۰۵/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۴ دوشنبه

صبح قزوین ۱۴۷۳ دانش‌آموز در مدارس استعدادهای درخشان تحصیل می‌کنند/ فعالیت ۴ واحد آموزشی استعدادهای درخشان در استان قزوین
کد خبر: ۱۱۴۲۴۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

۱۴۷۳ دانش‌آموز در مدارس استعدادهای درخشان تحصیل می‌کنند/ فعالیت ۴ واحد آموزشی استعدادهای درخشان در استان قزوین

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: در سال تحصیلی جاری یک هزار و ۴۷۳ دانش آموز شامل ۷۳۰ نفر دانش‌آموز دختر و ۷۴۳ دانش آموز پسر در مدارس استعدادهای درخشان استان قزوین تحصیل می‌کنند.

۱۴۷۳ دانش‌آموز در مدارس استعدادهای درخشان تحصیل می‌کنند/ فعالیت ۴ واحد آموزشی استعدادهای درخشان در استان قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به فعالیت مدارس استعدادهای درخشان در استان اظهار کرد: مدارس استعدادهای درخشان از سال 1368 در قزوین فعالیت خود را شروع کردند.
وی افزود: در این راستا دبیرستان‌های استعدادهای درخشان پسرانه شهید بابایی و دخترانه فرزانگان در سال 68 در قزوین تأسیس شد.
وی افزود: با توسعه مدارس استعدادهای درخشان و جذب بیشتر دانش‌‌آموزان تیزهوش استان، مدارس استعدادهای درخشان شهید بابایی یک و شهدای شالباف در سال 1392 ویژه دوره اول متوسطه در قزوین راه اندازی شدند.
قاسمی تصریح کرد: در حال حاضر دو دبیرستان دوره دوم متوسطه و دو دبیرستان دوره اول متوسطه در مجموع 4 واحد آموزشی در استان فعالیت دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی گذشته یک هزار و 578 دانش‌آموز شامل 439 نفر در دوره اول متوسطه و یک هزار و 139 نفر در دوره دوم متوسطه در مدارس استعدادهای درخشان مشغول به تحصيل بودند.
وی اضافه کرد: درسال تحصیلی جدید آمار دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان با 105 نفر کاهش به تعداد 1473 نفر رسیده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: در سال تحصیلی جاری تعداد یک هزار و 473 دانش‌آموز شامل 730 نفر دختر و 743 دان‌ آموز پسر در مدارس استعدادهای درخشان تحصیل می‌کنند.
وی با اشاره به اجرای طرح شهاب در استان گفت: از سال گذشته طرح شهاب درمدارس ابتدایی ناحیه2 قزوین در پایه چهارم آغاز شده است، امسال نیز در ناحیه دو در پایه‌های چهارم و پنجم ابتدایی و در شهرستان البرز در پایه چهارم اجرا می‌شود.
قاسمی در پایان عنوان کرد: برگزاری جشنواره جوان و نوجوان خوارزمی، برگزاری بیست و چهارمین کنگره قرآن کریم سمپاد، برگزاری طرح گام به گام قرآن کریم، ایستگاه علوم و شرکت در المپیادهای علمی از جمله برنامه‌های حوزه آموزش مدارس استعدادهای درخشان در سال تحصیلی جاری است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان