۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین پدافند غیرعامل نقش بسزایی در امنیت کشور دارد
کد خبر: ۱۱۷۵۴۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۲۳ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

پدافند غیرعامل نقش بسزایی در امنیت کشور دارد

نایب رئیس مجلس تأکید کرد: پدافند غیرعامل نقش بسیار مؤثری در امنیت کشور دارد و برای این منظور تلاش می‌کنیم منابع مالی مناسبی در نظر بگیریم.

پدافند غیرعامل نقش بسزایی در امنیت کشور دارد

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری صبح قزوین به نقل از خانه ملت، محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه)‌ در اولین کنگره ملی نقش و واکاوی قوانین و مقررات در حوزه پدافند غیرعامل که در مجلس مشروطه برگزار شده بود، با اشاره به قرآن کریم اظهار داشت: در آیاتی از کتاب آسمانی به طور دقیق، بسیار جامع و متقن راهبرد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در حوزه قدرت خصوصاً قدرت بازدارنده دفاعی تبیین کرده است.

وی با بیان اینکه راهبردهای نظامی ایران الهام گرفته از آیات قرآن کریم است، به 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در سینه ستبر رزمندگان دفاع مقدس این آیات نقش بسته بود، باید تأکید کرد که خدای متعال در برخی از آیات قرآن دستور صریح و روشن برای دفاع داشته است.

نایب رئیس اول مجلس با بیان اینکه آموزه‌های دینی با ادبیات گوناگون بیان می‌شود، گفت: فرمانده عالم هستی در آیه‌ای از قرآن امر می‌کند که در حد استطاعت و توان باید از مواضع اسلامی دفاع کرد.

وی ادامه داد: در واقع باید متناسب با ظرفیت نیروهای انسانی، مادی و موقعیت جغرافیایی و با تکیه بر حوزه‌های علمی و فناوری در حوزه پدافند غیرعامل رشد داشت. اعتقاد داریم که در حد استطاعت در حوزه پدافند غیرعامل که نقش بسیار مؤثری در بازدارندگی دارد گام‌هایی برداشته‌ایم.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه اگر بخواهیم در سطح عالی از استطاعت خود استفاده کنیم، انقلابی رخ خواهد داد، تصریح کرد: اگر امروز از همه ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود برای خلق اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم اتفاقی خواهد افتاد که نمی‌توان محصول آن را ارزیابی کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید تا مرز استطاعت از ظرفیت‌های مختلف خود استفاده کنیم، توضیح داد: اگر در مرز قدرت قرار بگیریم قطعاً در این نقطه متوقف نخواهیم شد، بلکه به قدرت‌های جدیدی دست پیدا خواهیم کرد، همانطور که هرچه بر نیروی عقلی و فکری خود کار کنیم، این قدرت و فناوری پیشرفت چشمگیری پیدا خواهد کرد.

وی گفت: اگر از تمام توان و ظرفیتمان در هر حوزه‌ای بهره بگیریم به بالاترین قدرت‌ها دست پیدا خواهیم کرد.

ابوترابی‌فرد خطاب به پژوهشگران حوزه پدافند غیرعامل یادآور شد: حوزه‌ای را خلق کنید که هیچ کسی به آن نزدیک نشود چرا که کسی نمی‌تواند نقش پدافند غیرعامل را منکر شود، بنابراین همه کشورهای دنیا تلاش دارند بر ظرفیت بازدارندگی یعنی قدرت دفاعی خود بیافزایند.

وی با بیان اینکه در برابر استکبار و ابر قدرت‌ها باید از نیروی بازدارندگی استفاده کنیم، گفت: پدافند غیرعامل امروز حکم زرهی برای کشورها را دارد، در گذشته قوای نیروی زمینی و زرهی اهمیت بسیاری داشت. در قرآن کریم نیز به این دو نیرو تأکید زیادی شده است چرا که هدف شکست دشمن نیست بلکه راهبرد قرآن افزایش قدرت ما به اندازه‌ای است که در قلب دشمن رعب و وحشت ایجاد کند تا تصور تصرف سرزمین ما را نداشته باشد.

نایب رئیس اول مجلس با تأکید بر اینکه دشمن‌شناسی از دیگر کلیدهای قدرتمند شدن در مجلس شورای اسلامی است، متذکر شد: امروز دشمن ما خود را کدخدای بلامنازع جهان می‌داند، به این جهت است که مقام معظم رهبری به حوزه‌های تهدید و آسیب می‌پردازد. با شناخت از این دشمن است که همیشه دغدغه تحلیل و برنامه‌ریزی انواع خنثی کردن توطئه‌ها را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه دشمن در هر دوره‌ای برای تهاجم محور اصلی در نظر می‌گیرد، گفت: در زمانی تحریم‌ها و در دوره‌ای نفوذ و تأثیرگذاری محور تهدیدها بود، البته دشمن همیشه این دو محور را در کنار هم پیش می‌برد. در دوران دفاع مقدس حوزه محوری، تهاجم نظامی و جنگ سخت بود و در 12 سال گذشته تحریم‌ها محور شد و در شرایط جدید حوزه محوری آن‌ها دیپلماسی کشور را هدف گرفته است.

ابوترابی‌فرد در ادامه به آثار پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی، مدیریت بحران از جمله آثار پدافند غیر عامل است، پدافند غیرعامل نقش پررنگی در امنیت کشورها بر عهده دارد.

وی با تأکید بر اینکه باید امروز در حوزه فرهنگ‌سازی و مدل‌آفرینی از حوزه پدافند غیرعامل استفاده کرد، اظهار داشت: برای این کار نیاز به تأمین منابع ریالی و ارزی است که تلاش می‌کنیم با توجه به مشکلات و تنگناهای اقتصادی کشور و با در نظر گرفتن اقتصاد مقاومتی نسبت به خلق ثروت و افزایش منابع درآمدی کشور اقدام کنیم.

انتهای پیام/

http://fna.ir/QNMX91

منبع: سیاسی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان