۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین یکی از تأثیر گذارترین کارها برای زنده نگه داشتن ارزش های دفاع مقدس شعر است
کد خبر: ۱۲۲۲۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امام جمعه شهر الوند:

یکی از تأثیر گذارترین کارها برای زنده نگه داشتن ارزش های دفاع مقدس شعر است

حجت الاسلام طهماسبی: یکی از تأثیر گذارترین کارها برای زنده نگه داشتن ارزش های دفاع مقدس استفاده از شعر است.

یکی از تأثیر گذارترین کارها برای زنده نگه داشتن ارزش های دفاع مقدس شعر است
به گزارش صبح قزوین به نقل از رهرو، به مناسبت فرا رسیدن سالروز گرامی داشت هفته دفاع مقدس، مراسم شب شعری در کتابخانه دهخدا شهر الوند برگزار گردید که در این مراسم جمعی از مسئولین و اعضا کتابخانه حضور داشتند و شاعران اشعار خود را در رابطه دفاع مقدس عرضه نمودند.
حجت الاسلام طهماسبی، امام جمعه شهر الوند در ابتدای این مراسم در سخنرانی خود با بیان اینکه یکی از تأثیرگذارترین کارها برای زنده نگه داشتن آثار دفاع مقدس شعر است، بیان کرد: نقش شهدا در بدست آمدن پیروزی در جنگ، شناساندن دفاع مقدس و شهدا به دنیا و به آیندگان و نیز زنده نگاه داشتن یاد شهدا، همه اینها با شعر انجام می شود.
وی در ادامه افزود: همانطور که روضه ها و مداحی ها که در واقع از اشعار تشکیل شده اند، وسیله و راهی برای رساندن پیام عاشورا به آیندگان بوده و هست، اشعار دفاع مقدس نیز مسببی برای شناساندن دفاع مقدس به آیندگان است.
حجت الاسلام طهماسبی با توجه به روایتی از ائمه معصومین(ع) در رابطه با نقش مهم شعر در واقعه غدیر عنوان کرد: یکی از دلایل ماندگاری و حقانیت واقعه غدیر سروده های شعرا در رابطه با آن است.
وی افزود: باید به شعرا یاری رسانیم و تا آنجایی که از دستمان بر می آید از کمک به آنها دریغ ننماییم و همه ما وظیفه داریم که به انجمن شعر و ادب شهرمان بها بدهیم، چرا که وظیفه همه در رابطه با شعر، حفظ آثار دفاع مقدس است.
امام جمعه شهر الوند در پایان تصریح کرد: هفته دفاع مقدس یادآور هنرنمایی مردان بی ادعاست که در واقع هنرمندان واقعی آنهایند و با همه رشادت هایی که به خرج می دادند هیچ ادعایی نداشتند.
وی افزود: دفاع مقدس دریایی از معنویات و پیام ها را در دل خود دارد که باید از آنها برای زندگی خود سرمشق بگیریم.
شایان ذکر است که در پایان این مراسم از دو تن از شاعران دفاع مقدس تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام /

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان