۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین روستاهای قزوین در تولید فندق و گل گاوزبان در کشور برجسته هستند
کد خبر: ۱۱۴۵۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دفتر روستایی استانداری:

روستاهای قزوین در تولید فندق و گل گاوزبان در کشور برجسته هستند

مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین با اشاره به جایگاه ویژه روستای یارود و روستاهای همجوار آن در تولید فندق و گل گاوزبان در کشور گفت: جاذبه فرهنگی و مذهبی این منطقه در کنار پتانسیل‌های اقتصادی آن باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

روستاهای قزوین در تولید فندق و گل گاوزبان در کشور برجسته هستند
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، کریم حبیبی، مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین در جمع عزاداران حسینی در روستای یارود و هفت روستای همجوار از توابع بخش رودبار الموت غربی گفت: فلسفه قیام عاشورا و نهضت امام حسین علیه السلام درس زندگی است.
وی از آیین عزاداری در مناطق روستایی به عنوان فرهنگی اصیل و ریشه دار یاد کرد و افزود: این سرمایه ارزشمند فرهنگی و معنوی که به صورت بومی و سنتی برگزار می‌شود باید ثبت شده و در جهت معرفی آن به دیگران تلاش شود.
مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین ادامه داد: عزاداری هزاران نفر در جوار صحن امامزاده علی اکبر(ع) روستای یارود نشان می‌دهد این منطقه دارای ظرفیت قطب فرهنگی و زیارتی است.
وی در ادامه نسبت به تامین اعتبارات و پیگیری لازم به منظور مستندسازی و معرفی فرهنگ عزادارای در این منطقه قول مساعد داد و از مسولان فرهنگی خواست به منظور تکریم شعائر دینی در این زمینه مشارکت داشته باشند.

اصالت آیین سوگواری امام حسین در مناطق روستایی باید حفظ شود

مدیرکل دفتر روستایی استانداری با اشاره به جایگاه ویژه روستای یارود و روستاهای همجوار آن در تولید فندق و گل گاوزبان در کشور تصریح کرد: جاذبه فرهنگی و مذهبی این منطقه در کنار پتانسیل‌های اقتصادی آن باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی همچنین در این مراسم بر لزوم حفاظت از محیط زیست و توسعه روستایی تاکید و اضافه کرد: اسلام دین نظافت و مهربانی با طبیعت است و همه ما وظیفه داریم در جمع آوری پسماندهای اطعام ایام عزاداری ماه محرم و صفر بیشتر بکوشیم.
این مسول با تاکید بر اینکه امروز روح تعالیم دینی و شور حسینی باید در زندگی ما ساری و جاری باشد، ابراز کرد: توسعه پایدار با تاکید بر حفاظت از محیط زیست یکی از مهم ترین مسایل جامعه محسوب می‌شود و توسعه روستایی بدون مشارکت همه جانبه مردم امکانپذیر نیست.
حبیبی با اشاره به اینکه هرگونه برنامه توسعه ای باید مردم محور باشد اظهار کرد: رهاسازی پسماندها در طبیعت، دست اندازی و تخریب طبیعت از معضلات زیست محیطی است که امروز با آن مواجه هستیم.
وی همزمان با روز تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور در منطقه الموت و بررسی مسایل و مشکلات مردم در روستاهای حسن آباد، رجایی دشت، قسطین رود، وشته، ازگنین، یارود و زرآباد با سخنرانی در جمع عزاداران حسینی در روستاهای مختلف بر لزوم جلب همکاری مردم در توسعه روستا و آموزش آنان برای حفاظت از محیط زیست تاکید کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان