۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ابعاد مختلف شخصیت امام راحل باید برای دانش‌آموزان تبیین شود
کد خبر: ۱۲۶۹۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۱۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین:

ابعاد مختلف شخصیت امام راحل باید برای دانش‌آموزان تبیین شود

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین بر معرفی ابعاد مختلف شخصیت امام راحل برای دانش‌آموزان تاکید کرد.

ابعاد مختلف شخصیت امام راحل باید برای دانش‌آموزان تبیین شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، اولین جلسه کمیته فرهنگیان و دانش آموزی ستاد گرامیداشت دهه فجر انقلاب با حضور جمعی از مسئولان و کارشناسان به منظور تبیین برنامه‌ها و فعالیت‌های پیش‌بینی شده به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان قزوين برگزار شد.

حجت الاسلام علی انصاری، معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در این نشست اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در واقع پاسخ به ندای فطرت انسان‌ها بود چرا که انسان‌ها به طور فطری عدالت خواه و ظلم ستیز هستند.

وی بیان کرد: معلمان و مربیان آموزشی در مدارس زحمات فراوانی می‌کشند اما نکته مهم آن است که انواع و اقسام برنامه‌ها را برای مربیانی تعریف کردیم که باید در زمان کوتاه علاوه بر مباحث آموزشی به آنها بپردازند اما با همه این وجود مربیان و مسئولان آموزشی اهتمام ویژه‌ای به انجام برنامه‌های فرهنگی دارند.

این مسئول با اشاره به لزوم معرفی ابعاد مختلف شخصیت امام راحل برای جوانان بیان کرد: نسل جدید چون در زمان حیات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نبودند شناخت کاملی از ایشان ندارند بنابراین لازم است تا در برنامه‌های اجرا شده به این مباحث نیز پرداخته شود.

انصاری در ادامه با اشاره به اهمیت معرفی شخصیت‌‎های بزرگ انقلابی به ویژه امام راحل تاکید کرد: معرفی امام راحل در واقع معرفی ولایت فقیه است که خط قرمز انقلاب و فصل الخطاب ما به شمار می‌آید بنابراین با معرفی امام، محورهای مختلفی نیز برای دانش‌آموزان و نسل جوان روشن و آشکار می‌شود.

انصاری تصریح کرد: در حال حاضر شبکه‌های ماهواره‌ای بسیار تلاش می‌کنند تا انقلاب را ناکارآمد نشان دهند و اینگونه القا کنند که حاکمیت دینی فرجامی ندارد لذا انتظار داریم گفتمان‌های سیاسی با حضور مسئولین مناطق و معاونان پرورشی برای پاسخگویی به شبهات دانش‌آموزان برگزار شود.

وی تاکید کرد: در نمایشگاه‌هایی که دایر می‌شود باید خدمات انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته شود و دستاوردهای انقلاب برای آنها معرفی شود.

این مسئول با اشاره به استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها در برگزاری جشن انقلاب گفت: با توجه به اینکه در سال جاری برنامه نمادین جشن انقلاب در ناحیه یک قزوین است که با حضور مسئولین استانی برگزار می‌شود لذا تمهیدات لازم برای برگزاری مراسمی باشکوه اتخاذ شود.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان با تاکید بر اهمیت راهپیمایی 22 بهمن بیان کرد: دشمنان ایران اسلامی، میزان اعتماد مردم به انقلاب را از طریق حضور مردم در این مراسم می سنجند چرا که 22 بهمن متعلق به هیچ جناح و حزبی نیست بلکه مفاهیم انقلاب، نمادسازی و صحه گذاشتن به ارزش‌های انقلاب است.

وی در پایان با تاکید بر شاد بودن برنامه های دهه مبارک فجر عنوان کرد: در این ایام تلاش شود تا با اجرای برنامه‌های متنوع متناسب با روحیه دانش‌آموزان فضایی شاد همراه با رعایت موازین شرعی و دینی ایجاد شود.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

محمد / ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰

همه قرار نیست رهنمود بدهند. یکی از کسانی که باید این کار را انجام بدهد خود شمایید آقای انصاری
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان