۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین عامل عقب ماندگی ورزش قزوین، تغییر مداوم مدیران است
کد خبر: ۱۱۴۴۶۸ نویسنده: محمد پژوه تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۹ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

دبیر هیئت والیبال استان قزوین:

عامل عقب ماندگی ورزش قزوین، تغییر مداوم مدیران است

دبیر هیئت والیبال استان قزوین گفت: قزوین هر دو سال یکبار یک مدیرکل انتخاب می‌کند و تا ارائه برنامه‌های خود و شناختن مدیران ورزشی دیگر، تعویض می‌شود. تغییرات مداوم واقعا آسیب جدی به ورزش استان وارد می‌کند.

عامل عقب ماندگی ورزش قزوین، تغییر مداوم مدیران است
محمد پژوه، دبیر هیئت والیبال استان قزوین در مصاحبه با خبرنگار ورزشی صبح قزوین گفت: استان قزوین به دلیل نداشتن اسپانسر، از تیم لیگ برتری و حتی زیرگروه بی‌بهره مانده که با توجه به این امر در دو سال گذشته در هیچ مسابقه‌ای حضور نداشته است.
وی ادامه داد: مجمع برگزار و انتخابات انجام شده، پس از آن تصمیمات برای تیم داری گرفته خواهد شد.
پژوه بیان کرد: کارهای پایه‌ای چون استعدادیابی هر ساله در رده‌های نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان صورت می‌گیرد. با وجود نداشتن تیم و کسب مقام چهارم کشور در رده جوانان و مقام پنج در رده نواجوانان در لیگ دسته یک، به دنبال پرورش بازیکنان بزرگ در این رشته هستیم.

وی به والیبال بانوان اشاره کرد و گفت: والیبال بانوان در سال گذشته دچار رکود شد، امسال، رده سنی امید و جوانان به دسته یک صعود کرد اما رده نوجوانان در دسته یک باقی ماند؛ در مجموع والیبال بانوان پیشرفت نسبتا خوبی نسبت به سال قبل داشته است.
دبیر هیئت والیبال استان قزوین در خصوص امکانات این هیئت توضیح داد: در سال‌های گذشته سالن‌ها در اختیار بخش خصوصی بود که شرایط آن بسیار زجرآور بود اما امسال سالن‌ها به صورت مزایده‌ای در اختیار هیئت‌ها قرار گرفته که در این بین نیز سالنی واقع در خیابان تهران قدیم به هیئت والیبال اختصاص یافته است.


وی در مورد مشکلات این هیئت اظهار کرد: نداشتن اسپانسر بزرگترین مشکل این هیئت است که باعث شده تا تیمی در اختیار نداشته باشیم.
پژوه افزود: هیئت والیبال استان از بخش‌های خصوصی مختلف و اندکی نیز از اداره ورزش‌و‌جوانان تامین اعتبار می‌شود که به هیچ وجه کفاف هزینه‌های این هیئت را نمی‌دهد.
وی تصریح کرد: هر فردی نیز که به عنوان مدیر بر سر کار می‌آید به دلیل اینکه نمی‌تواند به قول‌هایی که در مجمع داده عمل کند، استعفا می‌دهد، این افراد چون بدون برنامه و بدون تحقیقات لازم بر سر کار می‌آیند، نمی‌توانند کاری از پیش ببرند، ناامید شده و از پست خود کناره‌گیری می‌کنند.
پژوه به تعویض مداوم مدیران ورزشی اشاره کرد و گفت: علت عقب ماندگی قزوین در ورزش، تعویض مداوم مدیران است. در یکسال شاهد تعویض چندین مدیر بودیم در حالی که در استان‌های دیگر شاهد مدیریت 8 ساله یک فرد در اداره ورزش‌و‌جوانان هستیم. قزوین هر دو سال یکبار یک مدیرکل انتخاب می‌کند و تا ارائه برنامه‌های خود و شناختن مدیران ورزشی دیگر، تعویض می‌شود. تغییرات مداوم واقعا آسیب جدی به ورزش استان وارد می‌کند.


وی خاطرنشان کرد: دلیل دیگر عقب ماندگی ورزش استان، عدم توجه مسئولین استانی به تمام ورزش‌های استانی و بکارگیری افراد منفعت‌طلب و سودجو است.
پژوه تصریح کرد: استان قزوین به دلیل نداشتن تیم لیگ برتر و کمرنگ شدن جذابیت‌های این رشته در استان، متقاضیان خود را از دست داده و استقبال چندانی از آن نمی‌شود.
وی خواستار شد: مدیران مستقیما مسابقات را تماشا کنند تا بتوانند مشکلات را از نزدیک لمس کنند. چرا مدیران هر رشته به جای بازدید از هیئت‌های خود در اداره می‌نشینند و هیچ اطلاعی از مشکلات ورزشکاران خود ندارند.
این مسئول بیان کرد: تعامل اداره ورزش‌و‌جوانان با این هیئت خوب است اما آن ها نیز بودجه‌ای برای کمک به هیئت‌ها ندارند، مسئولان ارشد استان همچون استاندار باید به این امر رسیدگی کنند.
وی در پایان عنوان کرد: مسئولین استانی درصدد یکپارچه کردن هیئت‌ها برآیند و با دادن امکانات مناسب این هیئت را در فراهم کردن تیم لیگ برتری، یاری کنند.
انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان