۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین در حال حاضر ۳۵۰ انجمن علمی در کشور فعالیت دارند/ برگزاری جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانش آموزی
کد خبر: ۱۱۵۸۰۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۱۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دفتر پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم:

در حال حاضر ۳۵۰ انجمن علمی در کشور فعالیت دارند/ برگزاری جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانش آموزی

مديركل دفتر حمايت و پشتيبانی امور پژوهشی وزارت علوم گفت: در حال حاضر ۳۵۰ انجمن علمی در کشور فعالیت دارند که همه آنها از توان و ظرفیت مساوی برخوردار نیستند و برخی از آنها نیاز به ارتقاء و تغییر شکل و محتوا دارند.

در حال حاضر ۳۵۰ انجمن علمی در کشور فعالیت دارند/ برگزاری جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانش آموزی
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، جلال بختیاری، مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم در آیین نکوداشت پژوهشگران و فناوران برتر استان قزوین که در سالن همایش شهید بابایی پردیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد با تشکر از دست‌اندرکاران اجرای برنامه اظهار کرد: در هفته پژوهش تلاش داریم تا علم و پژوهش را از سطح دانشگاه‌ها به سمت جامعه هدایت کنیم.

وی افزود: در نظر داریم تا با ایجاد رقابت بین جوانان، دانش‌آموزان و اساتید و نزدیک کردن آنها به یکدیگر، از فکر و توان علمی این افراد در راستای ارتقاء سطح علمی کشور به شکل مطلوبی استفاده کنیم.

مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم خاطرنشان کرد: لازمه ارتقاء سطح کشور، بها دادن به استان‌ها است به همین منظور همه باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند و استاندار نیز که همچون رئیس جمهور هر استان است به شکل مناسبی مدیریت کند.

وی عنوان کرد: توانمند کردن پژوهشگران و فناوران و شناسایی برترین‌ها از اهداف مهم ستاد پژوهش و فناوری کشور است و برای اولین بار در سال جاری بخش ایده‌های برتر نیز به پژوهش اضافه شد.

مديركل دفتر حمايت و پشتيبانی امور پژوهشی وزارت علوم تصریح کرد: امسال دو هزار و ۵۳۹ ایده برتر در سطح کشور به مرکز ارسال شد که ۲۰۰ ایده برتر توسط داوران زبده کشوری انتخاب شدند و در مرحله بعدی این تعداد به ۵۰ ایده برتر تقلیل یافت که در نهایت نیز ۱۰ ایده برتر معرفی خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به دیگر اهداف برگزاری هفته پژوهش گفت: تشویق، توسعه فناوری و تجاری سازی ایده‌ها از اهداف مهم ما به شمار می‌آیند تا دستاوردهای دانشگاهیان و جوانان پس از غربالگری به جامعه ارائه شده و از آنها تشویق به عمل آید.

دبیر ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری کشور با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در حوزه ایده‌ها بیان کرد: بحث پشتیبانی از پژوهش‌ در حوزه صنعت باید جدی گرفته شود.

این مسئول در ادامه از برگزاری جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانش آموزی خبر داد و گفت: امسال از ۴۰ دانش آموز سطح کشور که با شیوه‌های متفاوت و بسیار علمی برگزیده شده‌اند در روز 23 آذر ماه با حضور وزیر علوم و وزیر آموزش و پرورش تجلیل می‌شوند.

وی اضافه کرد: در سال جاری جشنواره حامیان پژوهش و خیرین این حوزه برگزار می‌شود تا از ظرفیت نیکوکاران در توسعه امور تحقیقاتی بیشتر بهره گیریم.

مديركل دفتر حمايت و پشتيبانی امور پژوهشی وزارت علوم در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر ۳۵۰ انجمن علمی در کشور فعالیت دارند که همه آنها از توان و ظرفیت مساوی برخوردار نیستند و برخی از آنها نیاز به ارتقاء و تغییر شکل و محتوا دارند.

بختیاری تصریح کرد: بیش از یک هزار طرح دستاورد پژوهشی به صورت ملی در کشور ارزیابی کردیم و در نمایشگاه بین المللی در سال جاری برای دانش‌آموزان، دانشجویان و دانشگاهیان به نمایش گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام/7003



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان