۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین احداث دوربرگردان در خیابان اصلی اقبالیه به پایان رسید
کد خبر: ۱۱۷۹۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیر عامل سامان حمل و نقل شهرداری اقبالیه:

احداث دوربرگردان در خیابان اصلی اقبالیه به پایان رسید

گروسی: انجام این پروژه برای رفع حالت های غیر استاندارد خیابان ها و در جهت قانون مدار کردن شهروندان اقبالیه است.

احداث دوربرگردان در خیابان اصلی اقبالیه به پایان رسید

به گزارش صبح قزوین، محمد گروسی، مدیر سازمان حمل و نقل همگانی شهر اقبالیه، در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین گفت: حالت های غیر استاندارد خیابان های اصلی شهر اقبالیه، مشکلات ترافیکی، تخلفات رانندگی و نامناسب بودن چهره ورودی شهر از علل اصلی طراحی این پروژه بود.

وی در خصوص نحوه طراحی این پروژه عنوان کرد: در طی جلسات متعدد چندین طرح کارشناسی شده در شورای ترافیکی شهرستان مطرح شد ، با انجام مشاوره های ترافیکی، یکی از این طرح ها توسط این شورا انتخاب شد و نقشه مورد تایید اجرا شد.

این مدیر مسئول ادامه داد: این پروژه در 2 فاز انجام می شود، که فاز اول شامل احداث دور برگردان در بخش های مختلف خیابان اصلی شهر است که به اتمام رسیده است و فاز 2 که در حال انجام است، شامل احداث گذرگاه عابر پیاده برای نابینایان، برای اولین بار در شهر اقبالیه و رفع سرعت کاه هایی غیر استاندارد؛ می شود.

IMG_1712

این مسئول در خصوص بودجه اختصاصی این سازمان اعلام کرد: مشکل اصلی سازمان ما کمبود بودجه است.
بودجه اختصاص یافته برای سازمان حمل و نقل اقبالیه در مقایسه با دیگر شهر ها بسیار اندک است.

وی افزود: سازمان ما کاملاً مستقل از شهرداری عمل می کند و با همین بودجه اندک تا کنون موفق عمل کرده است.
در انجام هر پروژه تلاش کرده ایم از پرت هزینه ها جلوگیری کنیم.
البته در هر بخشی که نیاز به کمک داشتیم شهرداری همکاری لازم را با سازمان ما داشته است.

گروسی در خصوص میزان هزینه ای که برای پروژه دور برگردان ها صرف شده است؛گفت: میزان هزینه ای که برای اتمام فاز یک این طرح صرف کرده ایم 40 تا 45 میلیون است.
در فاز 2، به دلیل متغیر بودن قیمت مصالح هنوز مبلغ دقیقی پیش بینی نشده است.

IMG_1711

وی در پاسخ به گلایه های رانندگان، که برای دور زدن در خیابان ها دچار مشکل شده اند؛ پاسخ داد: در هر پروژه ای که انجام می شود نواقصی نیز دیده می شود که پس از تکمیل پروژه باید رفع شود.

گروسی در ادامه تشریح کرد: در مسیر خیابان ها تابلو ها و علایم رانندگی به تعداد کافی نصب شده است، اما به دلیل نبود افسر راهنمایی و رانندگی برای نظارت در تردد و پارک ماشین ها، مردم دچار مشکل شده اند.
پارک غیر مجاز اتومبیل ها در حاشیه خیابان، مانع دور زدن صحیح و آسان خودرو ها در قسمت های تندرو می شود.

وی استدلال کرد: ما این پروژه را برای قانونمند کردن شهروندان شهر اقبالیه انجام دادیم، اما متاسفانه هیچ نیروی راهوری در اقبالیه برای نظارت تردد خودرو ها در خیابانهای شهر حضور ندارد و تخلفات رانندگی برای دور زدن خودرو ها مشکل ایجاد کرده است.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل عنوان کرد: سازمان ما مکاتباتی با سرهنگ میرحیدری در خصوص بررسی مشکلات ترافیکی شهر اقبالیه و نبود نیروی راهور؛ داشته ایم اما متاسفانه هنوز هیچ پیگیری خاصی انجام نشده است.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان