۱۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ یکشنبه

صبح قزوین سبک و شیوه زندگی مردم باید به صورت فرهنگ اسلامی شود
کد خبر: ۹۸۵۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

بخشدار مرکزی شهرستان البرز:

سبک و شیوه زندگی مردم باید به صورت فرهنگ اسلامی شود

سبک و شیوه زندگی مردم باید به صورت فرهنگ اسلامی شود و برای ارتقاء سطح فرهنگی باید از توان عناصر بومی فرهنگی استفاده کرد.

سبک و شیوه زندگی مردم باید به صورت فرهنگ اسلامی شود
به گزارش صبح قزوین به نقل از رهرو، در جلسه شورای فرهنگی بخش مرکزی شهرستان البرز که در سالن اجتماعات بخشداری برگزار گردید.
صفری بخشدار مرکزی شهرستان البرز به تبین موضوع جلسه پرداخت و در خصوص اهداف تشکیل شورای فرهنگی در روستاها گفت: شورای فرهنگی روستاها در راستای ارتقاء سطح فرهنگی روستاها برنامه محور نمودن فعالیت های فرهنگی تشکیل شده که اهدافی از جمله بهره مندی از توان عناصر بومی فرهنگی، استفاده بهینه از اندیشه ها و تجارب موجود را دنبال می کند.
بخشدار شهر الوند در ادامه صحبت های خود مبنی بر اهداف تشکیل شورای فرهنگی در روستاها گفت: کارشناسی شدن تصمیمات، ساماندهی برنامه های فرهنگی، مذ هبی، ورزشی، اجتماعی و از این قبیل فعالیت ها، با توجه به اهمیت انسجام بخشی فعالیت های یاد شده در جهت افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها و در نهایت در جهت هم افزایی و وحدت رویه در انجام فعالیت های فرهنگی از دیگر اهداف و ضروریت های تشکیل شورای فرهنگی می باشد.
صفری در ادامه با اشاره به پیشنهاد تشکیل شورای فرهنگی در روستاهای شاخص، این روستاها را این گونه تعریف کرد: روستاهای شاخص، روستاهایی با مراکز دهستان های با جمعیت بیش از ۵۰۰ خانوار ضمن داشتن امکانات زیربنایی فرهنگی نظیر شورای اسلامی و دهیاری، مسجد و خانه عالم، داشتن، کانون فرهنگی مسجد، پایگاه بسیج، مرکز آموزش(مدرسه)، فضا و هیئت ورزشی، کتابخانه ونیز داشتن روحانی مستقر در روستا می باشد.
وی در ادامه ترکیب اعضای شورای فرهنگی در روستاها را ۱۱ عضو معرفی کرد و گفت: روحانی مستقر(بعنوان رییس)، دهیار، مدیر یکی از مدارس روستا، رییس هیئت امناء مسجد مرکزی(جامع) روستا،رییس یکی از هیئت های مذهبی روستا، مسئول هیئت ورزشی روستا، مسئول کتابخانه روستا و نماینده بانوان روستا(به انتخاب اعضای شورای فرهنگی) اعضای ۱۱ نفره ی ستاد شورای فرهنگی را تشکیل خواهند داد.
صفری با بیان اینکه شرح وظایف شوراها مشخص شده است، افزود: اولین گام در پیشبرد اهداف شورا، تدوین تقویم فرهنگی روستا می باشد.
یعنی یک روز در سال را بعنوان روز ملی روستا در نظر بگیریم که در این روز همانند مراسمات دیگر جشن برپانماییم و از افراد موفقی که در گذشته در روستا زندگی می کردند دعوت نماییم تا در این روز در روستا حضور پیدا کنند و به مردم و بجه ها نشاط و انگیزه را منتقل نمایند.
وی افزود: آسیب شناسی فرهنگ روستا و ارایه راهکارها، نیاز سنجی فرهنگی، ارایه پیشنهادات و راهکارها جهت زمینه سازی و گسترش فعالیت های فرهنگی ، تعامل و همفکری و بررسی روش استفاده مناسب از منابع و امکانات، انعکاس درخواست ها و مشکلات فرهنگی و ورزشی، استعداد یابی و بکارگیری ظرفیت و توانمندی های فکری و پرداختن به مفاهیم و مصادیق ارزش های اسلامی و انقلابی از دیگر گام هایی است که برای این شورا در نظر کرفته ایم.
بخشدار مرکزی شهرستان البرز در پایان بیان کرد: اصالت فرهنگ دینی باید در روستاها حفظ شود که از جمله شیوه های مقابله با آن غنی سازی اوقات فراغت مردم است که از هر اداره ای انتظارات خاص خود برای اجرای این برنامه ها داریم.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان