۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین اطلاع‌رسانی ناقص و دیرهنگام علت عدم استقبال از نمایشگاه گیاهان دارویی/ درمان بیماری‌های صعب العلاج یک تبلیغ بی‌اساس برای طب سنتی است
کد خبر: ۱۰۰۲۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۲۸ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدرس طب سنتی مطرح کرد

اطلاع‌رسانی ناقص و دیرهنگام علت عدم استقبال از نمایشگاه گیاهان دارویی/ درمان بیماری‌های صعب العلاج یک تبلیغ بی‌اساس برای طب سنتی است

مدرس طب سنتی با بیان اینکه درمان بیماری‌های صعب العلاج یک تبلیغ بی اساس برای طب سنتی است گفت: شرکت‌کنندگان این نمایشگاه بودند دو روز قبل از برپایی آن متوجه شدند، برای همین استقبال چندانی از آن صورت نگرفت.

 اطلاع‌رسانی ناقص و دیرهنگام علت عدم استقبال از نمایشگاه گیاهان دارویی/ درمان بیماری‌های صعب العلاج یک تبلیغ بی‌اساس برای طب سنتی است
سید علی هاشمیان، مدرس طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، در خصوص دلایل عدم استقبال از برگزاری اولین نمایشگاه گیاهان دارویی در استان قزوین اظهار کرد: برای برگزاری نمایشگاه در هر مکانی باید شرایط بومی آن منطقه را در نظر بگیریم و به دلیل اینکه قزوین یک استان با سطحی وسیع به لحاظ گیاهان دارویی است، در آن همیشه غرفه‌های فعال وجود خواهد داشت.
وی در ادامه افزود: اگر عطاری هاشمیان در اولین نمایشگاه گیاهان دارویی استان غرفه برگزار کرده اما آن را باز نمی‌کند دلیل آن حجم مراجعه کنندگانی است که در مغازه خودش باید پاسخگوی آنها باشد و فقط برای همکاری در این نمایشگاه با غرفه بسته حاضر شد.
این عطار اذعان کرد: بسیاری از عطاری‌های استان که دارای قدمت زیادی هم هستند، مغازه‌های خودشان به صورت یک نمایشگاه دائمی است و عدم حضور آنها در نمایشگاه گیاهان دارویی به معنای بی اعتنایی به آن نیست و بازار قزوین و سرای سعدالسلطنه یک نمایشگاه دائمی برای شهروندان است.
وی با بیان اینکه قیمت غرفه‌های اعلام شده برای نمایشگاه سنگین بود ابراز کرد: در حال حاضر در سعدالسلطنه با قیمت پایین‌تر تعدادی عطاری در حال ارائه گیاهان دارویی هستند بنابراین برای جامعه بازاری، مدت سه روزه با این هزینه‌ها زیاد مورد استقبال قرار نمی‌گیرد.
این مدرس طب سنتی علت دیگر عدم استقبال از نمایشگاه گیاهان دارویی را اطلاع رسانی ناقص و دیرهنگام دانست و گفت: در ایام، نمایشگاه روز قزوین و عصر صفویه در حال برگزاری بود و کسانی که جزء شرکت‌کنندگان این نمایشگاه بودند دو روز قبل از برپایی آن متوجه شدند، برای همین استقبال چندانی از آن صورت نگرفت.
وی از فقدان مرکز طب سنتی خاصی در استان که متولی این موضوع باشد خبر داد و بیان کرد: سازمان‌های دیگر استان نیز به علت دیر مطلع شدن برپایی نمایشگاه نتوانستند سلسله مراتب اداری را برای شرکت در این نمایشگاه هماهنگ کنند از این رو شخصا به واسطه آشنایی قبلی، با این مسئولین تماس گرفتم و دلیل آنها برای عدم حضور قانع کننده بود.
برگزاری نمایشگاه گیاهان دارویی برای اولین بار در استان قابل تقدیر است
هاشمیان یادآور شد: پوسترهای تبلیغات اولین نمایشگاه گیاهان دارویی استان دیر در سطح استان نصب شد و این موضوع مزید بر علت شد که استقبال خوبی صورت نگیرد.
وی اضافه کرد: حتی اتحادیه صنف عطار و خواروبار که تنها نهاد رسمی مرتبط با طب سنتی در استان است از برگزاری این نمایشگاه بی اطلاع بوده و خانم امینی فر به عنوان دبیر اجرایی این نمایشگاه مسیر برگزاری را به طور صحیح طی نکرده بود.
این عطار تصریح کرد: این موضوع که نمایشگاه قابلیت عرضه درست گیاهان دارویی را داراست جمله صحیحی نیست زیرا نهادهای بازرسی فنی در این موضوع وجود ندارد و چرا باید در سلامت‌کده‌های این نمایشگاه مطرح شود که توانایی درمان بیماری‌های صعب العلاج را دارند؟
وی با بیان اینکه درمان بیماری‌های صعب العلاج یک تبلیغ توخالی برای طب سنتی است گفت: در طب سنتی و طب جدید برای این بیماری‌ها راه قطعی وجود ندارد و وجود چند مورد محدود در این زمینه فقط شبیه یک معجزه می‌باشد.
این مدرس طب سنتی علت دیگر عدم استقبال از این نمایشگاه را وضعیت نابسامان اقتصادی دانست و عنوان کرد: امروز وضعیت اقتصادی جامعه در یک کسادی ملموس به سر می‌برد بنابراین برگزاری این نمایشگاه در شرایط اقتصادی بهتر زمینه ساز رونق بهتر آن می‌شد.
وی در پایان تاکید کرد: در مجموع برگزاری این نمایشگاه برای اولین بار در استان قابل تقدیر است زیرا اولین قدم را در این مسیر برداشته شد؛ اما با هزینه کمتر و آشنایی بیشتر با شرایط بومی استان می‌توان این نمایشگاه‌ها را با کیفیت بهتری برگزار کرد.
انتهای پیام/2002


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان