۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین اشتغال ۶۷ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه علمی- کاربردی
کد خبر: ۱۱۴۹۰۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۱۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

سرپرست دانشگاه علمی-کاربردی قزوین مطرح کرد

اشتغال ۶۷ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه علمی- کاربردی

سرپرست دانشگاه علمی-کاربردی قزوین با بیان اینکه در کل جهان ۱۳ هزار شغل شناسایی شده اما در ایران فقط ۳ هزار شغل وجود دارد، گفت: ۶۷ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه علمی- کاربردی در کشور مشغول به کار هستند.

اشتغال ۶۷ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه علمی- کاربردی
به گزارش خبرنگار  دانشگاه  صبح قزوین ، دکتر مهدوی میری، سرپرست دانشگاه علمی – کاربردی قزوین در جلسه هم اندیشی با مدیرکل و معاونت‌های سازمان هلال احمر استان اظهار کرد: دانشگاه علمی- کاربردی یکی از پرظرفیت ترین دانشگاه‌های کشور است و در استان قزوین 23 مرکز از این دانشگاه فعالیت می‌کنند. 
وی در ادامه افزود: در حال حاضر کل دانشجویان علمی- کاربردی استان 12657 نفر به همراه 1800 مدرس است که از مرکز جامع کشور مجوز تدریس گرفته اند.
این مسئول ادامه داد: دانشگاه علمی- کاربردی نسل سوم دانشگاه‌هاست که آموزش و پژوهش را به صنعت تبدیل می‌کند و با تربیت کارآفرین سعی بر ارائه دانشجوی محصول محور منطبق بر نیازهای جامعه دارد.
مهدوی میری با بیان اینکه هدف دانشگاه علمی-کاربردی تعریف رشته جدید برای بازار کسب و کار است، ابراز کرد: اکثر مراکز علمی- کاربردی از دل صنعت بیرون آمده‌اند و به طور کامل با ماهیت شرکت‌های صنعتی هماهنگ است.
وی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های دانشگاه علمی- کاربردی پرورش تکنسین با مهارت علمی و عملی بالاست و "هر ایرانی، یک مهارت" شعار تیم جدید این دانشگاه است.
این مسئول با بیان اینکه در کل جهان 13 هزار شغل شناسایی شده اما در ایران فقط 3 هزار شغل وجود دارد، بیان کرد: 67 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه علمی- کاربردی در کشور مشغول به کار هستند.
وی در ادامه اضافه کرد: یکی از سیاست‌های جدید دانشگاه ماموریت گرایی است که مطابق با ماموریت تعریف شده دانشجو تربیت می‌کند.
سرپرست دانشگاه علمی – کاربردی قزوین عنوان کرد: در سطح کشور تعریف رشته جدید و دریافت مجوز برای جذب دانشجو براساس رتبه بندی دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد.
وی در پایان گفت: به واسطه عملکرد مناسب دانشگاه علمی- کاربردی امداد و نجات قزوین این دانشگاه جایگاه خوبی در بین دانشگاه‌های علمی- کاربردی استان است و تمرکز این دانشگاه در سازمان زمینه داشتن برنامه ریزی برای آینده را فراهم کرده است.
در ادامه این نشست حمید ره انجام، رئیس سازمان هلال احمر استان اذعان کرد: دانشگاه علمی- کاربردی هلال احمر استان توانسته نیروهای زبده امداد و نجات تربیت کند و این مرکز دارای 350 دانشجو است.
وی گفت: درخواست ما از اساتید این مرکز توجه به کیفیت آموزش به جای کمیت پرورش دانشجوست زیرا معضل مدرک گرایی امروز گریبانگیر قشر دانشجویی کشور شده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان