزات نقش مهمی را ایفا می‌کنند و براساس دیدگاه انسان گرایانه آنها، بعضا منابع مالی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطرنشان کرد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب، جامعه بشری ایران به این نتیجه مهم رسید که انسان خلیفه الله است و هیچ چیز دیگر نباید هم طراز آن قرار گیرد.

وی ادامه داد: در دنیای غربی هیچ چیز تضمین شده‌ای نیست و هرکس بنا بر میزان سرمایه ای که در اختیار دارد از این جهان بهره می‌برد در حالیکه بر اساس نگاه قرآنی به اندازه‌ای که اعتقاد داریم از این جهان بهره‌مند می‌شویم.

یوسفی عنوان کرد: اسلامی شدن دانشگاه‌ها یک مارک یا دستورالعمل و مصوبه نیست بلکه یک اعتقاد است و در واقع هویت بخشیدن به مخلوق برتر خداست.

وی تصریح کرد: توجه به نیروی انسانی در راستای خدمت‌رسانی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این دانشگاه محسوب می‌شود از این رو در حوزه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی، منابع انسانی در راس مدیریت و برنامه‌ریزی قرار دارد و همه امکانات باید در اختیار منابع انسانی قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: اجرای طرح رتبه‌بندی شاغلین دانشگاه علوم پزشکی، طرح توسعه آموزشی و طرح توانمند سازی نیروی انسانی با برگزاری آزمون‌های مختلف و سنجش توانمندی فکری افراد از اقدامات انجام شده یا در حال اجرا در معاونت توسعه است.

وی بیان کرد: مشارکت در سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت خیران دو رویکرد مهم حوزه مالی معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی است که اصحاب رسانه نقش مهمی در ترغیب خیرین جهت ورود به پروژه‌های بخش‌ عمرانی دانشگاه علوم پزشکی دارند.

یوسفی در ادامه گفت: در حال حاضر در حوزه عمران 55 هزار متر مربع در حال ساخت است که در تاریخ دانشگاه علوم پزشکی تقریبا بی‌نظیر بوده و دلیل آن افزایش منابع مالی نبوده زیرا بسیاری از این منابع از محل صرفه‌جویی و برنامه‌ریزی در حوزه منابع مالی تأمین شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطر نشان کرد: معتقدم اگر هیچ حمایت خارجی و تامین مالی از بیرون صورت نگیرد منابع مالی و تجهیزی داخل کشور برای توسعه صد در صدی کشور کافی است و لازمه آن داشتن برنامه‌ریزی مالی و اولویت بندی صحیح در انجام کارهاست.

وی در پایان گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی به عنوان دانشگاه‌های کارآفرین و گرداننده چرخه اقتصادی سهم عظیمی را به خود اختصاص داده‌اند.
انتهای پیام/ 7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان