۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین حدود ۲۰ میلیارد تومان برای خرید کتاب در استان ها اختصاص یافت
کد خبر: ۱۱۴۴۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

حدود ۲۰ میلیارد تومان برای خرید کتاب در استان ها اختصاص یافت

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تخصیص حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید کتاب در استان های کشور خبر داد.

حدود ۲۰ میلیارد تومان برای خرید کتاب در استان ها اختصاص یافت
به گزارش سرویس فرهنگی  صبح قزوین ، حسین نوش آبادی گفت: توزیع عادلانه کتاب در سراسر کشور از مهمترین سیاست های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است ، به همین دلیل با تخصیص اعتباراتی، به استان ها ابلاغ شده که کتاب را از نویسندگان و ناشران بومی خریداری کنند.
وی با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی وزارت ارشاد در حوزه نشر قابل ملاحظه است، اظهار داشت :در دوسال اخیر بیش از 200 میلیون نسخه چاپ شده و 180هزار عنوان مجوز انتشار گرفته اند، هم اکنون تیراژ کتاب ، تنوع و تعدد موضوعات در حوزه نشر مطلوب است .
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادامه داد:کتاب از مهمترین و بهترین ابزارهای فرهنگی برای مقابله با جنگ نرم در مقابل دشمنان است زیرا آثار ماندگاری داشته و از اهمیت بالایی برخوردار است.
نوش آبادی با اشاره به اینکه توسعه حوزه نشر باعث ارتقای مطالعه و آگاهی بخشی مردم در مبارزه با جنگ نرم می شود،اضافه کرد:امروزه سایت ها و پایگاه های خبری بدون مجوز، قارچ گونه رشد کرده و بدون شناسنامه با نوشتن تحلیل ها و اخبار نادرست در کشور فرافکنی می کنند که از ابزارهای تهاجم فرهنگی هستند. برای مقابله با این مسئله باید توسعه کتاب و فرهنگ کتابخوانی را در کشور ترویج دهیم.
نوش آبادی با اشاره به اینکه حوزه نشر دارای چالش های بسیاری است ، گفت :افزایش هزینه های چاپ و نیروی انسانی ، گران شدن و بالا رفتن قیمت اقلام فرهنگی ،فرسودگی صنعت نشر، واردات کاغذ و غیره از جمله چالش هایی است که درصدد برطرف کردن آن هستیم .
وی افزود: درتلاش هستیم با نوسازی صنعت نشر ، تنوع موضوعی ، کمی و کیفی کتاب را ارتقا دهیم تا کتابخوانی نیز میان مردم ترویج یابد.

انتهای پیام/7008

منبع: ایرنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان