۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین عزم خود را برای انجام کار ماندگار در حوزه نماز جزم کنید
کد خبر: ۱۳۳۴۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس ستاد اقامه نماز کشور:

عزم خود را برای انجام کار ماندگار در حوزه نماز جزم کنید

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر انجام کار ماندگار در حوزه نماز گفت: داشتن جوهره انجام کار، اصل مهمی است که باعث پیشرفت و تحقق اهداف می‌شود‌.

عزم خود را برای انجام کار ماندگار در حوزه نماز جزم کنید
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، حجت‌الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور عصر دیروز (سه شنبه) در اختتامیه بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز که در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال امکاناتی را در اختیار ما قرار داده است و ما مدیون نعمات الهی هستیم.

وی افزود: باید در این مسیر تا حدی تلاش کنیم تا یقین حاصل شود دینمان را ادا کرده‌ایم و حق نماز و خون شهدا را آنطور که شایسته است به جا آورده‌ایم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: داشتن جوهره انجام کار، اصل مهمی است که باعث پیشرفت و تحقق اهداف می‌شود‌ این درحالی است که در کشور افراد تحصیل کرده زیادی داریم اما تعداد اشخاص دارای جوهره لازم، محدود است نکته مهم آن است که ما نخواسته‌ایم هر چه در توان داریم به کار گیریم.

وی با اشاره به زندگی محدود انسان در عالم خاکی بیان کرد: هیچ‌ یک از انسان‌ها از مدت زندگی خود در دنیا آگاه نیستند و نمی‌دانند که تا چه زمانی زنده خواهند بود بنابراین تا فرصت هست باید از لحظات عمر به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

قرائتی تصریح کرد: ارتباط چهره به چهره در تاثیر و نفوذ کلام بسیار موثر است و اثرات فراوانی دارد از این رو شایسته است مدیران و مسئولان آموزشی همراه با دانش‌آموزان در نماز جماعت شرکت کنند تا آنها با مشاهده حضور معلمان خود در صفوف نماز به حضور همیشگی در نمازهای جماعت مدرسه ترغیب شوند.

وی در ادامه اضافه کرد: نماز از جمله اموری است که نیاز به شور و هیجان دارد که لازمه تحقق آن داشتن تصمیم و اراده قوی و قاطع است زیرا نماز دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است و حساب آن از چیزهای دیگر جداست.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تاکید کرد: تلاش کنید تا با بهره‌مندی درست از حداقل‌ها به نتایج حداکثری برسید و همواره به جای اندیشیدن به کارهای انجام شده که فرد را دچار غرور می‌کند به کمبودها و کارهای انجام نشده فکر کنید.

وی با تاکید بر انجام کارهای اثربخش و دارای ماندگاری ادامه داد: تا زمانی که می‌توان کار را با کمترین هزینه انجام داد به دنبال صرف هزینه زیاد نباشید و با اجتناب از کار فردی و انجام کار گروهی از ساده‌ترین ابزار برای نیل به هدف استفاده کنید ضمن اینکه تا کارهای واجب هست کار مستجب نکنید و تا کار ماندگار هست از انجام کارهای یکبار مصرف که ماندگار نیستند پرهیز کنید.

قرائتی گفت: کتاب مسیحی‌ها به دو هزار زبان دنیا ترجمه شده اما قرآن کریم فقط به 50 زبان دنیا ترجمه شده است بنابراین ما مسلمانان باید اهتمام بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت خمس و زکات خاطرنشان کرد: وقتی سخن از خمس و زکات به میان می‌آید برخی می‌گویند با دادن مالیات دیگر نیازی به پرداخت خمس و زکات نیست در حالیکه پرداخت مالیات به دولت برای رفع مشکلات سطح جامعه و افزایش رفاه و آسایش فرد است اما پرداخت خمس و زکات به مراجع دینی برای آباد کردن دین است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان