۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین هیچ اقدامی برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان در نصرت آباد نشده است
کد خبر: ۱۰۹۳۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نائب رئیس شورای شهر الوند:

هیچ اقدامی برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان در نصرت آباد نشده است

ملایی: امید است که شورای چهارم در خصوص مشکلات الوند و نصرت آباد با یک دید کارشناسی تر به مشکلات بنگرد.

هیچ اقدامی برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان در نصرت آباد نشده است
به گزارش صبح قزوین به نقل از رهرو، دکتر ملایی منتخب مردم در شورای اسلامی شهر الوند در گفت و گو با خبر نگار رهرو در خصوص مشکلات نصرت آباد بیان کرد: شهرک نصرت آباد دارای جمعیتی تقریباً بالغ بر ۲۰ هزار نفر است که بیشتر مردم آن را کارگران و کشاورزان تشکیل می دهند که از اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه هستند.
وی افزود: در نصرت آباد حدود دو هزار نفر دانش آموز داریم که می توان گفت در این تعطیلات تابستانی که در آن قرار داریم در راستای طرح غنی سازی اوقات فراغت (چه برگزاری کلاس های ورزشی، چه در برنامه های ورزشی و چه در دیگر حوزه ها) هیچ اقدامی جدی برای آنها صورت نگرفته است.
دکتر ملایی با بیان اینکه یکی از شاخص های توسعه شهری، توسعه جغرافیایی آن است افزود: در خصوص نصرت آباد موضوع توسعه جغرافیایی مغفول مانده است و چنانچه شهرداری قصد انجام کارهای عمرانی را در نصرت آباد داشته باشد زمینی را جهت اجرای آن نخواهد داشت.
وی افزود: با توجه به اینکه اکثر مردم مهاجر و کم در آمد می باشند، بعضاً به دلیل مشکلات مالی قادر به سکونت در شهر الوند نبوده اند و به ناحیه شهری نصرت آباد جهت سکونت روی آورده اند و قطعه زمینی را خریداری نموده اند، به امید روزی که بتوانند صاحب خانه شوند، ولی با این طرح جامعی که برای نصرت آباد در نظر گرفته شده است به نظر می آید که تا ده سال آینده موفق به این کار نشوند و بی سر پناه بمانند.
نماینده شورای شهر الوند در ادامه تأکید کرد: یکی از چالش های پیش روی ما در خصوص بهداشت و درمان در شهر الوند و نصرت آباد فقدان بیمارستان دولتی است که احداث آن می تواند گوشه ای از آلام مردم را التیام بخشد.
وی افزود: بخش زیادی از مالیات ها و بیمه ها و خاصّه بیمه تأمین اجتماعی را مردم شریف شهر الوند و نصرت آباد تقبل می نمایند، اما سؤال اینجاست که آیا مردم در مقابل این همه هزینه های متحمله خدماتی را دریافت می نمایند؟ دکتر ملایی در ادامه بیان کرد: در نگاه علوی مهم ترین چیز عدالت است و بقای شهرها بسته به رعایت آن می باشد، که امید است مسئولان، مسئولانه به آن بیاندیشند و نیز امیدوارم که در آینده تدبیری در این حوزه و در این خصوص اندیشیده شود.
نائب رئیس شورای شهر الوند در ادامه با بیان اینکه یکی از معضلات پیش روی کشور و شهر ما بحث مواد مخدر است تصریح کرد: پدیده شوم اعتیاد بر سر خانواده های ما سایه گسترانده است که می شود با برگزاری سمینارها و کنفرانس ها علمی و تخصصی رایحه امید را به زندگی را در کالبد نیمه جان خانواده های معتادان دمید که این موضوع در زمان انتخابات مطرح و جزیی از برنامه ها و طرح های انتخاباتی اینجانب بود.
وی در ادامه افزود: از جمله گروه های دولتی NGO ها معتادین گمنام که همان NA هستند که باید با یک تعامل سازنده به عنوان یک راهکار راهبردی به آن توجه جدی تر شود.
عضو شورای شهر الوند در ادامه ناقص بودن برخی از پروژه های اجرایی در نصرت آباد را یکی دیگر از مشکلات نصرت آباد برشمرد و تصریح کرد: کار احداث سه پروژه سالن فرهنگی و مذهبی، آتش نشانی و ورزشگاه توسط شهرداری و شورای سوم شهر الوند کلید خورده است که با وجود پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی که داشته اند ولی هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است و نیاز به همت دوباره شهردار و شورای شهر برای راه اندازی این سه پروژه می باشد.
ملایی در ادامه افزود: از جمله مشکلات دیگری که در نصرت آباد می توان از آن نام برد، عدم وجود خانه بهداشت و مدرسه ی ابتدایی در منطقه یاس ها(پشت کانال) می باشد مردم از جمله مادران و کودکان برای رفت و آمد با مشکلاتی روبه رو هستند(مخصوصاً در فصل زمستان و فصل تابستان) ولی با این حال امیدواریم که آموزش و پرورش در این خصوص تدبیری بیاندیشد.
منتخب مردم در شورای شهر الوند عدم وجود پاسگاه انتظامی را یکی از مشکلات مهم در نصرت آباد برشمرد و اذعان داشت: در زمینه احداث پاسگاه انتظامی در نصرت آباد مدت هاست که پیگیری هایی صورت گرفته است ولی تا کنون موفق به ایجاد آن نشده ایم اما با تلاش هایی که شده است امید است در آینده نزدیک کارهایی صورت پذیرد.
دکتر ملایی در پایان بیان کرد: نیاز است که در رابطه با مشکلات الوند و نصرت آباد با یک چشم انداز بهتر و یک دید کارشناسی تر بنگریم و امید است که شورای چهارم در خصوص تخصیص اعتبارات اولویت ها و عدالت اجتماعی در نظر بگیرد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان