۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین باید خوراک فرهنگی و عقیدتی به مبارزان فلسطینی داده شود/ تعامل با دشمنان پیش‌برنده اهداف یک انقلاب نیست
کد خبر: ۱۱۴۳۰۷ نویسنده: کامبیز هوشیار تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۴ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل سیاسی در مصاحبه با صبح قزوین:

باید خوراک فرهنگی و عقیدتی به مبارزان فلسطینی داده شود/ تعامل با دشمنان پیش‌برنده اهداف یک انقلاب نیست

کارشناس مسائل سیاسی گفت: اگر به این انتفاضه جدید مبارزان فلسطینی در کنار بُعد عملی، خوراک فرهنگی و عقیدتی و نظری داده شود شبیه آنچه در یمن و لبنان در حال انجام است، نابودی کامل اسرائیلی‌ها دور از انتظار نخواهد بود.

باید خوراک فرهنگی و عقیدتی به مبارزان فلسطینی داده شود/ تعامل با دشمنان پیش‌برنده اهداف یک انقلاب نیست
کامبیز هوشیار، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، در خصوص شروع انتفاضه سوم مردم فلسطین اظهار کرد: آنچه امروز در فلسطین در جریان است سران صهیونیست و آمریکا و مرتجعان منطقه را دستپاچه کرده است.
وی با بیان اینکه سرزمین فلسطین نزدیک به 70 سال است به اشغال صهیونیست‌ها درآمده، اذعان کرد: در این سال‌ها به تدریج مردم این سرزمین آواره دیگر کشورها شده‌اند و بقیه آنها در دو ناحیه نوار غزه و کرانه باختری ساکن هستند و هرچند مدت اسرائیل با حمله‌های سنگین قسمتی از این مناطق را به سرزمین جعلی خود اضافه می‌کند.
این کارشناس سیاسی در ادامه افزود: مردم فلسطین امروز به این نتیجه رسیده‌اند که نمی‌توان اعتماد زیادی به مدیریت سردمداران نهضت خود داشته باشند.
وی ادامه داد: در دوره‌ای یاسر عرفات و امروز ابومازن و محمود عباس حاکمیت این نهضت فلسطین را برعهده دارند اما در واقع این افراد در پشت صحنه با رژیم جعلی اسرائیل همکاری داشته و حقوق مردم فلسطین را پایمال کرده‌اند.
استکبار جهانی نمی‌تواند مانعی برای توقف بیداری اسلامی باشد
هوشیار بیان کرد: البته اسماعیل هنیه که امروز در غزه حاکم است برخلاف جریان‌های دیگر به دنبال خواسته‌های اصلی این مردم مظلوم می‌باشد.
وی عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب ایران تفکر ایستادگی و مقاومت در برابر زورگویان عالم به کشورهای مختلف اسلامی صادر شد و امروز این تفکر در حال گسترش است؛ زیرا تجربه نشان داده تعامل با دشمنان پیش برنده اهداف یک انقلاب نیست.
وی گفت: کشورهایی همچون الجزائر، مغرب و نیجریه، مصر، تونس، لیبی و عراق، افغانستان و یمن و لبنان به دنبال استراتژی مقاومت هستند اما اکثر مردم این کشورهای اسلامی شیعه نبوده و مانند ما به حاکمیت ولی فقیه معتقد نیستند و نگاه آنها به سران پادشاهی و حکومتی خود مثل حاکم اسلامی است.
این مدرس دانشگاه اضافه کرد: در حال حاضر انقلاب‌های منطقه و بیداری اسلامی براساس گفتمان امام راحل شکل گرفته است اما اکثر حاکمان آنها این گفتمان را قبول ندارند.
وی گفت: در دوران گذشته یاسر عرفات اعلام کرده بود با شکل‌گیری انقلاب ایران جلوگیری از مبارزات فلسطینی غیرممکن است و باید با تفکر ایران مبارزه کرد.
این کارشناس سیاسی با بیان اینکه امروز در راس امور فلسطین محمود عباس قرار دارد که سرسپرده اسرائیل و بهایی زاده است، تصریح کرد: مردم مبارز فلسطین اطلاع دارند که وی به دنبال زنده کردن حقوق آنها نیست بنابراین خودشان در میدان مبارزه با دست خالی وارد شده‌اند.
وی با بیان اینکه استکبار جهانی نمی‌تواند مانع توقف بیداری اسلامی باشد، گفت: جریان‌هایی چون داعش و گروهک‌های تروریستی با هدف منحرف کردن انقلاب‌ مسلمانان شکل گرفته است.
داعش به دنبال جذب نیروهای فلسطینی در نوار غزه است
هوشیار با اشاره به فعالیت داعش در جذب نیروهای فلسطینی در نوار غزه اذعان کرد: هدف آنها تخریب مذهب شیعه است تا بدین وسیله مبارزه علیه اسرائیل را کاهش دهند؛ اما مبارزات مردم فلسطین در قالب انتفاضه‌های مختلف مانع تبلیغات این گروه‌های تروریستی شده است.
وی تاکید کرد: اگر به انتفاضه جدید مبارزان فلسطینی در کنار بُعد عملی، خوراک فرهنگی و عقیدتی و نظری داده شود شبیه آنچه در یمن و لبنان در حال انجام است، نابودی کامل اسرائیلی‌ها دور از انتظار نخواهد بود.
این مدرس دانشگاه گفت: مبارزان فلسطینی امروز به این نتیجه رسیده‌اند که باید با تکیه به نیروی مردمی خودشان به پا خواسته و قیام کنند اما تفرقه در بین گروه‌های مبارز فلسطینی زیاد است و پشت صحنه این اختلافات خود اسرائیلی‌ها قرار دارند.
وی در پایان اذعان کرد: مبارزان فلسطینی اگر به تداوم انتفاضه سوم امیدوار شوند امکان به نتیجه رسیدن آنها بیشتر است، همچنین شهادت مبارزان زمینه اتحاد بیشتر مبارزان فلسطینی را افزایش می‌دهد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان