۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین فضاي مجازي به ياري نظافت شهري مي آيد
کد خبر: ۱۱۴۵۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

به همت سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين

فضاي مجازي به ياري نظافت شهري مي آيد

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهردري قزوين گفت: با گسترش روز افزون فضاهاي مجازي و نقش بسزاي آن در زندگي روزمره انسان ها، استفاده از ظرفيت بالاي فضاي مجازي جهت ترويج فرهنگ شهرنشيني به ويژه نظافت شهري در ايام محرم در دستور کار سازمان قرار گرفت.

 فضاي مجازي به ياري نظافت شهري مي آيد
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، سعيد وزيري نژاد گفت: بدين منظور فضاي مجازي «پاتوق شهروندي» در تلگرام، با عضويت اعضاي تشکل هاي مردمي زيست محيطي و دستگاه هاي اجرايي براي تبادل نظر و به اشتراک گذاشتن برنامه ها، طرح ها و ايده ها توسط اين سازمان شکل گرفت.
وي اظهار داشت: در اين فضا بيش از 20 طرح براي حساس سازي عموم در خصوص نريختن زباله در سطح شهر و عدم استفاده از ظروف يکبار مصرف پلاستيکي به اشتراک گذاشته شده است که به اشتراک گذاري اين عکس نوشته ها توسط اعضاي پاتوق شهروندي در ساير گروه هاي مجازي سبب شده است تا يک نهضت فراگيري در بحث عدم آلودگي شهر با ظروف يکبار مصرف در محرم شکل بگيرد.
وزيري نژاد خاطرنشان کرد: راه اندازي فضاي مجازي پاتوق شهروندي هزينه اي براي سازمان نداشته است و موفق شديم با بدون کمترين هزينه دغه غه هاي خود را در سطح وسيعي به مخاطبان خود منتقل کنيم.
به گفته اين مسئول، خوشبختانه استقبال خوبي از فضاي مجازي پاتوق شهروندي صورت گرفته است، اين شبکه وسيع اطلاع رساني در بحث رعايت نظافت شهري و عدم آلودگي معابر شهري نقش خيلي خوبي ايفاء کرده است، به طوريکه بسياري از شهرهاي کشور نظير قم، اردبيل، اراک، خرم آباد و زنجان و.... خواستار استفاده از طرح ها و عکس نوشته هاي ما در حوزه نظافت شهري شدند، اين طرح ها در اختيار آنها هم قرار گرفت.
وزيري نژاد تصريح کرد: راه اندازي پاتوق شهروندي در تلگرام يک تجربه موفق در زمينه استفاده از ظرفيت فضاي مجازي براي حل موضوعات شهري بود که ثمرات خوبي داشت، اميد است در آينده بتوانيم از ظرفيت فضاهاي مجازي جهت ترويج فرهنگ شهرنشيني و رعايت حقوق شهروندي نهايت بهره برداري را داشته باشيم.


انتهای پیام/7008

منبع: شهرداری قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان