۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین سهم نماز در بین بودجه‌های فرهنگی ادارات ضعیف است
کد خبر: ۱۳۳۲۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس ستاد اقامه نماز کشور:

سهم نماز در بین بودجه‌های فرهنگی ادارات ضعیف است

رئیس ستاد اقامه نماز کشور این مسئول فرهنگی با انتقاد از اینکه سهم نماز در بین بودجه‌های فرهنگی ادارات ضعیف است، گفت: نباید به گونه‌ای عمل کنیم که نسل جوان در روز قیامت به ما بگویند شما بی عرضه بودید و توان نمازخوان کردن ما را نداشتید.

سهم نماز در بین بودجه‌های فرهنگی ادارات ضعیف است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، حجت الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور در 24 اُمین اجلاس سراسری نماز با بیان اینکه گلایه رهبر معظم انقلاب از افزایش آسیب‌های اجتماعی را باید مورد توجه قرار داد، اظهار کرد: یکی از راه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی اقامه نماز در جامعه است.
وی در ادامه افزود: هر وزارتخانه‌ای اگر در بودجه‌های فرهنگی خود سهم نماز را درنظر بگیرد در بحث توجه به نماز می‌تواند به خوبی عمل کند.
این مسئول فرهنگی با انتقاد از اینکه سهم نماز در بین بودجه‌های فرهنگی ادارات ضعیف است، ابراز کرد: برای نمونه اگر هزار آیه در قرآن درباره معاد است یک ششم منبرهای ما باید در این رابطه باشد؛ برای نماز هم باید به این موضوع توجه کنیم اما هنوز ما در کلاس اول نماز هستیم.
وی اذعان کرد: شاید برخی از آسیب‌های اجتماعی به واسطه مسائل سیاسی و سوء مدیریت‌ها در جامعه باشد اما بخش اعظم آن به واسطه این است که نسل جوان و نوجوان ما دست خود را از دست خدا خارج کرده است.

برگزاری اجلاس نماز اقدام مبارکی در نگاه رهبری است


قرائتی نسل جوان با اشاره به اینکه ما از دو حوزه غفلت و شهوت گزیده می‌شود، بیان کرد: دوای غفلت اقامه نماز و دوای شهوت انجام ازدواج است، با برقراری ازدواج آن این مشکل رفع خواهد شد که نیازمند عزم جدی همه مسئولین است.
وی عنوان کرد: همه ائمه جماعات و جمعه باید کمر همت ببندند و حضور در مدارس را پوشش دهند که حتما در همه مدارس کشور نماز جماعت با حضور ائمه جمعه برقرار باشد، شاید آموزش و پرورش ما پول نداشته باشد اما جایگاه ارزشمندی دارد.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: نباید به گونه‌ای عمل کنیم که نسل جوان در روز قیامت به ما بگویند شما بی عرضه بودید و توان نمازخوان کردن ما را نداشتید.
وی یادآور شد: بارها از رهبر معظم انقلاب درخواست کرده‌ام که این تابوت مدیریت نماز دوش مرا زخمی کرده است و این مسئولیت را از من بگیرند؛ اما ایشان مخالفت کرده‌اند زیرا وظایف مهمی در این ستاد باید اجرایی شود.
این مسئول با بیان اینکه نباید اجلاس نماز حالت تشریفاتی به خود بگیرد، تصریح کرد: باید با یک برنامه ریزی صحیح هر ارگانی تصمیم به داشتن یک برنامه صحیح برای اقامه نماز داشته باشد و یک حساسیت در این زمینه ایجاد شود تا کار تاثیرگذار انجام دهیم.
وی با تاکید بر اینکه برگزاری این اجلاس اقدام مبارکی در نگاه رهبری است، گفت: اجلاس نماز برای این نیست که افراد نمازخوان تحویل دهیم بلکه باید با حضور مسئولین برای اقامه نماز در سراسر کشور برنامه ریزی صورت بگیرد، یعنی داشتن یک عزم ملی برای برپایی نماز در کشور.
قرائتی در پایان اذعان کرد: چرا یک اداره با 27 نفر باید امام جماعت داشته باشد اما مدرسه‌ای با 300 نفر دانش آموز امام جماعت نداشته باشد، این شرایط باید تغییر کند تا بتوانیم نسل جدید را به این سمت سوق دهیم.
انتهای پیام/2002


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان