۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین کتاب خاطرات شفاهی "حاج حمزه" در قزوین رونمایی شد
کد خبر: ۱۱۵۲۷۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۲۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

همزمان با سالروز شکست حصر سوسنگرد؛

کتاب خاطرات شفاهی "حاج حمزه" در قزوین رونمایی شد

همزمان با سالروز شکست حصر سوسنگرد، کتاب"حاج حمزه" خاطرات شفاهی حاج حمزه قربانی از فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس استان قزوین با حضور مسئولان استانی در قزوین رونمایی شد.

کتاب خاطرات شفاهی "حاج حمزه" در قزوین رونمایی شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، پیش از ظهر امروز مراسم بزرگداشت حماسه شکست حصر سوسنگرد و رونمایی از کتاب خاطرات شفاهی "حاج حمزه قربانی" با حضور مسئولان استانی در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد.
حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم اظهار کرد: همه به موقعیت جغرافیایی سوسنگرد آگاهند که در غرب شهر اهواز واقع شده و در شمال غربی سوسنگرد، بلندی‌های الله اکبر قرار دارد که از نقاط مهم و پرخبر دوران جنگ بود که لشکر 16 زرهی قزوین در آنجا حضور داشتند.
وی افزود: برخی از افراد در دوران جنگ دارای بصیرت نبودند که عدم آن ضربه‌های زیادی به کشور زد، بنی صدر در آن زمان می‌گفت ما زمین می‌دهیم و زمان می‌گیریم در حالیکه امام علی (ع) فرموده‌اند؛ دشمن در هیچ قومی ورود پیدا نکرده مگر آنکه آن قوم به ذلت کشیده شده است.
امام جمعه قزوین عنوان کرد: یکی از تفاوت‌های دوره کنونی با روزهای ابتدای انقلاب، افزایش افراد بابصیرت آگاه و ولایت مدار است.

حجت الاسلام مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس اظهار کرد: حاج حمزه قربانی از دلاوران 8 سال دفاع مقدس است که خاطرات فراوانی را بر ذهن دارد.
وی افزود: این شخصیت بزرگوار جزء رزمندگانی است که عکس و فیلم زیادی از آن دوران ندارد اما این نکته مهمی نیست بلکه آنچه اهمیت دارد حفظ گذشته این افراد است.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس تصریح کرد: حاج حمزه زمان زیادی از عمر خود را در جنگ سپری کردند و حتی یک لحظه نیز از مسیر ولایت جدا نشدند به طوریکه در آن زمان مرید امام راحل و اکنون مرید مقام معظم رهبری هستند.
وی ادامه داد: کتاب حاضر تنها بخش کوتاهی از خاطرات حاج حمزه است امیدواریم در سالهای آتی شاهد تالیف کتاب‌های بیشتری از خاطرات رزمندگان باشیم.

مهدی رمضانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: در سال جاری هفته کتاب و کتابخوانی و مقام کتابدار با سالروز آزاد سازی سوسنگرد، از حماسه‌های عظیم و ماندگار تاریخ معاصر تقارن پیدا کرده است.
وی افزود: دلیل اصلی برگزاری این محفل، بیان نقش بی‌بدیل رهبری در تحقق این حماسه عظیم است که به عنوان یکی از نقاط ارزشمند دفاع مقدس ثبت شده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با اشاره به شخصیت حاج حمزه قربانی خاطرنشان کرد: تواضع و فروتنی از ویژگی‌های بارز حاج حمزه قربانی است که خدمات منحصر به فرد وی، بر کسی پوشیده نیست.
وی در ادامه تصریح کرد: با وجود آنکه نسل امروز دفاع مقدس را از نزدیک لمس نکرده اما با مشاهده چنین شخصیت‌های برجسته و سیره آنها به خود می‌بالد که در خطه‌ای زیست می‌کند که چنین سرمایه‌های گرانبهایی را در خود جای داده است.
رمضانی عنوان کرد: اگر ایران اسلامی در جایگاهی قرار گرفته که به عنوان طلایه دار عرصه مقاومت و اقتدار در جهان بدرخشد به دلیل حضور دلیر مردانی همچون حاج حمزه قربانی است.
وی با اشاره به رونمایی کتاب خاطرات شفاهی "حاج حمزه قربانی" گفت: یکی از کاستی‌های ما در حوزه فرهنگ مکتوب دفاع مقدس، تولید کتاب‌های این چنینی است که با همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و با تالیف روح الله شریفی از نیروهای ارزشمند استان منتشر شده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین بیان کرد: امیدواریم تولید این کتاب‌ها، نسل جوان امروز را با نسل دفاع مقدس پیوند زند تا جوانانی که آن لحظات را درک نکرده‌اند، قدردان تلاش این بزرگواران باشند.

روح الله شریفی، نویسنده کتاب خاطرات شفاهی حاج حمزه قربانی در این مراسم اظهار کرد: این اثر اولین کتاب تاریخی و شفاهی انقلاب اسلامی استان قزوین است که به صورت پرسش و پاسخ تنظیم شده است.
این نویسنده دفاع مقدس افزود: جمع‌آوری این کتاب طی 2 سال تا پایان 91 به اتمام رسیده و حاصل 30 ساعت مصاحبه شفاهی با جانباز حاج حمزه قربانی است که در 344 صفحه جمع‌آوری شده است.

گفتنی است، کتاب خاطرات شفاهی حاج حمزه قربانی از فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس استان قزوین است که در 2 هزار تیراژ به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان