۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ثبت نام ۱۴۳۹ دانش‌آموز قزوینی در آزمون المپیاد علمی
کد خبر: ۱۳۳۴۴۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اعلام کرد:

ثبت نام ۱۴۳۹ دانش‌آموز قزوینی در آزمون المپیاد علمی

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به آزمون المپیادهای علمی گفت: تعداد یک هزار و ۴۳۹ نفر از دانش‌آموزان استان در آزمون المپیاد علمی ثبت نام کرده‌اند.

ثبت نام ۱۴۳۹ دانش‌آموز قزوینی در آزمون المپیاد علمی
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: آزمون المپیاد علمی ویژه دانش‌آموزان پایه دوم و سوم متوسطه دوره دوم، هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان در هفت رشته کامپیوتر، شیمی، نجوم، ریاضی، زیست شناسی، فیزیک و ادبیات برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: تعداد 1439 نفر از دانش‌آموزان استان در آزمون المپیاد علمی ثبت نام نموده‌اند.

قاسمی خاطرنشان کرد: کارت ورود به جلسه آزمون یک هفته قبل از برگزاری آزمون از طریق سامانه ثبت نام http://azmoon.srttu.edu به صورت الکترونیکی توزیع خواهد شد.

وی تصریح کرد: آزمون رشته کامپیوتر 27 بهمن ماه، رشته‌های شیمی و نجوم 28 بهمن ماه، رشته‌های ریاضی و زیست شناسی 29 بهمن ماه و رشته‌های فیزیک و ادبیات 30 بهمن ماه 94 برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان عنوان کرد: برگزیدگان مرحله اول آزمون المپیادها در آزمون مرحله دوم که در مراکز استان‌ها برگزار می شود شرکت و پس از موفقیت در این مرحله به مرحله کشوری معرفی و منتخبان این مرحله نیز به عضویت تیم المپیاد کشور برای شرکت در مسابقات علمی جهانی اعزام می شوند.

گفتنی است تعداد 33 هزار و 363 دانش‌آموز در دوره متوسطه شامل 21 هزار و 517 نفر در دوره متوسطه عمومی، 4 هزار و 600 نفر در دوره فنی و حرفه‌ای و 7 هزار و 246 نفر در دوره کاردانش در مدارس استان مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان