۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین شناسایی ۱۰۰ درصدی افراد معلول در مناطق روستایی و محروم استان
کد خبر: ۱۱۵۶۲۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۹/۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بهزیستی استان قزوین خبر داد

شناسایی ۱۰۰ درصدی افراد معلول در مناطق روستایی و محروم استان

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: با تلاش بهزیستی استان طی سال جاری امکان پوشش ۱۰۰درصدی جامعه هدف در جوامع روستایی و محروم استان توسط تیم‌های cbr فراهم شد.

شناسایی ۱۰۰ درصدی افراد معلول در مناطق روستایی و محروم استان
حسین افشار مقدم، مدیرکل بهزیستی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به اجرای طرح "سی بی آر" یا توانبخشی مبتنی بر جامعه اظهار کرد: با تلاش بهزیستی استان، طی سال جاری امکان پوشش 100 درصدی جامعه هدف در جوامع روستایی توسط تیم‌های cbr فراهم شد.
وی در ادامه با ارائه توضیحاتی در خصوص این طرح افزود: طرح cbr از سال 1380 در استان قزوین آغاز و تاکنون در همه مناطق تابعه شهرستان اجرا شده است.
افشار مقدم خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح توسط تیم cbr بیش از 5 هزار و 948 معلول شناسایی و تحت پوشش قرار گرفتند.
وی در ادامه عنوان کرد: در طرح Cbr خدمات ششگانه به معلولین شامل آموزش در خانواده، آموزش در جامعه، استفاده از سیستم ارجاع و ارائه وسایل کمک توانبخشی، اشتغال و کاریابی معلولین و خدمات حمایتی اجتماعی معلولین ارائه می‌شود.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: این برنامه امکان مشارکت فعال همه بخش‌های جامعه اعم از گروه‌های داوطلب خودیار، انجمن‌های غیر دولتی و شوراهای محلی را در توانمندسازی معلولان و خانواده‌های آنها فراهم ساخته است.
وی بیان کرد: در این برنامه تلاش می‌شود تا افراد معلول همانند سایر آحاد جامعه به نیازهای فردی و اجتماعی خویش دست یابند و خدمات مورد نیاز خود را در زمینه آموزش توانبخشی حرفه‌ای و اجتماعی، اشتغال، وسایل کمک توانبخشی و سایر خدمات دریافت نمایند .
افشار مقدم مهم‌ترین هدف از اجرای این برنامه را ورود معلولین به اجتماع از طریق تقویت توانمندی آنها عنوان کرد و گفت: لازمه تحقق این هدف تغییر نگرش منفی به معلولین است تا بتوان به اصول پنجگانه خود تحت عنوان اصل مساوات، اصل عدالت اجتماعی، اصل همبستگی، اصل کرامت و عزت نفس جامه عمل پوشاند.
وی تاکید کرد: شناسایی و خدمات رسانی به معلولین که گاه در مناطق دوردست یا محروم زندگی می‌کنند بدون مشارکت جامعه امکان پذیر نمی‌باشد.
این مسئول تصریح کرد: توسعه برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه راهکاری در بطن توسعه اجتماعی در جهت ارتقاء سلامت و کاهش فقر در مناطق شهری و حاشیه شهرها محسوب می شود.
مدیرکل بهزیستی استان در پایان عنوان کرد: امید است با تأکید بر پیشگیری و اجرای طرح غربالگری ژنتیک در زمان تولد همچنین اجرای طرح توانبخشی مبتنی در جامعه و آماده سازی در مناطق محروم روستایی از افزایش معلولیت در جامعه جلوگیری کرد.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان