۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین ۶/۵ میلیون مترمکعب آب در ۴ ماهه نخست سال جاری صرفه‌جویی شد
کد خبر: ۱۱۵۲۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۲۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

فرماندار شهرستان البرز:

۶/۵ میلیون مترمکعب آب در ۴ ماهه نخست سال جاری صرفه‌جویی شد

فرماندار شهرستان البرز گفت: با توجه به اظهارات مدیریت آب منطقه‌ای شهرستان البرز با اقدامات صورت گرفته از سوی این اداره، ۶/۵ میلیون متر مکعب صرفه جویی صورت گرفته است.

۶/۵ میلیون مترمکعب آب در ۴ ماهه نخست سال جاری صرفه‌جویی شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی   صبح قزوین ، جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان البرز شب گذشته(دوشنبه) با حضور دادستان و مدیران مرتبط در این حوزه در فرمانداری شهرستان البرز برگزار شد.
غلامرضا حسن پور، فرماندار شهرستان البرز در این جلسه ضمن توصیه اکید مدیریت صحيح منابع آب و صیانت از این منابع حیاتی، این امر را وظیفه کلیه افراد و دستگاه‌های اجرایی دانست.
وی اذعان کرد: با توجه به اینکه هزینه اصلاح فرایندها پس از طراحی و اجرا بسیار بالاست، لذا باید پیش از اجرا تصمیمات واقع بینانه و بر مبنای نظرات کارشناسی در حوزه آب صنعت، کشاورزی و آب شرب اتخاذ شود.
حسن پور در ادامه با اشاره به حضور واحدهای صنعتی در شهرستان ابراز کرد: علاوه بر حوزه کشاورزی متاسفانه شاهد چاه‌های غیر مجاز در برخی صنایع هستیم که با تدابیر اتخاذ شده اقدامات قانونی در برخورد با متخلفین صورت خواهد گرفت.
وی افزود: کارهای زیادی در سطح شهرستان در خصوص صرفه جویی و مدیریت مصرف آب و بهبود وضعیت تصفیه خانه‌ها صورت گرفته است از جمله، استفاده از کنتورهای هوشمند، اما تا رسیدن به بهترین وضعیت مسیر طولانی است.

با صرفه جویی و مدیریت مصرف، می‌توان مشکلات آب شرب را مرتفع کرد

این مسئول بیان کرد: با توجه به اظهارات مدیریت آب منطقه‌ای شهرستان مبنی بر اینکه در چهار ماهه گذشته با اقدامات صورت گرفته از سوی این اداره 6/5 میلیون متر مکعب صرفه جویی صورت گرفته است و مصرف 6 ماهه اول آب شرب شهرستان نیز با اعلام نظر کارشناسان حوزه آب شهری 8 میلیون متر مکعب بوده است، پس می‌توان با صرفه جویی و مدیریت مصرف حداقل مشکلات آب شرب را مرتفع کرد.
وی ضمن اشاره به پیش بینی در خصوص بارندگی‌های متعدد در نیمه دوم سال جاری تصریح کرد: باید تمهیدات لازم در خصوص مسائل پدافند غیرعامل و مواجه با بحران به صورت جدی از سوی ادارات متولی صورت بگیرد تا با مشکل خاصی در سطح شهرستان مواجه نباشیم.
فرماندار شهرستان البرز در پایان این جلسه ضمن تقدیر از دادستان شهر الوند بدلیل همکاری ویژه با اداره آب منطقه‌ای درباره برخورد با متصرفین غیرقانونی، خواستار پیگیری و همکاری مجدانه شهرداری‌ها با اداره آب منطقه‌ای در راستای اجرای وظایف قانونی آنها به منظور پیشگیری از بروز بحران، لایروبی انهار و رودخانه‌های شهری شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان