۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین باید از ظرفیت سینما به صورت حرفه ای استفاده کنیم/ از خانه مطبوعات و خبرنگاران گله دارم
کد خبر: ۱۳۱۸۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

باید از ظرفیت سینما به صورت حرفه ای استفاده کنیم/ از خانه مطبوعات و خبرنگاران گله دارم

شفیعی ها: مشکل اصلی سینما عدم تنوع فیلم ها و استقبال کم از سینما می باشد و کمتر اتفاق می افتد که فیلم به نمایش درآمده از کیفیت لازم برخوردار باشد.

باید از ظرفیت سینما به صورت حرفه ای استفاده کنیم/ از خانه مطبوعات و خبرنگاران گله دارم

به گزارش صبح قزوین، محمد حسین شفیعی ها در مصاحبه با  صبح قزوین، در خصوص وضعیت سینما در استان قزوین گفت: در شهرستان ها هیچ سینمایی نداریم و باید حداقل هر شهرستانی یک سینما داشته باشد؛ مشکل اصلی استقبال کم از سینما و نارضایتی صاحبان سینما از استقبال مردم می باشد و کمتر اتفاق می افتد که فیلمی از کیفیت لازم برخوردار  و مردم به آن علاقمند باشند.

ShowImage.</br>aspx

ضعف فیلمنامه ها باعث افزایش فاصله مردم با سینماست

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: انجمن سینمای قزوین استعداد خوبی دارد و در صورتی که علاقمندان به سینما ارضا نشوند به تهران خواهند رفت ؛ باید  صنعت سینما در استان توسعه یابد  و با برنامه ریزی کلان، اقدام لازم برای حمایت از این صنعت انجام شود تا شاهد تعطیلی سینما نباشیم.

شفیعی ها تصریح کرد: مشکلات اقتصادی و کاهش درآمد مردم نیز در کاهش مراجعه به سینما موثر است اما مهمتر از آن ضعف در فیلمنامه و موضوع فیلمهاست که فاصله مردم با سینما را بیشتر کرده است.

IMG08575290

وی افزود: باید تهیه کنندگان و کارگردانان، لوکیشن های خود را به سمت استان  سوق و توسعه  دهند و 8راهکارهایی برای جذب مخاطب به سینما  ارائه  نموده و از ظرفیت سینما به صورت حرفه ای استفاده کنیم .
 

شفیعی ها در خصوص وضعیت خانه مطبوعات در گفتگوی اختصاصی با صبح قزوین گفت: از منتقدان جدی خانه مطبوعات طی چند ماهه اخیر هستم و از شورا و مدیر خانه مطبوعات گله مند هستم چرا که به تعهدات خود  به  خصوص برگزاری به موقع انتخابات خانه مطبوعات عمل نکردند.

وی افزود: خانه مطبوعات باید هویت صنفی اش را حفظ کند و در صورتی که تأخیر به دلیل کوتاهی است مسئولیت آن با شورای مرکزی خانه مطبوعات است.

بیشتر خبرنگاران انگیزه لازم برای فعال نگه داشتن خانه مطبوعات ندارند

مدیر کل اداره  فرهنگ وارشاد اسلامی استان قزوین عنوان کرد: از جامعه خبری و روزنامه نگاری استان نیز گله دارم که  در قبال عملکرد نمایندگان خود در خانه مطبوعات با دقت برخورد نمی کنند و در حالی که شورا و مسئول خانه مطبوعات با رأی آنها انتخاب شدند هرگز منتخبین خود را به چالش نکشیده و نسبت به مشکلات خود سوال نمی کنند و مجمع عمومی و فوق العاده نیز در خواست نمی کنند و دلیل تأخیر انتخابات را جویا نمی شوند.

شفیعی ها افزود: متأسفانه بیشتر خبرنگاران نیز انگیزه واقعی و لازم برای فعال نگه داشتن خانه مطبوعات ندارند و بر فرض اینکه خانه مطبوعات مشکل مالی ندارد، به راستی تاکنون چند خبرنگار در خصوص مشکلات خانه مطبوعات گزارش تهیه نمودند و مقاله نوشتند.

nashriyat

وی خاطر نشان کرد: به هیچ وجه منکر خدمات خوب و تلاش بی وقفه خانه مطبوعات نیستم و تحت تأثیر اقتصاد کشور مشکلاتی در تعاونی مسکن و دیگر پروژه های خانه مطبوعات به وجودآمده است.

شفیعی ها ادامه داد: برگزاری کلاس‌های آموزشی خبرنگاری، جشنواره مطبوعات، تحویل کارت عضویت خبرنگاران، پیگیری پرونده پزشکی اعضا در سازمان تأمین اجتماعی، تأسیس صندوق قرض الحسنه و پیگیری پرونده قضایی برخی از رسانه‌ها در دستگاه قضایی استان از جمله فعالیت‌های خانه مطبوعات استان بوده است.

این مقام مسئول توضیح داد: به اعتقاد بنده خانه مطبوعات علی رغم تنگناهای مالی باید منظم و بدون تعلل باشد تا هویت آن حفظ شود و خانه مطبوعات بر اساس نگاه دموکراتیک تشکیل شده و هر گاه اعضا به مشکلی برخورد نمودند طی فراخوانی از اعضا درخواست حضور در مجمع می کند ولی متاسفانه خبرنگاران استقبال نمی کنند و مجمع هرگز به حداکثر آراء نرسیده است.

وی خاطر نشان کرد:  البته جهت اطلاع رسانی نیز خانه مطبوعات به خوبی عمل نکرده و باید حداقل دو روز زودتر موضوع برگزاری مجمع به اطلاع کلیه اعضا خانه از طریق پیامک، اطلاعیه به رسانه ها و سایت های خبری برسد و برای تصویب تغییرات واقعا رأی اعضا مدنظر باشد.

شفیعی ها تصریح کرد:  خبرنگاران در حوزه گزارش نویسی و خبر و ویراستاری مشکلاتی دارند که تشکیل مجمع فوق العاده و حضور اعضای مطبوعات بسیار می تواند موثر باشد و  مجمع فرصت خوبی است که حداقل ماهی یک بار کنار هم باشند.

خاطر نشان می شود؛ دوره دوم فعالیت خانه مطبوعات استان قزوین خرداد سال گذشته به پایان رسیده و پیگیری رئیس خانه مطبوعات برای برگزاری انتخابات در موعد مقرر نیز به نتیجه نرسید.

البته برخی از اعضای شورای مرکزی خانه مطبوعات در یک اقدام غیر قانونی انتخابات را به بعد از انتخابات ریاست جمهوری و در نهایت آبا ن ماه موکول نمودند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در بخش دیگری در گفتگوی اختصاصی با صبح قزوین در زمینه دستاورد سفر کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: این کمیسیون به ابتکار خود و برای اشراف بیشتر بر استان ها سفر استانی را دستور قرار دادند و با پیگیری آقای حسینی نماینده مجلس اولین دیدار استانی در قزوین صورت گرفت و طی جلسات مختلف  در حوزه های مختلف در جریان برنامه های فرهنگی استان قرار گرفتند و آثار آن در آینده مشاهده می شود.

شفیعی ها تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس، قانونگذار می باشد و دولت نیست و در جلسات، بحث خلأهای قانونی و نظارتی مدنظر بود و انشاء الله  در بخش قانون بودجه سال آینده لحاظ شود چرا که وضعیت فرهنگ نمی تواند بدون پشتوانه مالی مناسب عرض اندام و ظهوری داشته باشد و کمیسیون نیز موافق بود بر اینکه این پشتوانه، کمی ضعیف است.

وی یادآور شد: کمیسیون فرهنگی مجلس از عوامل اصلی در مجلس و هماهنگ کننده و تاثیر گذارند و حضور آنها در استان می تواند در تصمیم گیری نمایندگان موثر باشد.

انتهای پیام/3007

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان