۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین پیشرفت فیزیکی مسکن مهر قزوین از میانگین کشوری بالاتر است/ پرونده مسکن مهر در قزوین خرداد ۹۵ بسته می‌شود
کد خبر: ۱۰۹۲۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۶ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر با حضور در قزوین:

پیشرفت فیزیکی مسکن مهر قزوین از میانگین کشوری بالاتر است/ پرونده مسکن مهر در قزوین خرداد ۹۵ بسته می‌شود

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر با حضور در قزوین گفت: پیشرفت فیزیکی مسکن مهر در استان قزوین تا به امروز ۹۴ درصد بوده که از میانگین کشوری یعنی ۸۴ درصد، بالاتر است و این نشان از موفقیت قزوین در این زمینه دارد.

پیشرفت فیزیکی مسکن مهر قزوین از میانگین کشوری بالاتر است/ پرونده مسکن مهر در قزوین خرداد ۹۵ بسته می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، احمد اصغری مهرآبادی، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر عصر دیروز(یکشنبه) در مراسم افتتاح همزمان 4348 واحد مسکن مهر استان در ناحیه شهری مهرگان اظهار کرد: طرح مسکن مهر یکی از تعهدات جدی دولت در سطح کشور است که برنامه وزارت راه و شهرسازی تکمیل کلیه این واحدها تا پایان سال 95 است.
وی در ادامه افزود: پیشرفت فیزیکی مسکن مهر در استان قزوین تا به امروز 94 درصد بوده که از میانگین کشوری یعنی 84 درصد بالاتر است و این نشان از موفقیت قزوین در این زمینه دارد.
این مسئول ادامه داد: در حال حاضر از 60 هزار واحد مسکن مهر در استان قزوین 46 هزار واحد آن به بهره برداری رسیده است و تا پایان سال 13 هزار واحد دیگر تکمیل می‌شود.
مهرآبادی ابراز کرد: هزار واحد مسکن مهر نیز تا پایان خردادماه سال 95 به بهره برداری می‌رسد و پرونده مسکن مهر قزوین بسته می‌شود.
وی گفت: در راستای تکمیل مسکن مهر با پیگیری‌های مستمر وزارت راه و شهرسازی، خوشبختانه شورای پول و اعتبار در دو مرحله افزایش پرداخت هزینه تسهیلات را از 25 میلیون به 30 میلیون تصویب کرد.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر با بیان اینکه مرحله اول پرداخت تسهیلات در 15 دی سال گذشته اجرایی شد، بیان کرد: این میزان اعتبار 270 هزار واحد مسکن مهر ما را پوشش داد؛ اما 791 هزار واحد باقی مانده‌اند که برای تکمیل آنها باید از طرح افزایش تسهیلات استفاده شود.
وی در ادامه اضافه کرد: هفته گذشته شورای پول و اعتبار با دستور مستقیم معاون اول رئیس جمهور با درخواست وزیر راه و شهرسازی موافقت کرد تا این افزایش تسهیلات شامل همه واحدهای نیمه تمام می‌شود.
این مسئول گفت: این افزایش تسهیلات شامل همه واحدهایی که فروش اقساطی آنها انجام نشده، می‌شود و امیدوارم با ابلاغ این مصوبه به همه شعب بانک مسکن در اتمام واحدهای مسکن مهر قدم برداریم.
وی در خصوص واحدهای مسکن مهر در ناحیه شهری مهرگان اذعان کرد: در شهرک مهرگان 15 هزارنفر ساکن هستند و واحدهای تحویل داده شده دارای خدمات زیربنایی می‌باشد.
مهرآبادی افزود: از خدمات ارائه شده در حال حاضر 18 مدرسه در مهرگان ساخته شده که 8 باب آن افتتاح و بقیه هم با توجه به اسکان مردم به بهره برداری می‌رسد؛ همچنین از 9 باب مسجد ساخته شده 6 باب آن راه اندازی شده و تا پایان سال بقیه هم تکمیل می‌شود.
وی تاکید کرد: وزیر راه و شهرسازی به مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت عمران شهرهای جدید دستور داده است که از محل فروش اراضی برای تکمیل خدمات زیربنایی هزینه کنند.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر از اختصاص 500 میلیارد تومان برای تکمیل تصفیه خانه‌های فاضلاب این واحدها خبر داد و گفت: امیدواریم تا پایان سال با همکاری وزارت نیرو بتوانیم خدمات زیربنایی این واحدها را تکمیل کنیم.
وی ابراز کرد: از مجموع 2 میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر تا به امروز کار ساختمانی یک میلیون و 800 هزار واحد آنها به پایان رسیده و از این تعداد یک میلیون و 500 هزار واحد به بهره برداری می‌رسد و بقیه هم در مرحله افتتاح است.
این مسئول در پایان گفت: هدف دولت ادامه طرح مسکن مهر نیست بلکه واحدهای نیمه تمام‌ را تکمیل خواهد کرد.
انتهای پیام/2002


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان