۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین حوادث شکل گرفته در سال ۸۸ در شأن انقلاب و نظام نبود/ آماده‌ام برای پیروزی اصلاح طلبان در مجلس کناره‌گیری کنم
کد خبر: ۱۱۹۲۸۲ نویسنده: امیری تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۲۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

حوادث شکل گرفته در سال ۸۸ در شأن انقلاب و نظام نبود/ آماده‌ام برای پیروزی اصلاح طلبان در مجلس کناره‌گیری کنم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آماده‌ام برای پیروزی اصلاح طلبان در مجلس کناره‌گیری کنم، گفت: حوادث شکل گرفته در سال ۸۸ در شأن انقلاب نبود و سازگاری با آرمان‌های نظام نداشت.

حوادث شکل گرفته در سال ۸۸ در شأن انقلاب و نظام نبود/ آماده‌ام برای پیروزی اصلاح طلبان در مجلس کناره‌گیری کنم
به گزارش خبرنگار سیاسی   صبح قزوین ، محمدرضا عارف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در استان قزوین با اشاره به 27 آذرماه روز وحدت بین حوزه و دانشگاه اظهار کرد: این روز جزء راهبردهای اصلی نظام است و کلیدواژه اصلی پیام امام به انجمن‌های اسلامی پیش از انقلاب ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه یا همان دانشجو و طلبه بود.
وی با بیان اینکه امام راحل حوزه و دانشگاه را 2 بال اصلی با هدف یکسان می‌دانست، افزود: امام خمینی(ره) نقطه کلیدی دنیای اسلام را در وحدت حوزه و دانشگاه می‌دانست، زیرا هدف دشمنان جدایی بین این دو قشر بود تا منجر به جدایی دین از سیاست و متهم شدن حوزه‌ها به تحجرگرایی و دانشگاه‌ها به غرب گرایی شود.
استاد دانشگاه صنعتی شریف اذعان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه با هدف مشترک تعالی نظام، حاکمیت ارزش‌های انقلاب، پاسخگویی به مردم و پیوند علم و دین انجام می‌گیرد.
وی ادامه داد: همطرازی دانشگاه و حوزه به طور مکرر در فرمایشات امام راحل و رهبری دیده می‌شود و تحقق آرمان‌های انقلاب در وحدت دانشجو و طلبه است.
امروز فضای اشتغال در کشور نامناسب است
عارف با اشاره به ضرورت تقویت جنبش دانشجویی در کشور ابراز کرد: این جنبش باید بانشاط و به صورت پویا ادامه یابد زیرا وجود این جنس از حضور جوانان برای نظام ضرورت دارد.
وی با اشاره به جمعیت 4 میلیونی دانشجویان در کشور بیان کرد: اجرای پنج برنامه توسعه در کشور ثابت کرده مزیت ما نیروی انسانی است نه منابع زیرزمینی و نفت؛ این سرمایه ارزشمند باید نقش خود را در توسعه کشور مشخص کند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تبدیل علم به ثروت را از اولویت‌های جامعه دانشگاهی کشور برشمرد و گفت: تولید علم باید پاسخگوی علم و صنعت باشد ما استفاده از فناوری‌های پیشرفته را نفی نمی‌کنیم البته به شرط بومی سازی این علوم و تبدیل آنها به ثروت.
وی با بیان اینکه امروز فضای اشتغال در کشور نامناسب است، عنوان کرد: فارغ التحصیلان ما به جای کارآفرینی به دنبال میز ریاست هستند؛ در صورتی که در سند چشم انداز علمی کشور باید در 10 سال آینده رتبه اول منطقه را دارا باشیم.
عضو شورای انقلاب فرهنگی اضافه کرد: در 8 سال دوران دفاع مقدس سهم دانشجویان در پیشرفت‌های علمی کشور به مراتب از اساتید بیشتر بود و این نشان از ظرفیت بالای دانشجویان است و باید امروز نیز جدی گرفته شود.
وی در ادامه به تشریح آرمان‌های اصلاح طلبان پرداخت و ابراز کرد: گفتمان اصلاحات را همان گفتمان انقلاب می‌دانیم یعنی اعتقاد به ارزش‌های انقلاب و پایبندی به قانون اساسی به عنوان میثاق باارزرش مردم ما، اما با منش اصلاح طلبانه است.

حوادث سال 88 را نمی‌توان از چهره انقلاب پاک کرد

عارف افزود: ما معتقد به اصلاح در دورن نظام و در چارچوب قانون هستیم یعنی هر مشکلی باید از طریق قانون حل شود.
وی درباره حضور اصلاح طلبان در انتخابات سال جاری گفت: انتخابات 94 از مهمترین فضاها برای اصلاح طلبان بوده و به وظیفه خود که ادای مسئولیت است، پایبند هستیم.
معاون اول دولت اصلاحات یادآور شد: در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 خرد جمعی به این نتیجه رسید برای پیروزی گفتمان باید کنار می‌کشیدم اگر در انتخابات اسفندماه نیز پیروزی گفتمان اصلاح طلبی در کناره گیری من باشد، این کار را انجام می‌دهم.
وی درباره موضع خود در رابطه با فتنه سال 88 تصریح کرد: حوادث شکل گرفته در سال 88 در شأن انقلاب نبود و سازگاری با آرمان‌های نظام نداشت.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حوادث سال 88 باید از طریق کرسی‌های آزاداندیشی برای دانشجویان روشن شود، ابراز کرد: ما به دنبال مچ گیری نیستیم؛ اما عده‌ای قبل و بعد انتخابات سال 88 در ایجاد حوادث دخیل بودند که باید با خطاکار مطابق با قانون برخورد شود.
وی در پایان گفت: دانشجویان نباید با حوادث رخ داده در سال 88 احساسی برخورد کنند؛ بلکه باید زمینه‌های شکل گیری این حوادث را از بین برد زیرا شرایطی در آن دوران به وجود آمد که نمی‌توان آنها را از چهره انقلاب پاک کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان