۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین به جان باختگان منا دیه عمد تعلق می‌گیرد
کد خبر: ۱۱۴۱۹۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۰ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

آیت الله جوادی آملی:

به جان باختگان منا دیه عمد تعلق می‌گیرد

آیت الله جوادی در دیدار وزیر بهداشت با ایشان گفت: آل سعود از دیه برای جان‌باختگان منا سخن می‌گوید. تاکید ما بر این است که به این افراد دیه عمد تعلق می‌گیرد. اداره حرمین باید بین المللی شود.

به جان باختگان منا دیه عمد تعلق می‌گیرد
به گزارش سرویس فرهنگی  صبح قزوین ، دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در ادامه دیدار با مراجع عظام و علمای قم بعد از ظهر امروز به دیدار آیت الله جوادی آملی رفت.
در این دیدار آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه زندگی ما با کعبه گره خورده است، گفت: این پیوند به گونه‌ای است که حتی زمانی که در حال احتضار هستیم ما را رو به قبله می‌گذارند.
وی با بیان اینکه گاهی به نام دین اقداماتی می‌شود که دور از اسلام است، خاطرنشان کرد: آل سعود که خود را خادم حرمین می‌داند اما به کشوری مسلمان و فقیر ی مانند یمن حمله می‌کند.
آیت الله جوادی آملی با اشاره به حادثه منا و با تاکید بر اینکه حجاج، شهیدگونه از میان ما رفتند، گفت: آل سعود از دیه برای این افراد سخن می‌گوید. تاکید ما بر این است که به این افراد دیه عمد تعلق می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه‌گاه ۲ تا سه میلیون جمعیت به حرم رضوی وارد می‌شوند خاطرنشان کرد: برنامه مشخصی برای هدایت این افراد وجود ندارد اما به خوبی مدیریت می‌شود. لذا باید اداره حرمین، بین المللی شود.
این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه انسان است که به زمین شرف می‌بخشد اذعان کرد: او که ما را آفرید گفته است انسان مصافی با مرگ دارد و این انسان است که پیروز می‌شود. اگر جانباختگان در مکه دفن شده‌اند بدانید این قضای الهی بوده است لذا جای نگرانی نیست.
استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر تلاش برای بازگرداندن پیکر جانباختگان اذعان کرد: در صورتی که دسترسی وجود نداشت جای نگرانی نیست.
آیت الله جودی آملی با اشاره یه اینکه تا مسلمین در مدار بسته فکر کنند وضعیت همین است عنوان کرد: افراد با فرهنگ‌های مختلف اما متحد در این سرزمین وارد می‌شوند، برنامه و اعمال مشترک و منظمی حاوی امنیت را به حجاج می‌دهد.
دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نیز در این دیدار گزارشی از پیگیری‌های انجام شده در انتقال پیکر جان باختگان و همچنین مداوای مصدومان حادثه ارائه کرد.
وی افزود: ما بر انتقال پیکر همه جان باختگان به کشور تاکید کردیم مگر خانواده‌هایی که با رضایت خود خواستار دفن حجاج سرزمین وحی بودند.

انتهای پیام/7008

منبع: نسیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان