۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین ممکن است آدم‌های دلسوز و مخلص، اما کوتاه‌‏بین تفرقه درست کنند
کد خبر: ۱۱۴۰۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۱۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

هاشمی رفسنجانی در اجلاس غدیر:

ممکن است آدم‌های دلسوز و مخلص، اما کوتاه‌‏بین تفرقه درست کنند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در اجلاس غدیر گفت: آدم‌های دلسوز و مخلص اما کوتاه ‏بین و بی ‏اطلاع از حقایق ممکن است مزاحمت و تفرقه درست کنند.

 ممکن است آدم‌های دلسوز و مخلص، اما کوتاه‌‏بین تفرقه درست کنند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال 1377 طی سخنانی صریح در اجلاس غدیر نسبت به مخاطرات جدی ادامه تفرقه افکنی‌ها از سوی جریانات افراطی شیعه و سنی هشدار داد و تأکید کرد: آدم‌های نادانی که در هر یک از فرقه‏‌ها و مذاهب پیدا می‌شوند و اظهارات غیرعاقلانه و تفرقه افکنانه‌‏ای می‏‌گویند و برخی آدم‌های دلسوز و مخلص اما کوتاه ‏بین و بی ‏اطلاع از حقایق هم تفرقه درست می‌کنند.

وی ادامه داد: الان بحثی که کارساز است، این است که دنیای اسلام را بر چه محوری اداره کنیم. الان باید بدانیم برنامه فرهنگی و عقیدتی چه باشد؛ باید بدانیم با چه محتوایی باید زندگی خود را اداره کنیم و دنیای خود را بسازیم. آن محتوا، قرآن است. قرآن که از حدیث فتح خیبر روشن‏ تر و سنن روشن حضرت رسول(ص) است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: سنن صحابه‏‌های متعدد و مقبول فرقین هستند که می‏‌توانیم با آنها متحد شویم و روح غدیر را که هدایت جهان اسلامی و جلوگیری از تفرقه است، بدست آوریم.

هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: ما هرچه در تاریخ به طرف جلو می ‌رویم، تعصب، تنگ‏ نظری و تحجر ضعیف‏‌تر می‏‌شود و تعقل‏‌ها، سعه ‏صدرها، منطق و استدلال قوی‌تر می‌شود. اگر شیاطین بگذارند و اهل فکر و دلسوزان امت وارد میدان شوند، می‌شود امیدوار بود که به تدریج و مرحله به مرحله دنیای اسلام را جلو ببریم. ابزار آن نیز کنفرانس‌های اسلامی، رفت‏ و آمدهای اسلامی، ارتباطات دانشگاه‌ها، علماء و این مراکز است.

وی ادامه داد: موانع آن، اظهارات غیرعاقلانه و تفرقه افکنانه ‏ای است که در هر یک از فرقه‏‌ها و مذاهب آدم‌های نادانی پیدا بشود و می‏‌گویند و آدم‌های دلسوز و مخلص اما کوتاه ‏بین و بی ‏اطلاع از حقایق ممکن است، مزاحمت و تفرقه درست کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: امروز دنیایی نیست که بگوییم فقط تشیع و به تنهایی بتوانیم خود را حفظ کنیم. مالکی، حنفی و سایر فرق نمی‌توانند به تنهایی دنیای اسلام را اداره کنند. با هماهنگی می‏‌شود به مسایل اختلافی پاسخ داد و با اسناد و مدارک و چیزهایی که وجود دارد، قابل حل است. مقداری مربوط گذشته است و نباید باعث تفرقه ما باشد. مقداری مربوط به آینده است؛ آنها باید مورد توجه باشد و مسائل روز حل شود.


انتهای پیام/7008

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان