۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین دولت از تشکل‌های هنری حمایت لازم را ندارد/ پایتخت خوشنویسی ایران فاقد دانشگاه هنری است
کد خبر: ۱۱۴۵۷۳ نویسنده: مهرزاد محصص مستشاری تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مسئول انجمن خوشنویسی قزوین:

دولت از تشکل‌های هنری حمایت لازم را ندارد/ پایتخت خوشنویسی ایران فاقد دانشگاه هنری است

مسئول انجمن خوشنویسی استان با بیان اینکه دولت از تشکل‌های هنری حمایت لازم را ندارد، گفت: قزوین پایتخت خوشنویسی کشور است اما یک دانشگاه مختص هنر در آن وجود ندارد.

دولت از تشکل‌های هنری حمایت لازم را ندارد/ پایتخت خوشنویسی ایران فاقد دانشگاه هنری است
استاد مهرزاد محصص مستشاری، مسئول انجمن خوشنویسی استان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، در خصوص وضعیت انجمن خوشنویسی استان اظهار کرد: امروز به واسطه نبود اعتبارات کافی در حوزه فرهنگ و هنر یک شرایط بحرانی بر کشور حاکم است و ما از برپایی برخی خواسته‌های خود چون تاسیس نگارخانه در استان صرف نظر کرده‌ایم.
وی در ادامه افزود: برای تحول در حوزه هنر باید از هنر سنتی به سمت هنر مدرن حرکت کرد، در حال حاضر تجاری سازی هنر به عنوان کارکردی در حوزه فرهنگ و هنر شناخته نشده است.
این مسئول ادامه داد: انجمن خوشنویسان قزوین با حمایت و دریافت تسهیلات کم بهره می‌تواند آثار خوبی را خلق کند، تجربه تاریخی ثابت کرده با حمایت از هنرمندان آثار خارق العاده‌ای ایجاد می‌شود.
وی یادآور شد: در دوره صفویه با حمایت خوب و قوی مسئولین کشوری هنرمندانی چون میرعماد شناخته شد در آن دوران شاه عباس صفوی شمع در دست می‌گرفت و فضا را برای میرعماد روشن نگاه می‌داشت تا وی به کتابت بپردازد.

چهارمین دوسالانه خوشنویسی استان در سال آینده برگزار می‌شود

استاد محصص مستشاری با بیان اینکه دولت از تشکل‌های هنری حمایت لازم را ندارد، اذعان کرد: حمایت از تشکل‌های هنری باید در دستور کار متولیان فرهنگی قرار بگیرد، امروز یک قوانین ویژه و مشخص برای حمایت انجمن‌ها از سوی وزارت فرهنگ تعریف نشده است.
وی عنوان کرد: در سفری که رئیس انجمن خوشنویسان شانگ‌های چین به استان داشت، مطرح شد این کشور 2 میلیون تحصیل کرده دکترای خوشنویسی دارد؛ اما قزوین پایتخت خوشنویسی کشور است اما یک دانشگاه در آن وجود ندارد که در این زمینه که به پرورش دانشجویان بپردازد.
این کارشناس هنری از به صدا درآمدن زنگ خوشنویسی در استان خبر داد و تصریح کرد: امروز توجه به خط تحریری از وظایف اصلی همه متولیان فرهنگی است، در حال حاضر تفاهم نامه ای با وزارت آموزش و پرورش و ارشاد انجام گرفته تا در مدارس به این موضوع جدی پرداخته شود.
وی تاکید کرد: امروز در اعزام هنرمندان به خارج از کشور و اعطای وام در همه انجمن‌ها مساوات و عدالت صورت نمی‌گیرد اگر توزیع این حمایت‌ها بر عهده خود تشکل‌های هنری باشد فعالیت‌های خوبی شکل خواهد گرفت.
مسئول انجمن خوشنویسی استان در پایان از برگزاری چهارمین دوسالانه خوشنویسی در استان در سال آینده خبر داد و گفت: انجمن خوشنویسی قزوین در کشور به واسطه حضور هنرمندان برجسته ویژه است و باید با حمایت از این جایگاه هنری به ثبت پایتخت خوشنویسی در استان کمک کنیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان