۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین اولین دوره آموزشی با عنوان شوراهای آموزش و پرورش برگزار شد
کد خبر: ۱۱۴۹۷۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۱۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

به منظور ارتقاء دانش و آگاهی کارشناسان شوراهای مناطق آموزش و پرورش؛

اولین دوره آموزشی با عنوان شوراهای آموزش و پرورش برگزار شد

اولين دوره آموزشی ضمن خدمت با عنوان شوراهاي آموزش و پرورش با حضور مسئولین وزارت آموزش و پرورش و استان قزوین در سالن جلسات آموزش و پرورش ناحیه دو برگزار شد.

اولین دوره آموزشی با عنوان شوراهای آموزش و پرورش برگزار شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در این دوره آموزشی با اشاره به عملكرد شوراهاي آموزش و پرورش استان و شهرستان‌ها و فرصت‌ها و نقاط قوت قانون تشكيل شوراهاي آموزش و پرورش گفت: از كليه اعضاي شوراها درخواست می‌شود نسبت به اجراي دقيق و نظارت كامل در قانون شوراها اهتمام لازم را داشته باشند.

وی افزود: باید قوانین و مصوبات شوراهای آموزش و پرورش را به نحو احسن اجرا نموده و از اين فرصت به‌دست آمده نهايت بهره برداري را براي كيفيت بخشي امور آموزشي و پرورشي نمود.

واسعي مديركل امور حقوقي، املاك و حمايت قضايي كاركنان وزارت آموزش و پرورش نیز طی سخنانی از زحمات و تلاش‌های مدیرکل استان و همکاران تشکر نمود و به ظرفيت درآمدزايي تشكيلات شوراهاي آموزش و پرورش در استان ها و شهرستان‌های استان اشاره کرد.

وی که در ادامه وظايف و اختيارات شوراهاي آموزش و پرورش در ارتباط با جذب درآمد براي آموزش و پرورش را تشریح کرد و افزود: جذب درآمد براي آموزش و پرورش راه‌های مختلفی دارد که شامل پيشنهاد وضع عوارض، تشويق و ترغيب متمكنين به احداث واحدهاي مدارس، برنامه ريزي براي تهيه زمين و ساير امكانات، سوق دادن بخشي از درآمد بانك‌ها به امر آموزش و پرورش و ... می باشد.

مديركل امور حقوقي، املاك و حمايت قضايي كاركنان وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: درآمد شوراهاي آموزش و پرورش در قانون تشكيل شوراي آموزش و پرورش مصوب 1372 مطرح شده است که در ماده 10، 11 ، 13 ، 16 ، 17 و 18 قانون تشكيل شوراهاي آموزش و پرورش به آن اشاره شده است.

در ادامه موضوعاتی از قبیل چگونگي فروش ساختمان‌هاي فرسوده و بلا استفاده، پيگيري تبصره 3 ماده 38 قانون ماليات بر ارزش افزوده و احكام مالي و رعايت مسائل حقوقي مطرح که مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

ميرزايي، رئيس برنامه ريزي دفتر شوراهاي وزارت آموزش و پرورش نیز در خصوص برنامه شوراها براي اجراي صحيح دقيق قانون نسبت به تركيب اعضا و وظايف شوراها، جايگاه روساي ادارات در قانون شوراها، راه‌هاي جلب مشاركت‌هاي مردمي، روند تشكيل جلسات، عوامل موثر در پويايي شوراها، نقش كارگروه‌هاي تخصصي در دستور كار شوراها، ويژگي و اهداف قانون شوراها و وظايف كارشناسان شوراهاي آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان در راستاي اجراي قانون شوراها مطالبي ارائه نمود.
انتهای پیام/7003

منبع: روابط عمومی آموزش و پرورش استان قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان