۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین اکثر بازیکنان ما ظرفیت پول و رفاه را ندارند/مسئولان فدراسیون می‌ترسند کرسی‌های خود در AFC را از دست بدهند؟
کد خبر: ۱۲۷۵۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۱۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

امیر حاج‌رضایی:

اکثر بازیکنان ما ظرفیت پول و رفاه را ندارند/مسئولان فدراسیون می‌ترسند کرسی‌های خود در AFC را از دست بدهند؟

کارشناس فوتبال کشورمان اعتقاد دارد مشکلات فرهنگی فوتبال ما بسیار جدی است، ولی کسی به فکر برطرف کردن این مشکلات نیست.

اکثر بازیکنان ما ظرفیت پول و رفاه را ندارند/مسئولان فدراسیون می‌ترسند کرسی‌های خود در AFC را از دست بدهند؟
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، امیر حاج رضایی، پیشکسوت و کارشناس فوتبال کشورمان در مورد مشکلات فرهنگی موجود در فوتبال کشورمان گفت: من دیدگاهم را در این مورد بارها بیان کرده‌ام و گفته ام که فوتبال ما سالیان طولانی است که از مشکلات فرهنگی رنج می برد. ولی مدیران حاضر در ورزش و فوتبال به جای پرداختن ریشه ای به این معضلات مدام به فکر تدابیر سطحی و دم دستی بوده اند. ما در کشورمان از فرهنگ مناسبی برخوردار هستیم، ولی متاسفانه این فرهنگ فراموش شده است. بحث فرهنگ بحثی نیست که با دوتا پلاکارد و و بیانیه توسط یک سازمان فرهنگ‌سازی شود و نیاز است چندین سازمان و نهاد مختلف در یک راستا برای فرهنگ‌سازی مناسب در یک زمینه فعالیت کنند و به صورت اصولی مشکلات را ریشه‌یابی کنند.

وی ادامه داد: من چندین بار به فدراسیون پیشنهاد دادم تا همایشی برای فرهنگ‌سازی فوتبال برگزار شود. همایشی که فقط مخصوص جامعه فوتبال نباشد و افراد مختلفی از جرم شناس تا مشاور و روان شناس و اساتید دانشگاه در آن شرکت کنند و به ریشه یابی مشکلات فرهنگی در ورزش و فوتبال بپردازند. اما گوش شنوایی در فدراسیون وجود ندارد. آقایان جلوی روی ما بله را می گویند و بعد می روند مشغول و درگیر مشکلات و کارهای خودشان می شوند. متاسفانه باید اعتراف کرد که به جز اقلیتی از بازیکنان اکثر بازیکنان فوتبال ما از فرهنگ پایینی برخوردار هستند و ظرفیت پول و رفاه بالا را ندارند.

کارشناس فوتبال کشورمان در همین زمینه افزود: باید به بازیکنان کمک کرد. باشگاه ها باید مشاورانی را برای مشاوره دادن به بازیکنان انتخاب کنند تا ظرفیت مالی و فرهنگی بازیکنان را بالا ببرند. البته نمی‌شود برای هر فرد یک پلیس گذاشت. ولی می شود کاری کرد که با مشاوره صحیح، این پلیس به صورت درونی دربیاید. من باید این را بگویم که هرگز و هرگز بدون فرهنگ فوتبال ما رشد نخواهد کرد و این چیزی است که متاسفانه نادیده گرفته می شود.

حاج رضایی در پاسخ به اینکه آیا مشکلات فرهنگی در بعد فنی هم در فوتبال اثر گذار است، بیان داشت: قطعاً همین‌طور است، من دوست ندارم راجع به شخص خاصی صحبت کنم، اما می بینیم که باشگاه پرسپولیس اخیراً چگونه بخاطر مشکلاتی که برای دروازه بان تیمش رخ داده است دچار مشکل شده است و دنبال یک جایگزین می گردد، آن هم در حالی که بقیه با علم به نیاز این باشگاه قیمت را بالا برده اند و همه این ها موجب بروز مشکلات فنی شده است. ضمن اینکه مشکلات بیرون از زمین بازیکنان که در زندگی شخصی آنها است نیز روی عملکرد هر تیمی در درون زمین تاثیرگذار خواهد بود و این صرفاً یک مسئله فرهنگی است.

مربی سابق تیم ملی کشورمان در رابطه با راه حل معضلات فرهنگی موجود نیز تصریح کرد: من هیچ راه حل فوتی و فوری در این زمینه ندارم که بخواهم ارائه بدهم. فرهنگ سازی یک پروسه طولانی مدت است. شما ببینید چرا تماشاگران ما استقبال بسیار کمی از بازی ها می کنند و به ورزشگاه نمی روند. وضعیت خانم‌ها که در این زمینه مشخص است، اما دلیل اصلی برای خانواده ها نبود یک امنیت فرهنگی در استادیوم است که باعث می شود در خانواده نتواند دست فرزندش را بگیرد و به ورزشگاه ببرد. متاسفانه مدیران فوتبال هم اصلاً در فکر حل این مشکلات نیستند و همگی درگیر بقای خود پشت میزها هستند و کسی به این موضوعات اصلاً فکر نمی کند.

حاج رضایی همچنین در مورد جوسازی اخیر کشورهای عربی به سرکردگی عربستان بر علیه کشورمان که خواستار حذف ایران از لیگ قهرمانان آسیا شده اند گفت: کشورهای عربی با لابی قدرتمندی که دارند می توانند کاری کنند که تصمیماتی بر علیه فوتبال ما گرفته شود. متاسفانه بر خلاف چیزی که همیشه گفته می شود، فوتبال کاملاً به سیاست گره خورده است. اما جدا از این مسائل، چیزی که جلب توجه می کند این است که در این مدت هیچ صدایی از فدراسیون فوتبال ما در نیامده است و آقایان هیچ واکنشی به این موضوع نشان نداده‌اند. می‌ترسند که کرسی‌های خود در کنفدراسیون فوتبال آسیا را از دست بدهند؟ چرا متولیان فوتبال ساکت نشسته‌اند؟ ما باید با اقدامات خود به همه تفهیم کنیم ایران کجا و عربستان کجا. در همه زمینه از عربستان بالاتر هستیم. متاسفانه در حال حاضر بحث انتخابات فدراسیون فوتبال برای آقایان مهم تر از این مسائل است. این فوتبال با این افراد و این دیدگاه‌ها به جایی نخواهد رسید و فوتبال ما با حضور این افراد حالش خوب نخواهد شد.

وی در پایان گفت: من برای شخصیت حقیقی آقای کفاشیان احترام ویژه ای قائل هستم، ولی به شخصیت حقوقی ایشان در سمت رئیس فدراسیون فوتبال نقدهای فراوانی را وارد می دانم و روش مدیریت ایشان در فوتبال را به هیچ وجه نمی‌پسندم.

انتهای پیام/7008

منبع: ایلنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان