۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین فیلم خانه روشندلان ارادت یک پزشک را به بیماران جذامی نشان می دهد
کد خبر: ۱۰۷۱۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

کارگردان فیلم خانه روشنان؛

فیلم خانه روشندلان ارادت یک پزشک را به بیماران جذامی نشان می دهد

لطفی: خانه روشنان برگرفته از ارادتی است که دکتر خرسند به بیماران جزامی داشته و به بهترین شکل ممکن با آنها رفتار می کرد.

فیلم خانه روشندلان ارادت یک پزشک را به بیماران جذامی نشان می دهد

به گزارش صبح قزوین به مناسبت گرامیداشت روز قزوین، فیلم خانه روشنان اثر استاد حسن لطفی توسط واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان قزوین اکران شد.

 فیلم خانه روشنان به پاس سه دهه تلاشی که حسن لطفی در سینمای متعهد داشته در معرض نمایش قرار گرفت.

کرم الهی رئیس حوزه هنری استان  قزوین در این مراسم اظهار کرد: قزوین نقش ویژه ای را در حیات اجتماعی و ایران اسلامی دارد و در این شهر افرادی بودند که عاشقانه زندگی کردند و حیات اجتماعی را ارتقا بخشیدند  و از خود سخت کوشی در زمینه فرهنگ و دانش نشان دادند.

وی ابراز داشت: شهروند قزوینی در تبعات مختلف شهروندی و هنرمندی شرایطی پیدا کرده است که در دوره های تاریخی مختلف شاهد بروز استعدادهایی بوده ایم که ایران به داشتن آن ها به خود بالیده است.

کرم الهی افزود: در عرصه فرهنگ و هنر شاهد ستارگانی همچون علی اکبر دهخدا و دبیر سیاقی بوده ایم؛ فرهنگ قله های متعددی دارد و تک بعدی نیست تا به یک نفر ختم شود، همه افراد به به میزان توانمندی خود بهره ای از معرفت برده اند.

وی با اشاره به اینکه معرفت هنرمند در احساسات و عواطف یک شهروند قزوینی خلاصه نمی شود افزود: نباید نگاهی بوم گرایانه داشت؛ مرحوم پرویز خرسند اگر چه قزوینی نبود ولی  از خراسان به قزوین آمد و در قزوین هر تلاشی را در زمینه درمانی، فرهنگی و ساختمانی انجام داد همین ویژگی به خوبی  در تمام زندگی لطفی مشاهده می شود و جای قدر شناسی دارد.

در ادامه حسن لطفی کارگردان فیلم خانه روشنان اظهار کرد: من در خراسان به دنیا آمدم و در قزوین با سینما آشنا شدم و سینمای جوان، در من تاثیر به سزایی داشت، خوشحالم از خدا که انسان هایی را سر راه من قرار داد که موفقیت امروزم را مدیون آن ها هستم.

وی افزود:اختلاف نظر با انسان ها نباید سبب حذف  آنها از زندگی ما شود بلکه باید با گشاده رویی از آنها استقبال کنیم هیچ انسانی صد در صد خوب نیست،  افرادی مانند دکتر خرسند مهم هستند، کسانی که  در حد یک عارف هستند .

کارگردان فیلم خانه روشنان از رئیس حوزه هنری به خاطر حسن اعتماد وی در ساختن فیلم تشکر و قدردانی  نمود و جایگاه هنرمندان را والا دانست و پیشنهاد کرد با شناخت بیشتر هنرمندان به آنها نیز افتخار کنیم.

وی افزود: فیلم خانه روشنان را به دخترم که دانشجوی پزشکی است تقدیم می کنم که امیدوارم جامعه را با دلش و نه با به دست آوردن جیبش درمان کند.

محمد علی ساربان ها بازیگر سینما و تئاتر خاطر نشان کرد: خانه روشنان مرا یاد فیلم نامه خانه روشنی می اندازد.
آقای لطفی 3 بعدی کار می کند و نگاهی صرفا مستند ندارد که جنبه های تحقیقی داشته باشد؛ نگاه ایشان ویژه است.

در پایان مراسم از آقای لطفی با حضور کرم الهی، قانع، ساربان ها، موسوی، میرزایی، نصیری تجلیل شد.

گفتنی است؛ در فیلم خانه روشنان به بیماری جزام پرداخته شده و ارادتی که دکتر خرسند به این بیماران داشته و با آنها بسیار مهربان بوده، آن هم در زمانی که از بیماران جزامی فرار می کردند بسیار ستودنی است.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان