۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین جامعه موفق در گرو داشتن مدارس پویا و ایجاد فرهنگ یادگیری همیشگی است
کد خبر: ۱۲۱۲۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۳۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین:

جامعه موفق در گرو داشتن مدارس پویا و ایجاد فرهنگ یادگیری همیشگی است

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین گفت: ساخت مدارسی پویا و ایجاد فرهنگ یادگیری همیشگی، رویای داشتن یک جامعه موفق را محقق می‌سازد.

جامعه موفق در گرو داشتن مدارس پویا و ایجاد فرهنگ یادگیری همیشگی است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، جشنواره پژوهش در فرهنگ و تمدن اقوام و ملل پیش از ظهر امروز با حضور مسئولان استانی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان قزوین برگزار شد.

هادی نیک‌فطرت، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: اگر می‌خواهیم کشوری درجه یک و موفق در قرن 21 داشته باشیم به طور قطع باید آموزش و پرورش را دریابیم.

وی افزود: آموزش و پرورشی که مسیر رشد و پیشرفت کشور را فراهم می‌سازد دارای معلمانی اثرگذار، والدینی آگاه و دانش‌آموزانی متعهد است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قزوین خاطرنشان کرد: در سال‌های آینده، پول و ثروت قدرت کشورها را نشان نمی‌دهد بلکه آنچه رویای داشتن یک جامعه موفق را محقق می‌سازد ساخت مدارسی پویا و ایجاد فرهنگ یادگیری همیشگی است.

وی در ادامه بیان کرد: برای رسیدن به این نقطه، هرکس باید به اندازه توان خود در راستای پیشرفت و توسعه جامعه تلاش کند.

نیک فطرت تصریح کرد: با توجه به اهمیت امر پژوهش درنظر داریم تا از سال‌های آینده برگزاری جشنواره پژوهش در فرهنگ اقوام و ملل در تقویم نمایشگاهی استان ثبت شود و جزء عناوین برنامه‌های نمایشگاه قرار گیرد.

برگزاری نمایشگاه پژوهش در فرهنگ ملل و اقوام در راستای ایجاد نشاط علمی در میان دانش‌آموزان
سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز در حاشیه افتتاح این جشنواره اظهار کرد: اگر اطلاعات دانش‌آموزان در خصوص آداب و رسوم و فرهنگ اقوام و ملل مختلف تنها منحصر به مدرسه یا استان باشد به طور قطع شناخت دقیقی حاصل نخواهد شد.

وی در ادامه افزود: امروز نیاز است تا شناخت دانش‌آموزان از فرهنگ و ملل و اقوام مختلف افزایش یابد از این رو در راستای کیفیت بخشی و ایجاد نشاط علمی این نمایشگاه برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: نمایشگاه پژوهش در فرهنگ اقوام و ملل مختلف می‌تواند بینش مناسبی درخصوص وضعیت کشورهای مختلف از نظر آموزشی و پرورشی و نوع نگاه دنیا به حوزه آموزش و پرورش به دانش‌آموزان ارائه دهد.

قاسمی عنوان کرد: در این نمایشگاه دانش‌آموزان به اهمیت مهارت‌هایی که باید در دوران تحصیل بیاموزند آگاه می‌شوند در واقع هدف اصلی نمایشگاه ایجاد این نگاه و بینش در دانش‌آموزان است که این نمایشگاه بیشتر برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و دوم پیش بینی شده است.

گفتنی است نمایشگاه پژوهش در فرهنگ و تمدن ملل و اقوام با مشارکت 57 تیم دانش‌آموزی از مدارس ناحیه دو قزوین در راستای شناخت و معرفی فرهنگ‌های فاخر کشورهای دنیا و استان‌ها به دانش‌آموزان و تقویت روحیه پژوهش و مطالعه علمی درباره آداب و سنن و روابط در جمعیت‌های مختلف در میان دانش‌آموزان برگزار شد.

انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان