۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین نقش مهم اورژانس اجتماعی در پیشگیری از آسیب‌ها و بحران‌های اجتماعی
کد خبر: ۱۱۴۰۸۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱۷ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین عنوان کرد

نقش مهم اورژانس اجتماعی در پیشگیری از آسیب‌ها و بحران‌های اجتماعی

معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: نقش مداخله به هنگام تیم اورژانس اجتماعی در برابر آسیب‌ها و بحران‌های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است زیرا کارشناسان اورژانس ۱۲۳ اولین کسانی هستند که در صحنه وقوع حادثه حضور می‌یابند.

نقش مهم اورژانس اجتماعی در پیشگیری از آسیب‌ها و بحران‌های اجتماعی
بهاره رحمانی، معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: افسردگی شایع‌ترین اختلال روانپزشکی و دلیل خودکشی در بین افراد جامعه است.
وی افزود: باید نشانه‌ها و علل افسردگی و اختلالات شخصیتی به مردم شناسانده شود و در پی آن تشخیص، همدردی و اقدام به درمان نیز صورت گیرد.
رحمانی تصریح کرد: خودکشی خشونت علیه خود تعریف می‌شود و حتی بعید نیست که این خشونت در مقابل دیگران نیز به کار گرفته شود.
وی در ادامه عنوان کرد: 2/33 درصد آمار تماس‌های تلفنی اورژانس اجتماعی در استان قزوین مربوط به خودکشی می‌باشد.
معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین بیان کرد: در این راستا، خط تلفن اورژانس اجتماعي 123 در خصوص آسیب‌ها و بحران‌های اجتماعی نظیر خودکشی، کودک‌آزاری و سالمند آزاری فعالیت می‌کند.
رحمانی افزود: در صورت نیاز روان شناسان و مددکاران اورژانس اجتماعي 123 به محل وقوع بحران مراجعه‌ کرده و خدمات تخصصی مشاوره‌ای ارائه می‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: نقش مداخله به هنگام تیم اورژانس اجتماعی در محل وقوع حادثه بسیار حائز اهمیت است زیرا کارشناسان اورژانس اجتماعی اولین کسانی هستند که در صحنه حضور می‌یابند.
معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: این کارشناسان با مهارت‌های ارتباطی اقدام به آرام سازی فرد نموده و او را قادر می‌سازند تا از حالت‌های هیجانی خارج شود و به تصمیم‌گیری منطقی برسد و تا زمان خروج از وضعیت بحرانی از صحنه خارج نمی‌شوند.
وی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی مداخله در خودکشی ادامه داد: با توجه به اینکه آموزش‌های حرفه‌ای و تخصصی در زمینه مداخلات به هنگام در خودکشی از اهمیت بالایی برخوردار است از این رو کارگاه آموزشی مداخله در خودکشی برای 40 نفر از کارشناسان اورژانس اجتماعی و مراکز آسیب دیدگان اجتماعی به مدت 16 ساعت در استان قزوین برگزار شد.
رحمانی با اشاره به هدف برگزاری این کارگاه عنوان کرد: پیشگیری از خودکشی و انجام مداخلات به هنگام و موثر کارشناسان در زمان وقوع حادثه از جمله اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی بود.
وی در پایان بیان کرد: کارشناسان حاضر در این کارگاه به مدت دو روز آموزش‌های لازم در خصوص مداخله در بحران خودکشی را فرا گرفتند که در پایان دوره به این افراد گواهی نامه اعطا می‌شود.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان