۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین سعودی‌ها لیاقت و شایستگی مدیریت بیت الله الحرام را ندارند/ فایده احضار کاردار عربستان برای ایران تا به امروز چه بوده است؟
کد خبر: ۱۰۸۰۱۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده قزوین در مجلس خبرگان رهبری:

سعودی‌ها لیاقت و شایستگی مدیریت بیت الله الحرام را ندارند/ فایده احضار کاردار عربستان برای ایران تا به امروز چه بوده است؟

نماینده قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: ایران اسلامی که مرکزیت جریان مقاومت را در منطقه برعهده دارد و به عنوان ام القرای کشورهای اسلامی شناخته شده باید جدی تر با سران عربستان برخورد می‌کرد.

سعودی‌ها لیاقت و شایستگی مدیریت بیت الله الحرام را ندارند/ فایده احضار کاردار عربستان برای ایران تا به امروز چه بوده است؟
آیت الله علی اسلامی، نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، در خصوص حادثه منا اظهار کرد: در سال جاری تعداد زائرین حج تمتع از سال‌های گذشته نیز کمتر بود اما واقعیت این است که سران آل سعود با بی‌تفاوتی با مناسک حج برخورد می‌کنند.
وی با بیان اینکه سعودی‌ها لیاقت و شایستگی مدیریت بیت الله الحرام را ندارند اذعان کرد: سران دولت عربستان برای توجیه بی‌مدیریتی خود اتفاقات روی داده در حج امسال را به بی‌نظمی زائران آفریقایی و قضا و قدر الهی نسبت می‌دهند.
امام جمعه تاکستان ادامه داد: در صورتی که چندین اتفاق پیش آمده در مراسم حج تمتع امسال که منجر به کشته شدن تعداد زیادی از حجاج کشورهای مختلف شده نشان از بی‌کفایی آل سعود در مدیریت این مناسک دارد.
وی ابراز کرد: متاسفانه این حادثه به واسطه حضور محمدبن سلمان شاهزاده سعودی و تیم محافظش رخ می‌دهد، این افراد دو جاده مسیر حرکت حجاج را بسته و آنها برای رفت و برگشت رمی جمرات مجبور به حرکت در یک مسیر شدند که به واسطه حجم جمعیت و وجود نرده‌های اطراف این جاده منجر به تشکیل زندانی طولانی برای مسلمانان شد که این حادثه رخ داد.
عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: چرا باید قدرت نمایی دو شاهزاده یعنی محمدبن سلمان و محمد بن نائف منجر به شهید شدن نزدیک به 2 هزار نفر از حجاج شود؟

ایران با دیپلماسی قوی و همراه کردن کشورهای اسلامی عملکرد سعودی‌ها را مورد هجمه قرار دهد
وی در خصوص موضع‌گیری کشورهای اسلام در رابطه با حادثه منا بیان کرد: متاسفانه کشورهای اسلامی در خصوص حادثه‌ای به این بزرگی سکوت کرده‌اند و برخی از آنها نیز به حمایت از مدیریت سران سعودی در مناسک حج اقدام کرده اند.
اسلامی عنوان کرد: حتی لازم بود دولت نیز در این موضوع با جدیت و قاطعیت بیشتر وارد شود زیرا این نوع برخورد عربستان را به زانو درنمی‌آورد.
وی در ادامه اضافه کرد: در این چند روز مسئولین کنفرانس اسلامی و کشورهای اسلامی موضع گیری مناسبی نداشتند، فقط یک مدیر اوقاف از ترکیه اعتراض کوچکی داشت که این برخوردها تاثیری بر عملکرد عربستان ندارد.
نماینده قزوین در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: ایران اسلامی که مرکزیت جریان مقاومت را در منطقه برعهده دارد و به عنوان ام القرای کشورهای اسلامی شناخته شده باید جدیتر با سران عربستان برخورد می‌کرد.
وی با بیان اینکه فقط برگزاری جلسه فوق العاده توسط دولت راهکار تاثیرگذار نیست، تاکید کرد: هنوز فکری برای برگشت جنازه حجاج نشده و تکلیف مفقودین به طور کامل مشخص نیست پس نمی‌توان گفت کار مثبتی صورت گرفته است.
امام جمعه تاکستان در پایان گفت: فایده احضار کاردار عربستان برای ایران تا به امروز چه بوده است؟ با نشست و جلسه عربستان توبیخ نمی‌شود، باید با کشورهای اسلامی رایزنی کرده و با دیپلماسی قوی عملکرد سعودی‌ها مورد هجمه قرار گیرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان