۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین دریافت عوارض از ساکنان مناطق منفصله قزوین بررسی مجدد می‌شود
کد خبر: ۱۱۵۱۷۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۲۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

با توافق اعضای شورای شهر قزوین؛

دریافت عوارض از ساکنان مناطق منفصله قزوین بررسی مجدد می‌شود

در جلسه شورای شهر قزوین اعضا با دادن مهلت ۱۴ روزه بررسی مجدد وضعیت دریافت عوارض از ساکنان مناطق منفصله شهر قزوین موافقت کرد.

دریافت عوارض از ساکنان مناطق منفصله قزوین بررسی مجدد می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، شهلا عطایی عضو شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که شنبه شب در تالار مردم برگزار شد، گفت: ساکنان مناطق منفصله شهر قزوین که به تازگی به شهر تبدیل شده اند قادر به پرداخت عوارض سنگین شهری نیستند و باید با ارائه لایحه وضعیت آنها رسیدگی و با آنها مدارا شود.
وی اظهارکرد: مردم ساکن در نواحی منفصله شهری که در گذشته روستا بودند خانه‌هایی ساخته اند و امروز باید عوارض میلیونی پرداخت کنند که منطقی نیست.
عطایی خاطرنشان کرد: بسیاری از این افراد خانه های خود را ۴۰ سال پیش ساخته‌اند و امروز چون شهر شده‌اند باید برای ساخت و سازهای خود عوارض میلیونی پرداخت کنند که هیچکدام از آنها قادر به پرداخت حتی یک سوم آن هم نیستند.
عضو شورای شهر قزوین در ادامه افزود: اگر در این شرایط مراکز کسب و کار آنها را پلمب کرده و برای واحدهای مسکونی عوارض سنگین تعریف کنیم فشار مضاعفی بر این افراد کم درآمد است که نارضایتی عمومی را بدنبال خواهد داشت.
وی گفت: هر چند شهرداری لایحه ای ارائه کرده تا در عوارض ۵۰ درصد تخفیف داده شود و ۱۵ درصد هم بخشودگی را شامل حال ساکنان این مناطق کند اما به نظر می‌رسد اساس محاسبات اشتباه است و مردم در جریان کمیسیون ها قرار نگرفته اند و نتوانسته اند از خود دفاع کنند اما در مراجعه به اعضاء شورا مشاهده می‌شود که بسیار ناراضی اند و این نوع برخورد را ظلم می دانند.
عطایی اظهار کرد: از اعضاء شورا انتظار داریم ضمن اطلاع رسانی مناسب به ساکنان مناطق منفصل شهری و بررسی مجدد مشکلات آنها تا حدممکن در این زمینه مساعدت کنند تا خدای ناکرده ظلمی به این مردم که افرادی کم درآمد و زحمتکش هستند وارد نشود.
در ادامه این نشست صادقی نیارکی گفت: باید در گذشته از ساخت و ساز جلوگیری می‌شد اما چون فشار قانونی نبوده ساخت و ساز با شرایط روستا صورت گرفته و امروز حتی قادر نیستند مجوز استحکام بنا بگیرند.
وی ادامه داد: در این شرایط شهرداری نباید به مردم فشار بیاورد چون به حد کافی مشکلات اقتصادی مردم را آزار می دهد و باید با مدارا کار را جلو ببریم.
همچنین علی فرخزاد نائب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین هم گفت: دو هفته به کمیسیون شهرسازی فرصت داده می شود تا فعلا پرونده ها به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع نشود و پس از اطلاع رسانی مناسب و بررسی جامع ابعاد طرح نسبت به اجرایی شدن آن اقدام لازم صورت گیرد.

حضور رئیس شورای عالی استان‌های کشور در شورای اداری شهرستان قزوین در روزهای آینده

در ادامه این جلسه احد چگینی رئیس کمیسیون املاک شورای اسلامی شهر قزوین گفت: با دادن مهلت ۱۴ روزه وضعیت دریافت عوارض از ساکنان مناطق منفصله شهر قزوین مجددا بررسی و با رعایت شرایط مالی ساکنان مساعدت قانونی اعمال می شود.
وی بیان کرد: اگر ساخت و ساز در مناطق منفصله شهری قبل از تصویب طرح هادی باشد از پرداخت عوارض و جریمه معاف است و اگر بعد از آن باشد باید بررسی قانونی کنیم تا راهی برای کمک به ساکنان پیدا شود.
عضو شورای شهر قزوین افزود: اگر حکمی صادر شده و بر اساس قانون است شهرداری ملزم به اجرای آن است و با مسائلی که مطرح شده باید کمی اجرای طرح را به عقب بیندازیم تا زمان کافی برای بررسی جامع باشد تا ظلمی به مردم صور ت نگیرد.
چگینی تصریح کرد: لحاظ کردن تخفیف ۵۰ درصدی برای کمک به ساکنان منطقه بوده و شورا آمادگی دارد ضمن رعایت حال ساکنان این مناطق با شنیدن دفاعیات آنها از مسیر قانونی به افراد کمک کند.
رئیس کمیسیون املاک وتوافقات شورای شهر قزوین در خصوص توافق شهرداری با مالک قطعه زمینی به مساحت ۱۱.۶ هکتار برای تغییر کاربری و ایجاد فضای مسکونی، تجاری، ورزشی و فضای سبز در کمربندی جنوب شهر قزوین گفت: لایحه شهرداری با مالک زمینی در کمربندی جنوب در ضلع شرقی خیابان راه آهن در غرب مصلی در کمیسیون ماده پنج مطرح شده که با تغییر کاربری به مسکونی و فضای سبز ۴۰ درصد در محدوده خدماتی برای سهم شهرداری توافق شده است.
چگینی عنوان کرد: در خارج از محدوده خدماتی هم سهم شهرداری ۷۷ درصد و مالک ۲۳ درصد است که هزار و 500 متر تجاری، ۴.۵ هکتار فضای سبز، ۳۳ هزارمترمربع خیابان، سه هزار و400 متر فضای ورزشی، دو هزار و800مترمربع فضای فرهنگی، سه هزار و300مترمربع هم مسکونی سهم شهرداری خواهد بود.
وی یادآور شد: از این مجموعه ۱۵ قطعه متعلق به شهرداری است که توافق شده با تغییر کاربری تمامی هزینه‌های آماده سازی و جدول گذاری و آسفالت نیز توسط مالک زمین پرداخت شود.
عضوشورای شهر قزوین همچنین از حضور رئیس شورای عالی استان‌های کشور در شورای اداری شهرستان قزوین در روزهای آینده خبر داد.
در ادامه حسین غیاثوند عضو دیگر شورای اسلامی شهر قزوین گفت: در خصوص تجدید نظر در جدول تعرفه و عوارض لایحه ای به صحن شورا آمده که فردا بررسی می شود که از اعضاء درخواست می کنیم دیدگاه های خود را مطرح کنند تا در جلسه مورد بررسی قرار گیرد تا به جمع بندی واحدی برسیم.
وی بیان کرد: بیشترین مراجعان از مناطق ناصرآباد، مشعل دار، چوبیندر هستند که درخواست کرده اند تعرفه ها کاهش پیدا کند و ما هم موافقیم پس از بررسی دقیق موضوع همکاری لازم با شهروندان صورت گیرد.
در پایان این جلسه پیشنهاد اعضا برای اختصاص فضایی در ساختمان جدید شهرداری قزوین به جلسات شورای شهر با حداقل ۵۰ مترمربع به تصویب رسید.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان