۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین علت حدود ۴۰ درصد سکته های مغزی بیماری های قلبی است
کد خبر: ۱۱۵۷۵۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۱۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس انجمن سکته مغزی ایران:

علت حدود ۴۰ درصد سکته های مغزی بیماری های قلبی است

رئیس انجمن سکته مغزی ایران با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد سکته های مغزی به خاطر بیماری های قلبی رخ می دهد، گفت: اکنون درمورد داروهای بیماران سکته مغزی کمبود نداریم اما به علت گرانی، اغلب این داروهای حیاتی بطور جدی تحت پوشش بیمه نیستند.

 علت حدود ۴۰ درصد سکته های مغزی بیماری های قلبی است
به گزارش سرویس علمی  صبح قزوین ، بابک زمانی افزود: اغلب دارو های بیماران سکته مغزی بویژه داروهایی که در بیماران حاد استفاده می شود اکنون در دسترس است و سعی می شود که تحت پوشش بیمه باشند، اما متاسفانه هنوز پوشش بیمه ای کافی ندارند، از نظر داروها کمبود وجود ندارد اما چون داروها گران قیمت هستند بطور کامل تحت پوشش بیمه قرار نگرفته اند.
وی با بیان اینکه اطلاع رسانی در حوزه سلامت بویژه در راستای کاهش ابتلا به سکته های مغزی بی تاثیر نبوده، افزود: اما تاثیرات اطلاع رسانی و اقدامات صورت گرفته در کشورهای اروپایی و آمریکایی و کاهشی که در میزان مرگ و میر ناشی از آن در سکته های مغزی رخ داده به هیچ عنوان با اقدامات صورت گرفته در کشور قابل مقایسه نیست.
این پزشک متخصص مغز و اعصاب تصریح کرد: درمان سکته مغزی که در سه ساعت اول طلایی بسیار مهم است هماهنگی بین بخش های مختلف از جامعه را می طلبد که متاسفانه تاکنون این هماهنگی وجود نداشته اما خوشبختانه از ابتدای امسال هماهنگی های لازم آغاز شده که قدم های مثبت و رو به رشدی به شمار می رود.
زمانی افزود: رابطه بیماری های قلبی با سکته های مغزی خیلی زیاد است زیرا علت حدود 40 درصد سکته های مغزی ناشی از مشکلات و بیماری های قلبی است، یعنی نحوه کارکرد قلب بگونه ای است که منجر به سکته مغزی می شود.
به گفته وی، از طرفی دیگر فاکتورهای خطری که برای سکته های قلبی وجود دارند برای سکته های مغزی هم صادق اند به همان دلیلی که فرد دچار سکته قلبی شود امکان دارد به همان دلیل دچار سکته مغزی هم شود.
زمانی افزود: درمان فاکتورهای خطر برای سکته مغزی تا حدود زیادی از سکته مغزی هم جلوگیری می کند.
رئیس انجمن سکته مغزی ایران خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه های مختلف از طرف انجمن سکته مغزی و انجمن قلب ایران بطور عمده توجه دادن عموم مردم و مسئولان به اهمیت در پیشگیری و درمان بیماری های سکته مغزی و قلبی است.
وی همچنین افزود: در مورد سکته های قلبی تاکنون توجهات زیادی شده و بیمارستان های مجهزی برای این بیماری ها وجود دارد. در دو تا سه دهه اخیر نسبت به پیشگیری و درمان بیماری های قلبی، اقدام های خوبی شده اما متاسفانه درباره سکته مغزی و اقدامات و تجهیزاتی که برای پیشگیری و درمان این بیماری لازم است، نسبت به سکته قلبی توجه جدی نشده و فاصله خیلی عمیقی بین ایران و بخش های پیشرفته دنیا در پیشگیری و درمان بیماران مبتلا به سکته های مغزی وجود دارد که باید خیلی سریع اصلاح شود.
وی با اشاره به اهمیت همایش ملی روز آترواسکلروز افزود: بی تردید انجمن سکته مغزی ایران از چنین فرصت هایی برای توجه دادن عموم مردم و مسئولان و جامعه پزشکی به اهمیت سکته مغزی استفاده می کند.
سومین همایش یک روزه بررسی و ارزیابی اثرات آترواسکلروز (تصلب شرایین) بر روی عروق بدن انسان با عنوان آترودی با همکاری انجمن آترواسکلروز ایران، انجمن سکته مغزی ایران، انجمن اینترونشنال کاردیولوژی ایران، انجمن قلب ایران و شرکت سانوفی 27 آذر ماه در سالن زرین هتل پارسیان آزادی تهران برگزار می شود.

انتهای پیام/7008

منبع: روابط عمومی همایش ملی آترودی

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان